نوشته شده توسط : ساحل

فیسبوک در اعلامیه جدید خود از پاک‌کردن میلیون ها پست در فیسبوک و اینستاگرام خبر داده است. تمامی این پست‌ها حاوی مطالبی در مورد نفرت پراکنی، فعالیت‌های جنسی، نژاد‌پرستی و دیگر محتواهای آزاردهنده بوده که به نوعی به نقض قوانین این شرکت منجر شده است. همچنین برای اولین بار فیسبوک مطالبی پیرامون حذف پست‌ها در اینستاگرام مطالبی را منتشر کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از cnet، در میان پست‌های پاک شده حدود 57 میلیون پست مربوط به تصاویر جنسی و حدود 11.4 میلیون پست حاوی محتوای آزار دهنده بوده اند. فیسبوک از حذف حدود 3.2 میلیارد اکانت ساختگی خبر داد که نسبت به سال گذشته (حدود 1.5 میلیارد) رشد زیادی داشته است. مدیر حفظ انسجام فیسبوک از توانایی بهتر فیسبوک در تشخیص اینگونه محتوا نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : اینگونه پست‌ها حتی قبل از دیده‌شدن پاک می‌شوند. اکنون فیسبوک پیشرفت هایی در تشخیص تصاویر مربوط به آزار جنسی کودکان و پست‌های حاوی برهنگی داشته و در سه ماهه گذشته حدود 11.6 میلیون تصویر با چنین محتواهایی را حذف کرده است.

فعالیت‌های اخیر فیسبوک نشان از شروع سیاست‌های جدید در فیسبوک خواهد بود. مارک زاکربرگ نیز چندی پیش از تصمیم جدی خود برای ترویج آزادی بیان و تغییر سیاست های خود در جلوگیری از محتواهای کذب خبر داده بود. اکنون این شبکه اجتماعی قوانین خود را برای مدیریت این پلتفرم جهانی ارائه کرده است.

منبع:

https://tech-news.ir/deleting-millions-of-posts-from-instagram-and-facebook-for-violating-laws.html



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فیلترینگ تلگرام اگرچه در نگاه اولیه و سطحی، تصمیم ناگهانی یک بازپرس بود اما اکنون و پس از گذشت یک سال و نیم از این اتفاق، خطرات اصلی چنین تصمیمی در حال نمایان شدن هستند. ابر آروان به تازگی گزارشی مهم منتشر کرده که اثبات می‌کند حملات گسترده‌ای از طریق ‏DDoS‏ با سو استفاده از ‏MTProxy‏های ‏تلگرام انجام می‌شود.

فیلترینگ تلگرام و ادامه استفاده از این پیام‌رسان

تجربه نشان داده که پیام‌رسان‌های مختلف پس از محبوب‌شدن در ایران فیلتر می‌شدند و کاربران ایرانی هم به سراغ گزینه بعدی می‌رفتند اما دست‌کم تاکنون شواهد امر نشان می‌دهد که این تجربه برای تلگرام تکرار نشده است.

 

 

 

آخرین گزارش مرکز ایسپا در رابطه با شبکه‌های اجتماعی در ایران، که مربوط به تیرماه ۹۸ است، حکایت از آن دارد که ۴۲ درصد مردم از تلگرام استفاده می‌کنند. از سوی دیگر «ابوالحسن فیروزآبادی» رییس مرکز ملی فضای مجازی نیز به تازگی اعلام کرده که ۸۰ درصد مردم از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند.

اما پرسش مهم اینجاست که کاربران تلگرام در ایران به چه شکل از این شبکه‌ی مسدود شده استفاده می‌کنند. پاسخ در بیشتر موارد، فیلترشکن‌های ناشناخته و MTProxyهای رایگان است. حال نکته مهم اینجاست که صاحبان فیلترشکن‌ها و MTProxyها می‌توانند کاربران را به شکلی ناخواسته تبدیل به ابزاری (بات نت) برای حمله هدفمند DDoS کنند.

ابر آروان: تهدید جدی است

ابر آروان در گزارشی که منتشر کرده روند حملات، جزییات و نحوه کشف منشا حمله را توضیح داده است. حمله به ابر آروان از ۱۴ آبان آغاز و در ۱۹ آبان به پایان رسیده است.  «حسین قاسمی»، معمار امنیت ابر آروان در گفتگو با دیجیاتو تاکید می‌کند که حمله اخیر به ابر آروان و سایر کسب‌وکارها از طریق MTProxyهای رایگان تلگرام کاملاً هدفمند انجام می‌شود.

قاسمی در رابطه با میزان جدی بودن این تهدید می‌گوید: «تعداد ریکوئستی که در این حمله به ما ارسال شد، قابل توجه و بالاست. در ثانیه ۱۰۰ هزار ریکوئست برای ما ارسال می‌شد که می‌تواند بسیاری از سایت‌های کشور را مختل کند.»

 

 

 

او توضیح می‌دهد که در این نوع از حمله DDoS، کاربران زامبی نمی‌شوند و در واقع سیستم کاربران آلوده نمی‌شود. تفاوتی که این نوع از DDoS با نمونه‌های معمول و معروفش دارد نیز همین است. او در همین رابطه توضیح می‌دهد:

«کاربر برای استفاده از تلگرام، از پروکسی‌های رایگان که در کانال‌های مختلف وجود دارد، استفاده می‌کند. این پروکسی ممکن است در ابتدا کار کند، اما ممکن است ۱۰ روز بعد، دامین به جای اینکه به IP سرویس MTProxy متصل شود، توسط سازنده‌ی پروکسی و به شکل هدفمند به IP یک کسب‌وکار که قرار است به آن حمله شود، تغییر کند. این درخواستی که برای چک کردن پروکسی از سمت تمامی کاربرها ارسال می‌شود، به جای اینکه به سرور MTProxy برود، به سرور هدف ارسال می‌شود که در این نمونه، ابر آروان بوده است. در این حالت، دستگاه کاربر آلوده نشده و کاربر هم مورد حمله قرار نگرفته، بلکه سوءاستفاده‌ای از نوع ارتباط شکل گرفته است.»

