نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت چیست ؟ بررسی مفهوم طراحی سایت
پاسخ به سوال طراحی سایت چیست ساده به عقیده می رسد ، بله درست است اگر بخواهید به صورت گذرا به این سوال استجابت دهید پاسخ ساده ای خواهد داشت، در پیوستگی تعریف ویکی پدیا از طراحی وب را قرار دادیم:

طراحی سایت چیست از دیدگاه ویکی پدیا :
طراحی وب به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان اولین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. او در اولین وب سایتش، طراحی سایت در تهران از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) کاربرد کرده بود.

در آغاز، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های سایر از راه ابرپیوند. در سنجش با روش‌های دیگر، این راه بازپسین و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را مفتوح کنند.

با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مشابه جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های مخفی در صفحه‌های وب پیمان گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های مخفی در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن کاربرد پسندیده از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

فناوری‌های یکپارچه‌سازی پایگاه داده (Database)، مانند زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مثل CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را مفتوح هم تغییر دیتا و آن را مترقی تر کرده‌اند.

سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌های گوناگون سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد. در ضمن با آمدن نگاره‌های جانور و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها، همانند فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از قبل دگرگون شد و توانمندی‌های پسین به سازندگان رسانه و طراح‌های وب داده شد.

طراحی سایت چیست : منبع : مقاله طراحی وب از ویکی پدیا
تعریف طراحی سایت چیست به زبان ساده :
اگر بخواهیم تعریف ساده ای از طراحی سایت داشته باشیم باید بگیم طراحی سایت به معنای طراحی و ساخت یک تارنما یا بهینه سازی و ری دیزاین یک سایت قدیمی در بستر اینترنت است.

تاریخچه طراحی سایت چیست ؟
تاریخچه طراحی سایت از ابتدا!
تاریخچه طراحی سایت و لینک نخستین سایت جهان
در حال آماده میلیون ها سایت در سراسر عالم وجود دارند که البته هیچکدام بیش از ۲۸ سنه قدمت ندارند در واقع نخستین طراح سایت دانشمند آقای «تیم برنرز لی» بود که اولین وب سایت جهان که به پروژه World Wide Web یا همان W3 تعلق داشت را طراحی کرد. اولین سایت جهان هنوز هم در آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html در دسترس است و از این لینک می توانید از آن بازدید نمایید و تماشا کنید که اولین سایت در عالم چیزی از لوح های گلی انسان های اولیه ناچیز ندارد!

پیشنهاد می کنم حتما از اولین سایت گیتی بازدید کنید و ببینید که هر کاری که در ابتدای گذرگاه است بعد از سنه ها چقدر ساده و ابتدایی به عقیده می رسد و در سررسید خویش یک شاهکار است! همانطور که از نخستین سایت در گیتی بازدید کردید متوجه شدید که در آن هیچ نوع تصویر و گرافیک و حتی رنگ بندی به شغل نرفته است.

سایت هایی که بعد از آن هم طراحی شدند به همین منوال بودند الی اینکه مرورگر های مترقی تری توسط شرکت های Netscape و Microsoft روی کار آمدند که در غیاب گوگل کروم و فایرفاکس در آن سالها رقبای اصلی مرورگرها بودند. در پیوستگی با روی شغل آمدن زبان های جاوا اسکریپت و HTML کم کم سایت ها شکل بهتری به خود گرفتند و از گرافیک اکثریت برخوردار شدند.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گاهی اوقات رخ می‌دهد که برای تحقیقات بیشتر یا مطالعه مقاله‌ای طولانی به‌صورت آفلاین، صفحه‌ای از وب‌سایت خاصی را بخواهید به‌صورت فایل PDF ذخیره کنید. چنین اقدامی به‌لطف مرورگرهای امروزی بسیار ساده شده است و درواقع اکثر مرورگرهای مطرح، امکانی جهت تهیه فایل PDF از صفحات وب‌ را دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

در این مقاله می‌خواهیم علاوه بر مرور نحوه ذخیره صفحه‌ی وب در پلتفرم ویندوز به سراغ گوشی‌های هوشمند اندرویدی و مبتنی بر iOS برویم و نحوه انجام این کاری در گوشی هوشمند و تبلت‌ را نیز بررسی کنیم.

آموزش ذخیره صفحه وب‌سایت به‌صورت PDF در مرورگر کروم

مرورگر کروم، کار را برای کاربران بسیار ساده کرده است. درواقع این مرورگر به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به نصب هرگونه افزونه، صفحات مد نظر از وب‌سایت‌های دلخواه را در فرمت‌ PDF ذخیره کنند. برای ذخیره صفحه‌ای از وب‌سایت مد نظرتان در فرمت ذکرشده مراحل زیر را در مرورگر کروم طی کنید.

گام اول: در بالای صفحه، سمت راست، آیکونی شبیه به سه نقطه روی همدیگر قرار دارد که «شخصی‌سازی و مدیریت گوگل کروم» (Customize and control Google Chrome) نامیده می‌شود. روی این آیکون کلیک و سپس گزینه «پرینت» (Print) را انتخاب کنید. برای دسترسی سریع‌تر به گزینه پرینت می‌توانید از صفحه‌کلید دو دکمه Ctrl و P را هم‌زمان بفشارید.

