نوشته شده توسط : ساحل

۱۰ گوشی برتر و پرفروش سال ۲۰۱۹

 
فناوری؛ کلمه‌ای که این روز‌ها زیاد به گوش می‌رسد و در هر قسمتی از خانه یا فضا‌های عمومی که قدم می‌زنیم می‌توانیم از آن برای سهولت کارهای‌مان استفاده کنیم. از تلفن‌های همراه گرفته تا پهپاد‌هایی که دل آسمان را برای یک تصویربرداری عالی می‌شکافند؛ فقط کافی است که در این دنیای پر رمز و راز و پر از اطلاعات مهم سرک بکشید تا با جدیدترین آن‌ها آشنا شوید و از جزئیات و نحوه کارکرد آن‌ها باخبر شوید. پس اگر به‌دنبال اطلاعات جدید درباره گوشی‌های به‌روز می‌گردید، این مطلب را از دست ندهید.

مجله همشهری دانستنیها - هامین همتی: فناوری؛ کلمه‌ای که این روز‌ها زیاد به گوش می‌رسد و در هر قسمتی از خانه یا فضا‌های عمومی که قدم می‌زنیم می‌توانیم از آن برای سهولت کارهای‌مان استفاده کنیم.

از تلفن‌های همراه گرفته تا پهپاد‌هایی که دل آسمان را برای یک تصویربرداری عالی می‌شکافند؛ فقط کافی است که در این دنیای پر رمز و راز و پر از اطلاعات مهم سرک بکشید تا با جدیدترین آن‌ها آشنا شوید و از جزئیات و نحوه کارکرد آن‌ها باخبر شوید. پس اگر به‌دنبال اطلاعات جدید درباره گوشی‌های به‌روز می‌گردید، این مطلب را از دست ندهید.

۱. Xiaomi Redmi K۲۰ Pro

سریع‌ترین گوشی دنیا!

۱۰ گوشی برتر سالاین گوشی نمایشگری تمام صفحه دارد و دوربین سلفی هم در یک موتور پاپ‌آپ قرار گرفته که هنگام ثبت سلفی می‌تواند در هشت‌دهم ثانیه از قسمت بالای بدنه بیرون بیاید؛ این دوربین مهم‌ترین قسمت نمایشی آن به شمار می‌آید. جالب است بدانید دور تا دور این موتور پاپ‌آپ یک نور آبی‌رنگ به‌کار رفته است.

البته کابران می‌توانند در تنظیمات دستگاه، برای این موتور صدا‌های مختلفی هم انتخاب کنند. بالای آن هم یک چراغ LED اعلان به‌کار رفته که هنگام شارژ یا دریافت پیام روشن می‌شود. این موتور پاپ‌آپ برای بالا آوردن دوربین می‌توانند تا ۳۰۰ هزار بار به کار بیفتد. به لطف همین موتور پاپ‌آپ، K۲۰ Pro نمایشگری تمام صفحه و بدون بریدگی دارد.

همچنین این دستگاه یک نمایشگر ۶.۳۹ اینچی AMOLED با یک لایه Corning Gorilla Glass دارد که رزولوشن آن Full HD و نسبت تصویرش هم ۵/۱۹ است. حداکثر روشنایی این نمایشگر هم ۶۰۰ نیت خواهد بود. در قسمت پشت گوشی؛ دوربین سه‌گانه وجود دارد که از یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی IMX ۵۸۶، یک لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز هشت تله فوتو هشت مگاپیکسلی تشکیل شده است.


۲. Honor ۲۰ PRO

۱۰ گوشی برتر سال

ظرفیت بالای باتری و عملکرد خوب آن به‌علت استفاده از چیپست کایرین ۹۸۰ در کنار رم هشت گیگابایتی این گوشی می‌تواند در کنار رقبا، پله پرشی باشد تا بیشتر دیده شود. این تراشه (کایرین ۹۸۰) قدرت بسیار زیادی دارد و از پس پردازش هر نوع تسک و فعالیتی برمی‌آید. شما می‌توانید روی این گوشی بازی‌های مختلف نصب کنید.