او در پاسخ به این سوال که سایت‌های اینترنتی، مخصوصاً سامانه‌های حیاتی چقدر در برابر حملات  DDoS مقاوم هستند، می‌گوید:  «زیرساخت‌های حیاتی کشور و کسب‌وکارهای ایرانی عموماً نسبت به این نوع حملات مقاوم نیستند. عده‌ای از آن‌ها از زیرساخت‌های ابری استفاده می‌کنند اما تعداد آن‌ها آنقدر زیاد نیست. واقعیت این است که کشور ما نسبت به این حمله کاملاً آسیب‌پذیر است.»

اما با توجه به هدفمند بودن حمله و اثبات منشا آن از داخل ایران، آیا ابر آروان از نظر قضایی اقدامی کرده است؟ معمار امنیت ابر آروان در پاسخ به این سوال به دیجیاتو می‌گوید: «به این دلیل که تلگرام در کشور غیرقانونی است، ما مکانیزمی برای پیگیری قضایی نداریم. با این حال سعی کرده‌ایم با دستگاه‌های بالادستی در ارتباط باشیم تا راه‌چاره‌ای برای این موضوع پیدا کنیم.»

در جستجوی راه‌کار

علاقه کاربران به تلگرام و از طرفی ادامه‌ی فیلترینگ، باعث فراگیر شدن فیلترشکن‌های بی‌هویت و MTProxyهای رایگانی شد که اکنون چنین خطراتی را برای کاربران و کسب‌وکارها ایجاد کرده‌اند.

در حال حاضر از یک سو کسب‌وکارها به شکل هدفمند مورد حمله قرار می‌گیرند و از طرف دیگر از ترافیک کاربران در حملات استفاده می‌شود، بدون اینکه خودشان از این موضوع اطلاع داشته باشند.

در حال حاضر راه‌کاری برای این چالش وجود ندارد مگر اینکه کاربران استفاده از فیلترشکن‌های بی‌هویت یا در این مورد، MTProxy‏های ‏تلگرام ‏را متوقف کنند. شاید هم راه‌کاری که حاکمیت به آن فکر می‌کند، عرضه VPN قانونی باشد که هنوز جزییات مشخصی از این طرح در دسترس نیست

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/12/ابر-آروان-حمله-%e2%80%8fddos%e2%80%8f-%e2%80%8fmtproxy%e2%80%8fهای-تلگرام/



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ییس جمهوری آمریکا که از آیفون استفاده می‌کند، از جمله کاربرانی است که از حذف این دکمه چندان راضی نیست.

 

او در توییتی خطاب به تیم کوک، مدیر اجرایی اپل نوشت: خطاب به تیم: به نظرم دکمه روی آیفون خیلی بهتر از لمس صفحه (swipe) است!

 

اپل در سال ۲۰۱۷ با معرفی آیفون ۱۰، از حذف دکمه هوم یا خانه در این مدل خبر داد. با این حال آیفون ۸ که این دکمه را دارد، همچنان توسط اپل عرضه می شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039378.html



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 به نظر می رسد آپدیت نسخه جدید سیستم عامل اپل دردسرساز شده است. کاربران دستگاه های این شرکت از مصرف سریع شارژ باتری پس از آپدیت iOS۱۳ گله دارند.

 

طبق گزارش های مختلف آخرین آپدیت سیستم عامل اپل (iOS۱۳.۱.۲) سبب می شود شارژ باتری طی چند ساعت مصرف شود و برخی از دستگاه ها هنگام شارژ نیز داغ شده بودند. 

 

البته اپل هنوز بیانیه ای رسمی دراین باره منتشر نکرده اما به نظر می رسد این اختلال روی مدل های مختلف آیفون (آیفون ۶ تا آیفون ۱۱ پرومکس) تاثیر گذاشته است.

 

این شرکت آپدیت iOS۱۳.۱.۲ را ماه گذشته ارائه کرد. هرچند این آپدیت تغییرات زیادی دارد مانند گزینه های اصلاح عکس و ارتقای ویژگی های امنیتی، اما باگ های مختلفی نیز در آن رصد شده است.

 

کاربران گزارش داده اند پس از ارتقای سیستم عامل دستگاه شاهد تخلیه سریع شارژ، حذف شماره تماس ها و ایمیل های خود بوده اند. حتی سیری نیز پس از ارتقای دستگاه به آپدیت جدید با مشکلاتی روبرو شده است و به عنوان مثال سیری به طور خودکار تماس تلفنی را روی بلندگو برقرار می کند.

 

عده ای دیگر از کاربران نیز ادعا می کنند شارژ دستگاه خیلی زود تمام می شود. یکی از کاربران آیفون در توئیتر خود نوشت: آپدیت iOS۱۳.۱.۲  شارژ باتری آیفون ۷ مرا به سرعت تمام می کند. طی ۲ ساعت ۷۰ درصد شارژ  دستگاه مصرف شد. دستگاه کند کار می کند و به سرعت داغ می شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039444.html



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

واتس‌اپ به عنوان بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان، به تازگی خطاب به کاربرانش اعلام کرده است در صورتی که هنوز از نسخه سیستم عامل iOS ۸ و قبلتر از آن بر روی گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود استفاده می‌کنند، هرچه زودتر آن را به نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل آپدیت و به روزرسانی کنند چراکه در غیر این صورت، تنها تا اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی قادر خواهند بود از پلتفرم این پیام رسان استفاده کنند و بعد از این تاریخ دیگر واتس‌اپ برای آن‌ها کار نخواهد کرد.

 

این بدان معناست که کاربران به منظور جلوگیری از قطع دسترسی به اطلاعات و تاریخچه مکالمات خود در واتس‌اپ باید در فاصله زمانی باقی مانده تا اول فوریه سال نوی میلادی، آپدیت بعدی iOS را دریافت کند چراکه با دریافت و نصب نسخه iOs ۹ و بالاتر، هیچ مشکلی برای واتس‌اپ از تاریخ مذکور پیش نخواهد آمد.

 

واتس‌اپ همچنین در جدیدترین بیانیه خود خطاب به کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز اعلام کرده است آن دسته از کاربرانی که هنوز از نسخه‌های اندروید ۲.۳.۷ و قبلتر از آن بر روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، نیز دیگر قادر به ایجاد اکانت در واتس‌اپ و بسیاری دیگر از کار‌های معمولی در این پیام‌رسان نخواهند بود.

 

این شرکت تاکید کرده است که آن‌ها نیز تنها تا تاریخ اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی فرصت خواهند داشت با نسخه‌های قبلی سیستم عامل خود از خدمات این پیام‌رسان استفاده کنند بنابراین لازم است تا هرچه زودتر نسخه جدیدتر اندروید را بر روی گوشی‌های هوشمند خود دریافت و نصب کنند.

 

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

 

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت.

 

واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهاد‌های دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

 

طبق آخرین آمار‌های منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم‌اکنون میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037463.html



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کاخ ورسای در پاریس یکی از جاذبه های توریستی محبوب در سراسر جهان به شمار می آید. اما همه افراد امکان بازدید از این قصر تاریخی را ندارند.

اکنون گوگل با استفاده از فناوری واقعیت مجازی یک تور خصوصی از این کاخ را برای افراد فراهم می کند. این بزرگترین پروژه «فوتوگرامتری» است که تاکنون در ورسای انجام شده است. در پروژه ۲۱ اتاق و ۳۸۷۵۰۰ فوت مربع از فضای داخلی نمایش داده می شود. فوتوگرامتری در حقیقت نقشه برداری به وسیله عکسبرداری است.

 کاربران هدست های واقعیت مجازی «اچ تی سی وایو» و « اوکلوس ریفت» می توانند بیش از ۱۰۰ مجسمه، نقاشی و آثار هنری موجود در این کاخ را با وضوح بالا و از نزدیک تماشا کنند.

در این پروژه گوگل بیش از ۴ ترابایت اطلاعات جمع آوری و ۱۵ میلیاردپیکسل عکاسی کرد. در این تور مجازی کاربر می تواند اتاق های خصوصی شاه و ملکه، اپرای سلطنتی، کلیسای سلطنتی و سالن آینه ها را تماشا کند. منسوجات، نقاشی ها، سقف، مجسمه ها و مبلمان و تقریبا هرچیزی که در قصر وجود دارد قابل مشاهده با دقت بالا است.

علاوه برآن گوگل برای کاربرانی که هدست واقعیت مجازی وایو یا ریفت ندارند نیز  یک نمایشگاه آنلاین با  بیش از ۳۹۰ آیتم مختلف فراهم کرده است. فرد می تواند  ۶ اتاق مشهور قصر ورسای را تماشا کند و همزمان یک کارشناس تاریخی توضیحاتی را برای او ارائه می کند.

 اپلیکیشن تور مجازی کاخ ورسای هم اکنون در سایت Arts&Culture گوگل وجود دارد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406408.html



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

حدود یک سال است که غول‌های تکنولوژی همچون سامسونگ و هواوی از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر خبر داده‌اند تا جایی که اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی نیز شاهد رونمایی گلکسی فولد سامسونگ و هواوی ایکس تاشو بود. این روزها که بازار معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر و تا شدنی بسیار داغ و پر تب و تاب شده است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به سمت و سوی طراحی و توسعه این محصولات روی آورده‌اند که از مهمترین آنها می‌توان به سامسونگ و هواوی اشاره کرد.

 

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت gsmarena نشان می‌دهد که گوشی هوشمند تاشوی موتورولا ریزرفون (Motorola RAZR phone) تا پیش از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

 

نسخه معروف و قدیمی گوشی‌های موتورولا ریزرفون که توانست در طول مدت عمر خود در بازارهای جهانی بالغ بر ۳۰ میلیون دستگاه بفروشد، به تازگی از سوی این شرکت بازطراحی شده و با بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید و برخی فناوری‌های جدید همچون گوشی‌های تاشو و مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر قصد ورود به بازارهای جهانی را دارد.  

 

از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037281.html



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یس بوک به طور رسمی اعلام کرده که از این به بعد قصد دارد تعداد لایک های کاربران را مخفی کند، زیرا نمایش تعداد لایک ها و رقابت به منظور بیشتر کردن آنها به سلامت روانی کاربران و به خصوص نوجوانان آسیب می زند و فشار سنگین روحی را به این افراد وارد می کند.

 

فرایند مخفی کردن تعداد لایک ها از استرالیا آغاز شده و البته خود کاربر و ارسال کننده هر پست قادر به مشاهده تعداد لایک ها خواهد بود، اما این اطلاعات برای دیگر افراد نمایش داده نمی شود. دیگر کاربران تنها قادر به مشاهده شناسه کاربری اشخاصی هستند که به هر پست واکنش نشان داده اند و تعداد این افراد قابل مشاهده نخواهد بود.

 

فیس بوک می گوید بررسی های خود را در این زمینه ادامه می دهد تا مشخص شود چنین کاری تا چه میزان تجربه کاربری افراد را بهبود می بخشد.

 

بر همین اساس، اگر تاثیر مثبت این کار برای مدیران فیس بوک ثابت شود، دامنه این تجربه کاربری به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده می شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037243.html



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در شرایطی که برخی شرکت های چینی سازنده گوشی مانند اوپو و وان پلاس تلاش دارند با افزودن دوربین های سلفی کشویی به تولیدات خود مشتری جلب کنند، نوبیای چینی استراتژی جدیدی را در پیش گرفته و یک نمایشگر اضافی ۵.۱ اینچی را به پشت نمایشگر اصلی افزوده است.

 

در بالای این نمایشگر یک دوربین هم وجود دارد که گرفتن عکس های سلفی را ساده تر می کند. از این نمایشگر ثانوی می توان برای دسترسی راحت تر به اطلاعیه ها و پیام ها استفاده کرد. برای صرفه جویی در مصرف باتری حتی می توان نمایشگر اصلی را از کار انداخت و از این نمایشگر استفاده کرد.