دوربین چهارگانه آنر ۲۰ پرو با چینشی عمودی، شامل دوربین تله‌فوتو، استاندارد، اولتراواید و ماکرو در گوشه سمت چپ قرار گرفته و به‌دلیل بهره‌گیری دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال، برآمدگی نسبتاً زیادی دارد. دوربین تله‌فوتو آنر ۲۰ پرو از حسگر هشت مگاپیکسلی بسیار کوچک ۱/۴.۴ اینچی و لنزی با دیافراگم F۲/۴ تشکیل شده است.


۳. iPhone ۱۱

۱۰ گوشی برتر سال

آیفون iPhone ۱۱ یکی از گوشی‌های آیفون ۲۰۱۹ اپل که با طراحی عجیب ماژول دوربین در قسمت پشتی حسابی خبرساز شده است.

۱۰ گوشی برتر سال

نمایشگر ۶.۱ اینچی این مدل دارای پنل آل‌سی‌دی و رزولوشن ۸۲۸ در ۱۷۹۲ پیکسل بوده و همانند دو مدل پرچمدار سال ۲۰۱۹، از تراشه قدرتمند A۱۳ قدرت خواهد گرفت. این چیپست هفت نانومتری به‌دست شرکت اپل طراحی شده است.


۴. Vivo Z۱ Pro

۱۰ گوشی برتر سال

این گوشی از شاسی پلی‌کربنات با نمای براق ساخته شده است. این گوشی پنل نمایش ۶.۵۳ اینچی ال‌سی‌دی با طراحی تاچ حفره‌ای دارد و از نسبت ۷۷/۹ درصد و وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس پشتیبانی می‌کند. ویوزدوان پرو دارای باتری بزرگ پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی است و به همین خاطر می‌تواند برای گیم‌باز‌ها بسیار مناسب باشد.


۵. Realme X

۱۰ گوشی برتر سال

استفاده از یک نمایشگر اولد با ابعاد بزرگ ۶.۵۳ اینچ و دقت فول اچ‌دی پلاس به‌همراه دوربین پاپ‌آرت از ویژگی‌های این گوشی است. گوشی Realme X در دو رنگ آبی و سفید به بازار ارائه شده است. یک قابلیت ممتاز این گوشی استفاده از راه‌های امنیتی بیومتریک است.


۶. Motorola One Vision

۱۰ گوشی برتر سال

گوشی هوشمند موتورالا با ظاهر باریک و بلندش دارای قیمتی مناسب است. نمایشگر به‌کار رفته روی این گوشی یک پنل ۶.۳ اینچی فول اچ دی LCD است. همچنین وان ویژن ارائه شده دارای دو رنگ آبی و مشکی است که در قسمت وسط گوشی به رنگ تیره‌تر درمی‌آیند.

یکی از نقاط ضعف این گوشی این است که رنگ‌ها در آن سرد به نظر می‌آیند و همین امر باعث می‌شود تصاویر زیبایی خود را از دست بدهند. حسگر اثر انگشت این گوشی در قسمت پشت روی لوگو قرار گرفته است و با گوشی‌های جدید متفاوت است.


۷. Apple iPhone ۱۱ PRO

۱۰ گوشی برتر سال

در اصل آیفون ۱۱ پرو جانشین آیفون ایکس اس است که با طراحی دوربین مربعی شکلش توانسته تغییری در ساختار طراحی خود بدهد. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل است و مغز متفکر دستگاه تراشه A۱۳ بوده و شش گیگابایت رم آن را همراهی خواهد کرد.


۸. Apple iPhone ۱۱ PRO MAX

۱۰ گوشی برتر سال

دوربین اصلی و سلفی آیفون ۱۱ پرومکس و آیفون ۱۱ پرو یکسان است. نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی آن دارا یرزولوشن ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسل است. گوشی همانند دو مدل قبلی از تراشه A۱۳ قدرت می‌گیرد. شش گیگابایت حافظه رم وجود دارد و ظرفیت داخلی بسته به نسخه خریداری شده ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود.