 

همچنین می توان دو برنامه متفاوت را بر روی دو نمایشگر یادشده اجرا کرد. گوشی یادشده مجهز به پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس بوده و دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری، آداپتور ۲۷ واتی،امکان شارژ کل باتری در ۱۰۰ دقیقه و نمایشگر اصلی ۶.۴۲ اینچی با دقت ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل از جمله دیگر امکانات این گوشی است. دوربین سه گانه ۴۸، ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال سه برابر و ضبط ویدئو با دقت ۸K هم برای گوشی مذکور پیش بینی شده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038611.html



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بیش از یک سال است که غول‌های تکنولوژی همچون سامسونگ و هواوی از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر خبر داده‌اند تا جایی که اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی نیز شاهد رونمایی گلکسی فولد سامسونگ و هواوی ایکس تاشو بود.

 

این روزها که بازار معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر و تا شدنی بسیار داغ شده است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به سمت و سوی طراحی و توسعه این محصولات روی آورده‌اند که از مهمترین آنها می‌توان به سامسونگ و هواوی اشاره کرد.

 

بر اساس گزارش وب سایت ibtimes، حالا به تازگی پیت لاو، مدیر عامل وان پلاس به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده موبایل در چین درباره گوشی‌های تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر خاطرنشان کرده است که فناوری به کار رفته در این محصولات هنوز به مرحله تکامل و شکوفایی نرسیده است بنابراین می‌توان گفت که کارایی چندانی برای کاربران نخواهد داشت.

 

پیش‌تر نیز مدیرعامل شرکت ال‌جی در اظهاراتی مشابه عنوان کرده بود که هنوز برای تولید انبوه و عرضه چنین محصولاتی خیلی زود است و فناوری‌های مربوط به گوشی‌های تاشو باید خیلی پیشرفت  کند تا بتوان آن را برای استفاده عموم مردم در بازارهای جهانی عرضه کرد.

 

از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

 

با توجه به آنکه گوشی گلکسی فولد، نخستین گوشی هوشمند تاشو در جهان که چندی پیش توسط سامسونگ معرفی و رونمایی شد، با مشکل در صفحه نمایش مواجه شد، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران از عدم موفقیت این محصول در بازار سخن گفتند و خاطرنشان کردند که همانطور که بسیاری از تولیدکنندگان موبایل همچون اپل و ال جی پیش‌تر اعلام کرده بودند، هنوز برای توسعه و عرضه عمومی گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو انعطاف پذیر زود است و زمان زیادی تا موفقیت این نوع خاص از محصولات باقی مانده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038891.html



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 اسکنر اثر انگشت موبایل گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از روز اول با مشکلاتی روبرو بود و کاربران نیز اعلام کردند اثر انگشتی که به طور سه بعدی پرینت شده، می تواند  قفل دستگاه را باز کند.

 

حتی یکی از کاربران این موبایل در انگلیس نیز پس از خرید یک محافظ نمایشگر برای این دستگاه متوجه شد، هر اثر انگشتی قادر به بازکردن قفل موبایل او است. 

 

اکنون سامسونگ اعلام کرده به زودی این مشکل را برطرف می کند. این شرکت بیانیه ای در رویترز منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است: شرکت سامسونگ الکترونیکز از مشکلات  شناسایی اثرانگشت موبایل گلکسی اس ۱۰ آگاه است و به زودی یک وصله نرم افزاری برای برطرف کردن آن ارائه می کند.

 

این مشکل چنان جدی است که بانک آنلاین KaKaobank در کره جنوبی به مالکان گلکسی اس ۱۰ توصیه کرده تا برطرف شدن این مشکل موبایل، قابلیت باز کردن قفل دستگاه با فناوری شناسایی اثر انگشت را خاموش کنند.

 

هنوز مشخص نیست این مشکل از کجا سرچشمه می گیرد اما گلکسی اس ۱۰ از یک حسگر اولتراسونیک برای ردیابی اثر انگشت استفاده می کند. محافظ های نمایشگری که از جنس سیلیکون یا پلاستیک هستند ، مانعی برای عملکرد این حسگر به حساب می آیند بنابراین سامسونگ به کاربرانش توصیه کرده از محافظ های تایید شده، استفاده کنند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews50178.html



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به روزرسانی نرم افزاری ساعت جن 5 به مالکان ساعت مذکور امکان می‌دهد تا برای پاسخ به تماس های آیفون از خود ساعت استفاده کنند.

 

تا به حال استفاده از ساعت های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویر او اس به منظور همگام سازی آنها با آیفون چندان متداول نبوده و شرکت فسیل یکی از نخستین شرکت‌هایی است که تولیدات خود را علاوه بر گوشی های اندرویدی با آیفون نیز سازگار می کند.

 

پیش از این تنها ساعت های هوشمند خود اپل برای پاسخ به تماس های تلفنی آیفون قابل استفاده بودند. زمان عرضه عمومی ساعت های جدید فسیل و قیمت آنها هنوز اعلام نشده است.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ساعت هوشمند فسیل

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038918.html



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 اگر چه تلاش برای تولید ویدئوهای هوش مصنوعی با استفاده از فایل های صوتی پدیده تازه ای نیست، اما مایکروسافت مدعی است فناوری جدید ابداع شده توسط این شرکت منجر به خلق ویدئوهای بسیار باکیفیت و کاملا منطبق با ویژگی های خاص هر فایل صوتی می گردد.

تا پیش از این برای افزایش کیفیت فایل های ویدئویی تهیه شده، باید فایل صوتی اولیه فاقد هرگونه صدای مزاحم بوده و فرد در آن با حالت عادی سخن می گفت. اما فناوری مایکروسافت پیشرفته تر بوده و حتی در صورت وجود صدای پس زمینه مزاحم و شرایطی همچون هیجان زده و غیرعادی بودن فرد نیز می تواند تصاویر ویدئویی باکیفیت را استخراج کرده و خروجی نهایی را تحویل دهد.

مایکروسافت مدعی است فناوری هوش مصنوعی جدید این شرکت با بررسی تن صدا، حالت حرف زدن و دیگر ویژگی های خاص هر فرد خروجی مناسبی از چهره افراد با رعایت حالت های احساسی، ویژگی های هویتی و جنسیتی نژاد و شخصیت افراد ارائه می دهد.

این شرکت برای ارتقای این فناوری هوش مصنوعی از هزار فایل صوتی و ویدئویی ضبط شده مربوط به بیش از ۱۰۷ هزار نفر در حالت های مختلفی عاطفی و احساسی استفاده کرده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406580.html



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اندی روبین یکی از طراحان سیستم عامل اندروید و موسس شرکت اسنشیال تصاویری از نمونه های اولیه گوشی های جدید ساخت این شرکت را در توئیتر در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

 

 

 

در این تصاویر گوشی های دراز مذکور با دکمه هایی بزرگ و دکمه کنترل صدا در سمت راست و همین طور حسگر اثر انگشت قابل ملاحظه هستند. همچنین یک دوربین بزرگ و غیرعادی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,بلندترین گوشی دنیا

 

قرار است این گوشی در رنگ های بسیار متنوع عرضه شود که استفاده از برخی از آنها مانند نارنجی توسط شرکت های سازنده تلفن همراه متداول نیست.

 

 

 

در مورد مشخصات فنی این گوشی اطلاعات زیادی در دست نیست، اما گفته می شود امکان کنترل فرامین صوتی برای آن در نظر گرفته شده و هوش مصنوعی این گوشی هم به طور خودکار برخی وظایف را انجام داده و انجام برخی وظایف دیگر را یادآوری می کند. احتمال می رود گوشی یادشده مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 730 شرکت کوالکوم باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038099.html

 



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 یک شرکت بلژیکی به نام آدیوا برای تسهیل ارتعاش آرام و ملایم تختخواب های دونفره چهار پایه خاص را جایگزین پایه های عادی تختخواب ها کرده که همگی با سیم به یک واحد مرکزی کنترل در مرکز تخت وصل می شوند. همچنین این سیم ها به دو حسگر حرکتی متصل می شوند که در دو طرف تخت قرار دارند.

 

وقتی فرد به تختخواب می رود، می تواند از یک اپلیکیشن خاص تلفن همراه یا دستیار صوتی الکسای آمازون برای فعال کردن ارتعاش تختخواب ادیوا وان استفاده کند. با این کار چهار پایه تخت مذکور به سمت بالا و پایین حرکت می کنند و تختخواب مانند موج آب به آرامی به حرکت درمی آید.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,گهواره

بر اساس برنامه ریزی کاربر این ارتعاش می تواند برای تمام طول شب یا برای مدت زمانی مشخص ادامه یابد. حسگرهای حرکتی بعد از پی بردن به خوابیدن فرد جلوی تداوم ارتعاش را می گیرند. اما اگر فرد در طول شب بیدار شود و بیش از حد تکان بخورد ارتعاش دوباره آغاز می شود.

 

زمان دقیق عرضه این تختخواب در بازار مشخص نیست، اما قیمت آن برابر با ۳۰۷۷ دلار اعلام شده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038168.html



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مایکروسافت نسخه پیش نمایش تازه ای از ویندوز ۱۰ را برای تعدادی توسعه دهنده داخلی در معرض دید قرار داده که به علاقمندان امکان می دهد هم به تماس های دریافتی از طریق گوشی های اندرویدی پاسخ دهند و هم با رایانه شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ تماس های خارجی برقرار کنند.

 

برای بهره مندی از این خدمات گوشی کاربر باید حداقل مجهز به نسخه ۷ سیستم عامل اندروید یا بالاتر باشد. همچنین کاربر باید برنامه اندرویدی Your Phone را بر روی گوشی خود نصب کند و رایانه شخصی وی از قابلیت بلوتوث پشتیبانی کند.

 

بعد از این کار فهرست تماس گوشی از طریق رایانه مجهز به ویندوز ۱۰ در دسترس خواهد بود و رد کردن تماس دریافتی از طریق ارسال پیامک یا متصل کردن فرد تماس گیرنده به صندوق پستی صوتی نیز ممکن است.

 

مایکروسافت هشدار داده برخی برنامه هایی که برای شکستن قفل بازی های رایانه ای یا برخی نرم افزارها به کار می روند، ممکن است عملکرد یادشده را مختل کنند.  

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038138.html



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 اطلاعاتی که توسط مینگ چی کو تحلیل گر برجسته فعالیت های اپل به دست آمده نشان می دهد که اپل به زودی بعد از مدت ها انتظار مدلی به روز شده را برای جایگزینی به جای آیفون اس ای عرضه می کند. گفته می شود این گوشی از نظر سخت افزاری شباهت زیادی به آیفون ۱۱ دارد.

 

این گوشی که فعلا آیفون اس ای ۲ نام گرفته، مجهز به تراشه بیونیک ای ۱۳ بوده و از رم سه گیگابایتی LPDDR۴X برخوردار خواهد بود.

 

پیش بینی می شود استقبال از این مدل تازه آیفون در حدی باشد که ۴۰ میلیون واحد از آن تا سال آینده میلادی تولید و روانه بازار شود.

 

در مقام مقایسه باید گفت که مجموع تولید آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس از اکتبر سال ۲۰۱۹ تا ژوئن سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۴۸ میلیون دستگاه بوده است.

 

در مورد قیمت گوشی آیفون اس ای ۲ گمانه زنی های زیادی شده،اما برآوردها حاکی است که قیمت این گوشی در حدود ۷۰۰ دلار آمریکا خواهد بود.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037914.html



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت گوگل چند وقتی است که پورتال خرید خود را راه اندازی کرده و کاربران می‌توانند در این پورتال کالای خود را جست و جو کرده و ضمن مشاهده قیمت محصول مورد علاقه خود را خریداری کنند. اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که قابلیت اعلام قیمت جدید در گوشی‌های موبایلی و همچنین نسخه وب سایت این پرتال در دسترس قرار گرفته است. بر اساس این قابلیت کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه Track Price که در پایین محصول مورد نظر آن‌ها قرار داده شده است، تغییرات قیمت آن را تا زمانی که قصد خرید محصول دلخواه خود دارند را دریافت کنند.