۹. ONEPLUS ۷ PRO

۱۰ گوشی برتر سال

این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی و کاملاً بدون حاشیه با دوربین سلفی پاپ‌آپ است و از دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی در پشت گوشی بهره می‌برد. وان‌پلاس ۷ پرو در سه رنگ آبی، کرم و خاکستری در بازار به فروش می‌رسد.


۱۰. ۱۰X ZOOM

۱۰ گوشی برتر سال

اپورنو ۱۰ ایکس زوم؛ یک گوشی بدون حاشیه ساخت یک شرکت چینی است. این گوشی دارای نمایشگری ۶.۶ اینچی و حاشیه‌های بسیار باریک در اطراف است. البته این صفحه نمایش به‌هیچ‌وجه برآمده نیست.

منبع : https://www.bartarinha.ir/fa/news/918257/۱۰-گوشی-برتر-و-پرفروش-سال-۲۰۱۹



:: برچسب‌ها: گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مایکروسافت در پتنت جدید خود به کاربر کمک میکند تا از زمان شارژ باتری و میزان باقی مانده از آن مطلع شود. این پتنت با اندازه گیری دقیق میزان باتری الگوی های مختلف مصرف را به کاربر نشان میدهد. بدین ترتیب کاربر میتواند مصرف باتری را مدیریت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، مدیریت مصرف باتری در گوشی هوشمند فوق نازک Surface Duo که تنها ۴٫۸ میلی‌متر ضخامت دارد از اهمیت ویژه ای برخوردارد است. در تمامی گوشی های هوشمند میزان مصرف باتری بوسیله یک رابط کاربری اختصاصی و بسته به عملکردی که این گوشی ها انجام میدهند ، نشان داده میشود. این پلتفرم ویژه از طریق آنالیزهای انجام شده ، درصد شارژ باتری را بوسیله آیکون روی صفحه نمایش میدهد. این میزان دقت و شفافیت در محاسبه مسزان شارژ توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

بسیاری از شرکت های نظیر مایکروسافت در تلاشند تا از طریق هوش مصنوعی و یادگیری الگوها بتوانند رفتار کاربران را فرا بگیرند. تا ازطریق ان بتوانند بسیاری از نیازهای کاربران گوشی های هوشمند را پیش بینی کنند. بدین ترتیب نظیر آنچه که در پلتفرم جدید مایکروسافت شاهد هستیم ، میزان شارژ با توجه به نیاز کاربر و همچنین الگئهای مصرف پیشین وی پیش بینی شده و بسیاری از تغییرات بطور خودکار انجام میگیرد. به عنوان مثال نور صفحه نمایش به طور خودکار تنظیم میشود تا انرژی باتری بصورت بهینه مصرف شود

منبع : https://tech-news.ir/microsofts-new-technology-in-announcing-the-exact-amount-of-battery-charge.html



:: برچسب‌ها: شارژ , باتری , مایکروسافت , فناوری ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
دانشمندان از ساخت یک پوست با توانایی لامسه خبر دادند !
 
 
 
 

پژوهشگران موفق به ساخت یک پوست مصنوعی جدید شده‌اند. ما پیش از این، با بازخورد لامسه‌ای (haptic feedback) به عنوان بخشی از تعاملات‌مان با اسمارتفون‌ها و سایر دستگاه‌ها سروکار داشته‌ایم. حس لامسه، بخش بزرگی از ادراک ما از محیط اطرافمان را می‌سازد و ورودی‌های کوچک آن می‌توانند اطلاعات زیادی را به مغز منتقل کنند. کسانی که ابزارهای بازخورد لامسه‌ای واقعیت مجازی را امتحان کرده‌اند، می‌توانند تصدیق کنند که استفاده از این حس، تا چه اندازه می‌تواند تجربه واقعیت مجازی ما را واقعی‌تر و غنی‌تر نماید.

حالا محققین موسسه Federal Institute of Technology Lausanne سویس، یک پوست مصنوعی قابل انعطاف معرفی کرده‌اند که می‌تواند با ارایه بازخورد لامسه‌ای، در موارد مختلفی، از واقعیت مجازی گرفته تا توانبخشی پزشکی، مورد استفاده قرار گیرد.

این پوست، از سیلیکون و الکترودها ساخته شده و قادر است با پیچیدن به دور انگشت یا مچ، بازخوردهای لمسی را به صورت فشار یا لرزش، در اختیار کاربر قرار دهد. پوست مصنوعی جدید، مجهز به سنسورهایی در داخل خود است که می‌توانند تغییرشکل‌ها را شناسایی کنند؛ به‌طوریکه بازخوردهای صورت‌گرفته، متناسب با حرکات انجام شده، تنظیم خواهند شد و حس واقعی‌تری را به شخص القا خواهند کرد. Harshal Sonar، یکی از پژوهشگران موسسه EPFL و سرپرست گروه مطالعه، می‌گوید: این برای اولین بار است که ما موفق به توسعه یک پوست کاملا مصنوعی نرم شده‌ایم؛ پوستی که در آن توانسته‌ایم سنسورها و محرک‌ها را در کنار هم یکپارچه‌سازی کنیم. این کار، به ما امکان کنترل حلقه-بسته را که به معنی توانایی تنظیم دقیق و قابل اعتماد لرزش‌های احساس شده توسط کاربر است، می‌دهد. این قابلیت، برای کاربردهای پوشیدنی مانند تست کردن میزان تحریک‌پذیری بیمار در موارد پزشکی بسیار ایده‌آل است.

مصنوعی جدید، علاوه بر انعطاف‌پذیری، قابلیت کشسانی بالایی هم دارد و می‌تواند تا چهار برابر طول اصلی‌اش کشیده شود. این بدین معنی است که محصول جدید، قادر به تحمل حرکات نسبتا سخت روزمره خواهد بود. بدین ترتیب، به نظر می‌رسد که از این پوست بتوان در مورد بیمارانی که حس لامسه خود را از دست داده‌اند و همچنین برای ایجاد تجربه‌های بسیار غنی واقعیت مجازی استفاده کرد.

Sonar گفت: مرحله بعدی این کار، توسعه یک نمونه اولیه کاملا پوشیدنی برای استفاده در توانبخشی و واقعیت افزوده و مجازی خواهد بود. نمونه مذکور، همچنین در مطالعات علوم اعصاب نیز مورد تست قرار خواهد گرفت؛ جاییکه می‌توان از آن برای شبیه‌سازی بدن انسان در آزمایشات مربوط به مطالعه فعالیت دینامیکی مغز در رزونانس‌های مغناطیسی استفاده کرد.

 

منبع : https://digiato.com/article/2019/09/30/پوست-مصنوعی-پشتیبانی-از-بازخورد-لمسی/



:: برچسب‌ها: لامسه , تکنولوژی , گجت , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مجازی سازی (Virtualization) به تکنولوژی اطلاق می شود که، برای برپایی لایه ای مابین دشوار اسباب سیستم های کامپیوتری و نرم اسباب ی که روی آن اجرا می شود، طراحی شده است. البته این طراحی با در نظر دریافت یک دیدن عمدتا منطقی نسبت به منابع مصرفی صورت پذیرفته است، تدبیر مجازی سازی (Virtualization) دو دستاورد عمده داشته است: نخست اینکه اساسا به شما این توانایی را می دهد که دسته جمعی از سرور ها را به عنوان اندوختگاه یکتای منابع محاسباتی به سیستم عامل ها بشناسانید، دوم اینکه این راهکار به شما فرمان ی تاسیس چند سیستم عامل بر روی یک سرور بطور مقارن را می دهد.

پارتیشن بندی در مجازی سازی شیوه خویش را دارد، به گونه ای که یک سرور فیزیکی را به چندین سرور بخردانه تقسیم می نماید. به محض تقسیم سرور فیزیکی، هر سرور بخردانه می تواند به طور مستقل سیستم عامل و برنامه هایش را اجرا نماید.