اعلامیه‌های تغییرا قیمت از طریق نوتیفیکشن‌های گوشی و همچنین ایمیل به کاربر اطلاع داده خواهند شد. همچنین کاربران می‌توانند از این به بعد با پرتال Google Images بفهمند که محصول مورد آن‌ها در کدام فروشگاه در دسترس است و محصول آن‌ها چه قیمتی در آن فروشگاه عرضه خواهد شد. علاوه بر این شرکت گوگل در حال رنگارنگ کردن محصولات خود است تا از این طریق از رنگ‌های مختلف به کاربران نشان دهد که آیا می‌توانند محصول مورد نظر خود را از شرکت سازنده خریداری کنند یا باید محصول خود را از واسطه‌ها تهیه کنند.

همچنین کاربرانی که قصد خرید لباس خاصی را دراند، اما نمی‎‌دانند که این لباس در چند رنگ تولید شده است و در تن نیز چگونه خود را نشان خواهد داد، می‌توانند نرم افزار Google Len را باز کرده و با گرفتن عکس از لباس مورد نظر، رنگ‌های لباس تولید شده و تصاویر مانکن‌های که آن لباس را پوشیده‌اند را مشاهده کنند.

احتمالا در روز‌های آینده شرکت گوگل مشکلات کوچکی که در عملکرد این نرم افزار وجود دارد را نیز برطرف کند تا کاربران بدون کوچک‌ترین مشکلی از قابلیت‌های نرم افزار Google Lenz استفاده کنند

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406526.html



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دادگاه عالی اروپا رای داده است فیس بوک و اپلیکیشن ها و وب سایت های مشابه باید پست های غیرقانونی را در سراسر جهان حذف کنند.

 

پلتفرم های اجتماعی باید به جای منتظر ماندن برای گزارش محتوای غیرقانونی، خود اقدام به جستجو درباره این نوع محتوا و حذف آن کنند.

 

به گفته یکی از کارشناسان امنیتی این رای گامی مهم  به شمار می آید. این رای مربوط به پرونده ای درباره اظهار نظر اهانت آمیزی درباره سیاستمدار اتریشی (اوا گلاویشنیگ-پیزسک) در فیس بوک است. طبق رای دادگاه این کشور اظهار نظر مذکور به شهرت این سیاستمدار لطمه زده است.

 

طبق قانون اتحادیه اروپا، فیس بوک و پلتفرم های دیگر تا زمانی که متوجه انتشار آن نشده اند، مسئول محتوای غیرقانونی که افراد پست می کنند، نیستند اما پس از اطلاع از محتوا باید به سرعت  آن را حذف کنند.

 

هنوز مشخص نیست آیا قانون اتحادیه اروپا (مبنی بر آنکه نمی توان پلتفرم های اجتماعی را مجبور کرد تمام پست ها را نظارت کنند یا فعالیت های غیرقانونی را نظارت کرد) می تواند این رای را لغو کند یا خیر. دادگاه عالی اتریش  از دادگاه عالی اروپا خواسته تا در این باره شفاف سازی کند.

 

طبق رای دادگاه عالی اروپا، اگر در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا پستی غیرقانونی شناخته شود، می توان به وب سایت یا اپلیکیشن دستور به حذف آن و پست های مشابه را داد.

 

در صورتیکه دادگاه تشخیص دهد ماهیت پیام یک پست تغییری نکرده، می تواند به پلتفرم های اجتماعی دستور دهد نسخه معادل یا مشابه پست غیر قانونی را حذف کنند.

 

همچنین در صورت وجود یک قانون یا توافقنامه بین المللی می توان به پلتفرم های اجتماعی دستور داد پست های غیرقانونی را در سراسر جهان حذف کنند.

 

این در حالی است که فیس بوک نمی تواند نسبت به رای دادگاه اعتراض کند

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews48760.html



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بر اساس یک بررسی علمی هر خودرو در فاصله سه سال بعد از خرید ۴۰ درصد از ارزش اولیه خود را از دست می دهد. اما این رقم در مقایسه با میزان از دست رفتن ارزش گوشی های هوشمند در گذر زمان ناچیز است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی های هوشمند

 

یافته های موسسه پژوهشی فلیپسی نشان می دهد که گوشی های هوشمند بسته به مدلی که دارند تنها در همان سال اول خریداری چیزی بین ۳۸ تا ۷۶ درصد از ارزش خود را از دست می دهند. این در حالی است که خودروها در بدترین حالت در اولین سال خریداری تنها ۲۰ درصد از ارزششان را از دست می دهند و سالانه ده درصد به این رقم افزوده می‌شود.

 

البته در میان گوشی های مختلف میزان از دست رفتن ارزش آیفون کمتر از بقیه گوشی هاست. در این زمینه گوشی های گالکسی سامسونگ در رتبه دوم بوده و بقیه گوشی های اندرویدی در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

 

بر همین اساس آیفون ایکس بعد از یک سال استفاده ۴۵ درصد از ارزش اولیه خود را از دست داده و این رقم در مورد گالکسی اس 8 برابر با ۵۷ درصد و در مورد ال جی جی 6 معادل ۷۳ درصد است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037969.html



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 موج جدید تلفن‌های همراه که بازار را به سلطه خود درآورده‌اند، دوربین‌هایی با قابلیت‌های باورنکردنی دارند و می‌توانند تصاویری با کیفیت فوق‌العاده ارائه دهند. تنها موردی که همیشه کاربران از آن اظهار نارضایتی کرده‌اند، لنز ضخیم دوربین پشت تلفن همراه است که روی صفحه‌ای شیشه‌ای قرار می‌گیرد و ظاهر زیبای تلفن همراه را از بین می‌برد.

پژوهشگران مهندسی الکترونیک و رایانه "دانشگاه یوتا"(UofU) در آمریکا، نوع جدیدی از لنزهای نوری را ابداع کرده‌اند که بسیار باریک‌تر و سبک‌تر از لنزهای معمولی تلفن‌های همراه است و قابلیت تصویربرداری در شب را نیز دارد. این لنزها در صورت موفقیت، تحول چشمگیری در تلفن‌های همراه ایجاد خواهند کرد و حتی این قابلیت را خواهند داشت تا در پهپادها و دوربین‌های دید در شب به کار بروند و به سربازان در ماموریت‌های شبانه کمک کنند.