در دهه ی ۱۹۹۰، مجازی سازی (Virtualization) فقط برای برپایی محیط کاری آزمایشی برای کاربر پایانی بر روی یک Framework مشکل افزاری کاربرد می گردید و اگر شما یک مدیرIT بودید و دربایستن به آزمایش یک برنامه جدید بر روی محیط ویندوز یا لینوکس را داشتید از این فناوری بهره‌گیری می کردید.

اما با پیدایش معماریX86 و کامپیوتر های نه چندان ارزان و سطح پایین، مجازی سازی (Virtualization) لغایت حدی از اوج به ذیل آمد و بیشتر شبیه یک مد زودگذر تلقی می شد. پیشروی کمپانی های پرکار در زمینه ی مجازی سازی، یعنی VMware، که اکنون اعتبار خاصی برای خود به دست آورده، در دهه ی ۹۰ میلادی، نخستین نسخه ی این تکنولوژی را برای معماری x86 روانه ی بازار نمود، که در واقع بذری برای رونق کنونی این تکنولوژی بوده است.

چرا باید به سمت مجازی سازی (Virtualization) حرکت نمود؟

مجازی سازی به انگیزه نشانه دادن مزایای ملموس و بسیار خویش باعث شده لغایت کمپانی های گسترش دهنده ی نرم اسباب نیز ناگزیر از این تکنولوژی در پسینیان محصولات خود استفاده نمایند و از آنجا که بعضی این نرم اسباب ها در صنایع به کار می روند، برآیند اینکه برای حفظ طاقت رقابت، استفاده از مجازی سازی در صنعت باره توجه بیشتری قرار گرفته است.

در حال حاضر ادغام سرور ها گرد از خوشایند ترین فعالیت ها در مجازی سازی است. مجازی سازی به راستی به سنگ بنای صرفه جویی اقتصادی در منابع هر شرکت تبدیل شده است. تحلیل گران صنعت گزارش می دهند که چیزی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد از دپارتمان های IT به دنبال اجرای پروژه های ادغام سرورهایشان هستند و بدیهی است که در راستای اجرای این کار شرکت ها شاهد صرفه جویی قابل پروا در خرج هایشان خواهند بود.

از سایر مزایای مجازی سازی (Virtualization) می طاقت به تفریق مصرف انرژی و سهولت در مدیریت سرور اشاره کرد. در ضمن برتری کلیدی دیگر این فناوری، نرمش پذیری می باشد. زیرا در پیرامون مجازی، انتقال، آرشیو، بهینه سازی تکه ها و … زیاد انعطاف پذیر می باشد.

دیگر توانایی ها و قابلیت های مجازی سازی که زیاد ارزشمند هستند عبارتند از: High Availability ، Disaster Recovery و مدیریت حجم کاری (Workload Balancing).

مجازی سازی (Virtualization)

مجازی سازی (Virtualization) چگونه به کسب و کار کمک می نماید ؟

علاوه بر مسئله ی صرفه جویی اقتصادی، مجازی سازی (Virtualization) می تواند چابکی کسب و کار یک شرکت را به طور قابل ملاحظه ارتقا دهد. کمپانی هایی که از Clustering، Partitioning، مدیریت حجم کاری (Workload Management) و دیگر تکتیک های مجازی سازی در پیکربندی دسته جمعی از سرور ها برای سهم برداری از منابع کاربرد می کنند، در مواجهه با دگرگونی ها دربایستن های محیطی در استفاده از منابع خویش چگونگی بهتری دارند.

تفاوت بین گونه ها شیوه های مجازی سازی (Virtualization):

در حالت کلی سه نوع دسته بندی در مجازی سازی وجود دارد:

مجازی سازی بر پایه فضای اندوخته سازی: فضاهای ذخیره سازی فیزیکی را با فضاهای ذخیره سازی دستگاه های موجود در شبکه با هم ادغام می کند به طوری که امثال یک دستگاه اندوخته سازی وانمود می کند .
مجازی سازی بر پایه شبکه: ترکیب منابع در یک شبکه و دسته پهنای باند در دسترس به کانال های مستقل، که توانایی برگزیدن دیتا شدن به سرورها یا دستگاه های خاص در یک سررسید را دارا می باشند.
مجازی سازی مبتنی بر سرور: در این حالت، طبیعت فیزیکی سرور ها از آنگونه شمار و شناسه ی سرور ها، پردازنده ها و سیستم عامل ها از نرم اسباب هایی که بر روی آن ها در حال اجرا می باشند، نهان می شود.

البته قابل ذکر است که استحصال معمول از مجازی سازی متوجه دسته بندی نوع سوم یعنی مجازی سازی مبتنی بر سرور می باشد زیرا در بازار به طور گسترده ای باره استقبال پیمان گرفته است.

منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Virtualization



:: برچسب‌ها: مجازی سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

10 اشتباه بزرگ سئو که نباید انجام داد

۱ . استفاده بیش از حد واژه ها کلیدی
هیچ چیز بدتر از این نیست که ما سایت خود را با تکرار بیش از بی گمان واژه ها و عبارات کلیدی پر کنیم و یک تارنگار ناتوان ایجاد کنیم.
من معتقدم که شما هم از این شغل متنفر هستید. در واقع وقتی شما تارنما خویش را پر از کلمات کلیدی تکراری می کنید, در روند رتبه گذاری موتورهای جستجو دستکاری می‌کنید و سعی می‌کنید این ساز و پیشه را تغییر دهید.

بهینه سازی تارنما با عدم تکرار کلمات کلیدی
تکرار بیش از حتماً یک کلمه یا عبارت رتبه شما را افزایش نمیدهد و تاثیری در بهینه سازی تارنما نخواهد داشت و اگر هم به صورت گذرا چهره بگیرد پس از مدتی دچار جریمه گوگل خواهد شد.

۲ . لینک های شکسته
لینک های شکسته اشاره به لینک هایی دارد که به هیچ مقصد خاصی شما را هدایت نمی‌کنند.
به عنوان نمونه شدنی است شما در متن مقاله خویش یک لینک قرار داده باشید که باعث جذب کاربر شود و روی آن کلیک کند ولی بعد از کلیک کردن روی آن کاربر به مقصد خاصی هدایت نشود!!!!
گوگل این فرایند را برادر ندارد و شدنی است شما را جریمه کند. علاوه بر این انجام این فرایند مایه از بین رفتن اعتبار سایت شما می‌شود.

۳ . کپی کردن
حتما زمانهایی که به مدرسه می‌رفتین رو بیاد دارید, وقتی که ادب آموزان از روی یکدیگر امتحانات را کپی می کردند به عنوان یک شغل بسیار زشت به حساب می‌آمد.
یا اصلا بزارید این سوال را از خود شما بپرسیم؛ فرض کنید شما در حال رسیدگی سئوی یک سایت هستید , به نظر شما داشتن یک سایت با محتوای اورجینال یا اصلی بهتر است یا یک سایتی که از محتوای کپی شده پر شده است؟!!
سرقت درونمایه از رقبای شما غیر قانونی به حساب می‌آید و گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد. ضمن اینکه آن صفحه از نمایه گوگل بیرون می‌گردد ممکن است در حد شدید تر کل سایت شما از نمایه خارج گردد.

۴ . محتوای تکراری
در اینجا منظور دارم از تکرار تو سایت خودتان صحبت کنم نه کپی از وب سایت دیگران.
این گونه تکرار موقعی رویداد می‌افتد که چندی از مقالات یا مطالب شما در جاهای گوناگون سایت شما تکرار شده باشد.
محتوای تکراری که در اغلب از یک جا اتفاقی افتاد
این گونه از تکرار ها معمولاً برای سایت هایی که خیلی بزرگ هستند یا سایت های فروشگاهی که دارای چندین صفحه مختلف هستند رویداد می افتد.
داشتن چندین صفحه با محتوای یکسان باعث می شود موتورهای جستجو مبتلا دشواری ها زیر به شوند:

کدام ورژن را برای جستجو پرتو دهم؟!
کدام ورژن را باید نمایه کنم؟!
کدام ورژن را باید برگزیدن و محبوب‌تر کنم؟!
تمام این موارد مایه رتبه زیر تر و شدامد کمتر می‌گردند.