"راجش منون"(Rajesh Menon)، استادیار مهندسی برق و رایانه دانشگاه یوتا گفت: ضخامت لنزهای معمولی که در تلفن‌های همراه به کار می‌روند، چند میلی‌متر است اما ضخامت این لنزهای جدید فقط به چند میکرون می‌رسد و از لنزهای معمولی، بسیار باریک‌تر است.

وی افزود: لنزهای ما، ۱۰۰ برابر روشن‌تر و هزار برابر باریک‌تر از لنزهای معمولی هستند و در عین حال، به خوبی لنزهای معمولی کار می‌کنند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,لنز


لنزهای معمولی، نور منعکس‌شده از اجسام را می‌گیرند و آن را پیش از رسیدن به حسگر دوربین، منحرف می‌کنند تا یک تصویر دیجیتالی را شکل ‌دهند اما این لنزهای جدید، ریزساختارهای بسیاری دارند که می‌توانند نور را در جهت درست روی حسگر منحرف کنند. این گروه پژوهشی، یک فرآیند ساخت را با نوعی پلیمر جدید ارائه داده‌اند که با الگوریتم‌هایی همراه است. این الگوریتم‌ها می‌توانند هندسه ریزساختارها را محاسبه کنند.

منون ادامه داد: می‌توان این ریزساختارها را مانند پیکسل‌های بسیار کوچکی از یک لنز تصور کرد. ریزساختارها لنز نیستند اما می‌توانند با همکاری یکدیگر، عملکرد یک لنز را داشته باشند. این لنزهای جدید، صاف و ۲۰ برابر باریک‌تر از موی انسان هستند و می‌توانند قابلیت دیدن اجسام در شب را فراهم کنند. علاوه بر کاربردهای مطرح شده، قیمت مناسب لنزها نیز یک موضوع مهم است. طراحی لنزها می‌تواند امکان ساخت آنها را از موادی مانند پلاستیک نیز فراهم کند و در نتیجه، هزینه ساخت را کاهش دهد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406578.html



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تلگرام کیف پول رمزارز گرم را منتشر کرد

علی رغم مخالفت سازمان بورس و اوراق بهادار امریکا با رمزارز گرم، تلگرام نسخه آزمایشی کیف پول آن را منتشر کرد.

تلگرام که از یک پیام رسان به استارتاپی در حوزه بلاکچین تبدیل شده، مصمم است رمزارز گرم را به راهی برای تبادلات مالی بین کاربران تبدیل کند. هرچند ماه گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا هرگونه فعالیت رمزارز گرم در بازار این کشور را ممنوع کرد اما تلگرام کیف پول ویژه این توکن را ارائه کرده است.

کاربران با مراجعه به سایت رسمی TON می توانند نسخه های ویندوز، لینوکس و MacOS کیف پول گرم را دانلود کرده و کلیدهایشان را هم از طریق پلتفرم آزمایشی (testnet) شبکه باز تلگرام (TON) دریافت کنند. پس از نصب ۲۴ کلمه ویژه بازیابی کلید خصوصی و دسترسی به کیف نمایش داده می شود که Seed نام دارد و کاربر باید آنها را بر اساس ترتیبی که دارند ذخیره کند. بعد از این انتخاب رمز عبور، کیف پول گرم آماده استفاده است و پیامی با این مضمون به کاربر نمایش داده می شود:

حالا کیف پولی دارید که بدون دخالت واسطه یا بانک و تنها توسط خودتان کنترل می شود.

 

کیف پول گرم
 

 

این کمپانی قبلا تاکید کرده بود که مسئولیت مدیریت و حفظ امنیت اطلاعات هویتی بر عهده خود کاربر قرار دارد و در صورت مفقودی آنها امکان بازیابی این اطلاعات توسط تلگرام وجود ندارد، در نتیجه دسترسی فرد به کیف پول برای همیشه از بین می رود.

کاربران برای آزمایش کیف می توانند آدرس والت را در بات ویژه TestTonBot وارد کرده و تقاضای خود برای دریافت ۵ تا ۲۰ واحد رمزارز گرم را ثبت کنند. این تراکنش آزمایشی تنها یک دقیقه طول کشیده و سپس رمزارزها به کیف متقاضی ارسال می شوند.

تراکنش های آزمایشی را می توان در جستجوگر پلتفرم آزمایشی با جزییاتی نظیر زمان، مقدار، آدرس کیف TestTonBot و آخرین تراکنش ثبت شده مشاهده کرد.

تلگرام دو ماه قبل بستر تست شبکه TON و نرم افزار مدیریت نود آن را راه اندازی کرد. آنطور که تسترهای این سیستم گفته اند، سرعت تراکنش در شبکه بلاکچین تلگرام فوق العاده بالاست.

 

منبع : https://digiato.com/article/2019/11/02/ارائه-کیف-پول-گرم-توسط-تلگرام/



:: برچسب‌ها: تلگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
تیزرهای تبلیغاتی شیائومی می CC9 پرو
 
 
تیزرهای تبلیغاتی شیائومی می CC9 پرو قبل از رونمایی رسمی منتشر شد. بر اساس آن‌ها، شیائومی می سی سی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) مجهز به دوربینی با توانایی زوم بالا بوده و نمایشگرش دارای انحنا است.

 

شیائومی پیش از رونمایی گوشی هوشمند منحصربه‌فرد بعدی خود از خانواده CC9، کمپینی به منظور انتشار تیزرهای تبلیغاتی آن به راه انداخت. گوشی نام برده در بازارهای کشورهای سراسر دنیا به چین، با نام شیائومی می نوت 10 شناخته خواهد شد.

پیش از این نمونه تصاویر دوربین شیائومی Mi CC9 Pro قدرت زوم بالای آن را به رخ کشید. حال سازنده به این تصاویر بسنده نکرده و نمونه عکس‌های بیشتری به منظور نمایش قدرت زوم دوربین اصلی شیائومی می CC9 پرو منتشر کرده است. عکس‌های زیر در حالت بدون بزرگنمایی، زوم 2 برابری، زوم اپتیکال 5 برابری و زوم هیبریدی 10 برابری به ثبت رسیده‌اند.