موثرترین روش برای حل این مشکل به کارگیری قانون ریدایرکت ۳۰۱ از صفحات با کیفیت ذیل تر به صفحه اصلی سایت هستند.

نداشتن تگ عنوان و متای توضیحات منحصر به فرد
معمولاً وب‌سایت‌های رو میبینم که از عنوان های مثل به چهره بسیار و تکراری کاربرد می‌کنند.
گاهی اوقات سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا جوملا به چهره اتوماتیک عنوان صفحات را فرآوری می‌کنند ولی این به این هدف نیست که باید آن را تایید کرد. تعدادی از سئوکارها تگ عنوان را جزو مهمترین فاکتورهای اصلی سئوی داخل سایت به حساب می آورند. و بی گمان هم درست است!!
تگ عنوان به دلایل ذیل باید منحصر به فرد و کارساز باشد:

ربات‌های موتور جستجو به صورت درست می‌توان آن را ایندکس کند!
به جستجوگر می گویند محتوای شما پیوسته با آن چیزی است که پیگیری می‌کند!
حساسیت را بالا می‌برند و مایه کلیک کردن بهتر می‌شوند!
همچنین از متای توضیحات نباید فراموش کرد چرا که نقطه پرتحمل فروش شما در نتایج جستجو هستند فلذا باید کوشش نماییم از متای توضیحات منحصر به فرد همراه با دعوت به اقدام و با شمار کاراکتر اندک به ۱۶۰ بهره‌گیری کنیم.

۵ . لینکهایی از منابع غیرمعتبر
لینک‌هایی که به سایت شما اشاره می کند به منزله یک رای اعتماد می‌باشند و به راستی با این لینکها هست که میزان اعتبار و شهرت سایت شما تعیین می‌گردد.
داشتن لینکهایی از منابع مرتبط با بازار هدف خویش تایید کننده این سوژه است که شما محتوای با کیفیت دارید.
داشتن یک لینک از وبلاگی معتبر و پیوسته با بازار منظور شما باعث افزایش رتبه و شدامد چند تساوی نسبت به داشتن شمار زیادی لینک با کیفیت ذیل می‌شود.

۶ . تگ های متای واژه ها کلیدی
وبمسترهای که هنوز از تک واژه ها کلیدی بهره‌گیری می‌کنند, باید بدانند که این یک اقدام غیرهوشمندانه است.
چرا که از خیلی وقت است که از نظر موتورهای جستجو به کارگیری تگ واژه ها کلیدی دیگر تاثیری در سئو ندارد.
در واقع وقتی شما از تگ های واژه ها کلیدی استفاده می‌کنید یک فرصت خیلی عالی به رقبای خویش می‌دهید که با جستجو در کدهای HTML سایت شما آسان بتوانند واژه ها کلیدی‌تان را پیدا کنند.
سود دیگری هم ندارد!!!

۷ . اجتناب از تحلیل و بهینه سازی سایت
این را جدی می گویم اگر شما دیتا های تارنما خویش را اندازه گیری نمی‌کنید احتمالاً هیچ‌گونه هدفی در رشد کسب و کار خود نخواهید داشت!
مطمئنا شما همنشین دارید بدانید چه قسمتهایی از سایت شما درست پیشه می کند و چه قسمت‌هایی دربایستن به بهینه سازی بهتر دارد.

تحلیل و بهینه سازی تارنما در گوگل آنالیز
تحلیل و بهینه سازی وب سایت
راه‌اندازی اهداف و دریافت گزارش های هفتگی تنها ابتدا شغل است و نیاز است که شما با بازرسی اغلب ببینید ترافیک وب سایت شما به کجا هدایت میشود و چقدر نرخ تبدیل دارد.
با به کارگیری ابزارهای مانند گوگل آنالیز و ابزار وبمستر تولز می توانید به موشکافی داده‌های سایت خویش به صورت خاص بپردازید.

۸ . عدم بهینه سازی تارنما با واژه ها کلیدی نامناسب
بعد از اینکه تارنما یا وبلاگ خود را تاسیس کردید شما بیچارگی دارید که صفحات سایتتان را با کلماتی که اهداف سایت شما را برآورده می‌کنند یا محصولات شما را می فروشند بهینه کنید. این کلمات وانگهی باید دربرگیرنده مواردی باشند که کاربران در موتور جستجو تعقیب می کنند.
سعی کنید آن را الی کران شدنی خاص‌تر کنید, استفاده از کلمات کلیدی عام شدنی است ترافیک خیلی زیاد به سایت شما هدایت کند اما نرخ تبدیل خیلی پایینی دارد.

۹ . فرمان ندهید سایت شما خزیده و نمایه شود
مت کاتز مدیر تقدیر اسپم گوگل به عنوان یکتا از بزرگترین اشتباهات کسان اشاره می‌کند که سایت ایجاد می‌کنند ولی اجازه نمی‌دهند که گوگل و بقیه موتورهای جستجو در آن بخزند!
با انجام تنظیمات افزار وبمستر گوگل و بینگ برای سایتتان می‌توانید از اتمام این مسئله اطمینان حاصل کنید.

۱۰ . به کارگیری لینک های با انکور تکست غیر مرتبط
متن انکور به متن های قابل کلیک در صفحات وب گفته می‌شود.
استفاده هوشمندانه از متنهای انکور جزو مهارتهای یک سئوکار محسوب می شود چرا که انکور تکست‌ها منبع اصلی و خوراک خزنده های موتورهای جستجو هستند.

بهینه سازی تارنما با انکور تکست مناسب
بهینه سازی سایت با انکور تکست مناسب
رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر کاری است که خزنده های گوگل و موتورهای جستجو با به کارگیری این متن های انکور و لینک‌های داخلی سپریدن می‌دهند. موقعی که من یک انکور تکست با عنوان “اینجا را کلیک کنید” می‌بینم, ضمن خوردن دریغا یک بخت برای برپایی یک لینک از دست رفته می‌بینم!
بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی خود در بین متن‌های انکور بهره‌گیری کنید.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی سایت , گوگل انالیز ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی کبیر بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این جستار از انجا ناشی می شود که اکثر ملت از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خویش استفاده میکنند.
شاید بتوان گفت که نزدیک همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه ی SEO را شنیده اند.
SEO چیست؟
معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این جستار از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود کاربرد میکنند. به عنوان نمونه در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه ی نخست نتایج جستجو نگاه میکنند. فلذا برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه ی نخست نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی موتور جستجو در باره روشهای فنی همانند عنوان صفحه ی مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات پسندیده سایت و رویهمرفته محتوایی که موتورهای جستجو همنشین دارند، مطالعه می کند.
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی میکنند. بدبختانه شوربختانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمیکنند. برای نمونه اگر صفحه وب شما در یگانه از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، شدنی است در دیگر موتورها این چنین نباشد.
یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی موتورهای جستجو انجام میدهند، پیگیری تمام دگرگونی ها عملکرد درون موتورهای جستجو است. فلذا آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این دگرگونی ها بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی گوناگون خویش را تابع این موتورها قرار میدهند.
هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب میکنید، شما باید از این طراح درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر بر پایه اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را آغاز کند. در صورتیکه این پیشه طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این پیشه خیلی آسان تر و بخردانه تر است که شما در همان بار نخست که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، دربرگیرنده بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.
چرا SEO مهم است؟
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد پایین بعضی از دلایل این موضوع می باشند :

رتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از تارنما شما دعوت میکند.
87 در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک چگونگی دارند.
91 در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده میکنند.
طبق واپسین تحقیقات بیش از 250 میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس اتمام میگیرد.
چه کسانی به SEO نیاز دارند؟
هر وب سایتی که به سوی بازرگانی و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خویش را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند.
هدف پایانی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات اثر داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند.
اگر کمپانی شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت باستانی خویش را دارد باید توجه داشته باشید که برای ترقی باید SEO را در الویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه کبیر می برد و شما را در بازار معرفی میکند.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 1140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()