در تیزر زیر، شیائومی تاکید مجددی روی توانایی بالای دوربین گوشی می سی سی 9 پرو برای بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت داشته است.

عکس خبر

شرکت چینی همچنین یک ویدیو در این رابطه منتشر کرد. با تماشای آن بهتر می‌توان به قابلیت زوم اپتیکال دوربین گوشی هوشمند آتی شیائومی پی برد. گفتنی است مجهز شدن به یک لنز تله توانمند روی یکی از سنسورهای دوربین شیائومی می سی سی 9 پرو تنها نکته منحصربه‌فرد درباره آن نیست. بر اساس اخبار قبلی می‌دانیم شیائومی Mi CC9 پرو با دوربین 108 مگاپیکسلی در راه است.

 

اما جدیدترین تیزرهای تبلیغاتی گوشی Xiaomi Mi CC9 Pro روی صفحه نمایش منحنی آن تاکید دارند. بر اساس اطلاعاتی که پیش از این از طریق وب سایت TENAA در اختیارمان قرار گرفت، به ابعاد 6.47 اینچی نمایشگر گوشی شیائومی می CC9 پرو پی بردیم. نوع پنل این صفحه نمایش اولد بوده و از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد.

عکس خبر

از روی تیزرهایی که تا امروز درباره این گوشی منتشر شده‌اند، نمی‌توان به تصویری از پنل جلویی آن دست پیدا کرد. مخصوصا درباره نوع طراحی بدون حاشیه این گوشی و نحوه قرارگیری دوربین سلفی در پنل جلویی کنجکاو هستیم. احتمالا شیائومی در حال مخفی کردن چیزی از ما است و در روز رونمایی گوشی، با یک سورپرایز همچون دوربین سلفی زیر صفحه نمایش رو به رو خواهیم شد! بر اساس اطلاعاتی که پیشتر از TENAA به دست آمد، رزولوشن دوربین جلویی Xiaomi Mi CC9 Pro برابر 32 مگاپیکسل است.

طبق تیزرهای شیائومی می سی سی 9 پرو، این گوشی در روز پنجم نوامبر (چهاردهم آبان) طی برگزاری رویدادی در شهر پکن رونمایی خواهد شد. یکی از نکاتی که از تیزر بالا به آن پی بردیم، وجود درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری در لبه پایینی گوشی است. وجود دریافت‌کننده سیگنال‌های رادیوی اف ام و مخصوصا سنسور ارسال امواج مادون قرمز نشان می‌دهد شیائومی، عناصر بسیار کاربردی که دیگر گوشی‌سازان از محصولات خود حذف کرده‌اند را به مدل Mi CC9 Pro افزوده است

منبع : https://trooz.ir/Info/News/40481

 



:: برچسب‌ها: گوشی , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
گوشی انعطاف پذیر TCL و نمایشگر آکاردئونی آن 
 
 
 

نمایشگر جدیدترین دیوایس مفهومی تی سی ال در حالت کاملا باز دارای ابعاد 10 اینچی است. وقتی آن را می‌بندید، شبیه به حرف Z انگلیسی یا آکاردئون عمل می‌کند و به یک سوم اندازه‌ی اصلی خود تبدیل می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا نمایشگر رویی آن در حالت تا شده نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد یا آنکه بدون استفاده خواهد بود.

منبع : https://trooz.ir/Info/news/40471



:: برچسب‌ها: نمایشگر ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مایکروسافت پیروز مسابقه 10 میلیارد دلاری با آمازون

مایکروسافت و آمازون در یک پروژه 10 میلیارد دلاری وزارت دفاع این کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این رقابت مایکروسافت توانست این پروژه را از آن خود کند. این پروژه مربوط به ارائه خدمات ابری به پنتاگون بوده است که ردموندی ها توانستند پیروز شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، این پروژه که نام دارد مابین مایکروسافت و وزارت دفاع این کشور امضا شد. در این پروژه مایکروسافت خدمات ابری را برای کابردهای ذخیره‌سازی و دیگر فناوری‌ها تا پردازش هوش مصنوعی دراختیار پنتاگون قرار می‌دهد. همچنین پردازش یادگیری ماشین و پردازش وظایف کاری منحصربه‌فرد و مبتنی‌بر مأموریت بخشی از مسئولیت مایکروسافت خواهد بود.

در این فهرست رقابت علاوه بر مایکروسافت و آمازون ، شرکت IBM و اوراکل نیز حضور داشتند که پیش از پایان از فهرست نامزدها حذف شدند. دلیل حدف آنها نیز نبود حداقل های فنی لازم برای همکاری با وزارت دفاع آمریکا بوده و تنها دو غول صنعت ابری شرایط لازم را دارا بودند.

ترامپ نیز ذر انتخاب پیمان کار برای این کار دخالت داشته و ادعا کرد شکایت‌های متعددی نیز از رقبا علیه مایکروسافت و آمازون وجود داشته و دولت در جریان انتخاب پیمان‌کار به آن‌ها توجه ‌کرده است . در این میان تنها ناراضیان اینگونه قراردادهای دولتی تنها کارمندان هستند. نمونه مشابه این قرارداد را میتوان در قرارداد گوگل با پنتاگون در حوزه‌ی مسیریابی هوش مصنوعی به‌نام Project Maven مشاهده کرد که تظاهرات و شکایت کارمندان علیه قرارداد مذکور ، گوگل را به خروج از این قرارداد مجبور کرد.

این قراداد 10 سال بطول خواهد انجامید و در این قرارداد ۱۰۰ هزار هدست واقعیت افزوده  برای آموزش نظامی دراختیار ارتش آمریکا قرار خواهد گرفت. کارمندان این شرکت درباره‌ی قرارداد اخیر هم اعتراض‌هایی کرده‌اند که البته ظاهرا بی‌فایده بوده است. زیرا شرکت‌های بزرگ فناوری برای همکاری با دولت آمریکا تلاش میکنند.

منبع : https://tech-news.ir/microsoft-pentagon-contract-jedi-cloud-amazon.html



:: برچسب‌ها: مایکروسافت , فناوری ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()