گام دوم: صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که علاوه بر امکان گرفتن پرینت از صفحه‌ی مد نظر، امکان تهیه‌ی فایل PDF از متون، تصاویر و محتوای صفحه‌ی وب‌ دلخواهتان را فراهم می‌سازد. گزینه‌ای در صفحه به‌نام Destination وجود دارد که شرایط ذکرشده را فراهم می‌سازد. برای ذخیره صفحه‌ی مد نظر در فرمت PDF گزینه Save as PDF را در قسمت Destination انتخاب کنید. صفحه‌ای که باز شده است، امکان پیش‌نمایش PDF را در اختیارتان قرار می‌دهد تا نتایج تغییرات اعمالی را قبل از ذخیره فایل متوجه شوید.

منبع:

https://www.zoomit.ir/computer-learning/364052-how-to-save-a-webpage-as-a-pdf/



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را مدتی بدون استفاده رها کنید، پس از مدت مشخصی سیستم به حالت خواب (Sleep) می‌رود. این حالت برای سیستم از قبل برنامه‌ریزی شده است و لازم نیست چیزی را تنظیم کنید، اما می‌توانید مدت زمان بیکاری سیستم یا مدت زمانی را که سیستم خواب است، برنامه‌ریزی و سفارشی کنید. برای ویندوز ۱۰، هنگامی که می‌خواهد به خواب برود، مدت زمان بیکاری مهم است اما، فعالیت کاربر تنها عاملی نیست که از خواب رفتن آن جلوگیری می‌کند، بلکه برنامه‌ها و پردازش‌های پس‌زمینه هم می‌توانند از ورود سیستم به حالت خواب ممانعت کنند. متاسفانه، هیچ روش ساده‌ای برای مشاهده‌ی برنامه‌هایی که از خواب رفتن سیستم جلوگیری می‌کنند، وجود ندارد ولی می‌توان با استفاده از یک خط فرمان ساده، به این موضوع پی ببرید.

مشاهده‌ی برنامه‌هایی که از حالت خواب‌رفتن در ویندوز ۱۰ جلوگیری می‌کنند

برای مشاهده‌ی اینکه کدام برنامه‌ها از ورود سیستم به خواب جلوگیری می‌کنند به دسترسی ادمین (Admin Rights) نیاز دارید زیرا این فرمان، دستورالعمل‌هایی را که برای مدیریت کردن انرژی سیستم‌عامل فرستاده می‌شود، بررسی خواهد کرد.

 ۱ـ پنجره‌ی مربوط به CMD را با کلیک راست و انتخاب Run as Administrator اجرا کنید. 

۲ـ دستور  powercfg /requests را در CMD وارد کنید. 

۳ـ این دستور فهرستی از فرایندها و برنامه‌هایی را که مانع از خواب رفتن ویندوز ۱۰ می‌شوند، گزارش می‌کند.

منبع:

https://www.zoomit.ir/computer-learning/363972-apps-preventing-sleep-windows-10/



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت چیست ؟ در این نوشتار می خواهیم به رسیدگی مفهوم طراحی سایت بپردازیم و می خواهیم ببینیم برای اینکه یک طراح وب سایت حرفه ای شویم از کجا باید آغاز کنیم. در ضمن تاریخچه طراحی سایت را مورد رسیدگی پیمان می دهیم و اولین سایتی که در عالم طراحی شده را معرفی می نماییم و لینک آن را برای بازدید شما همراهان آکادمی وبکیما قرار می دهیم. در ادامه شرح وظایف یک طراح سایت را باره مرور قرار می دهیم و ابزارهای لازم برای شروع شغل طراحی سایت را معرفی می کنیم. بعد اگر می خواهید پاسخ طراحی سایت چیست را به احسان بیابید حتما الی انتهای این نوشتار را مطالعه بفرمایید.
طراحی سایت چیست؟ بررسی مفهوم طراحی سایت
پاسخ به سوال طراحی سایت چیست ساده به عقیده می رسد ، بله درست است اگر بخواهید به چهره گذرا به این سوال پاسخ دهید پذیرش ساده ای خواهد داشت، در پیوستگی تعریف ویکی پدیا از طراحی وب را قرار دادیم:

طراحی سایت چیست از دیدگاه ویکی پدیا :
طراحی وب به چیرگی ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب، با استقرار یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، اسم خویش را به عنوان اولین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. او در اولین وب سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) بهره‌گیری کرده بود.

در آغاز، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، دربرگیرنده سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. برآورد هزینه مدیریت سایت در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را مفتوح کنند.

با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مثل جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد کاربرد نادرست، برای چیدمان‌های نهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، طریق باطل طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن کاربرد پسندیده از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

فناوری‌های یکپارچه‌سازی پایگاه داده (Database)، مثل زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را مفتوح هم تغییر داده و آن را مترقی تر کرده‌اند.

سایت پیامد گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌های مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد. وانگهی با آمدن نگاره‌های جاندار و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها، مانند فلَش (Flash)، صورت وب اغلب از قبل تغییر کرد و توانمندی‌های تازه به سازندگان رسانه و طراح‌های وب داده شد.

طراحی سایت چیست : منبع : مقاله طراحی وب از ویکی پدیا
تعریف طراحی سایت چیست به زبان ساده :
اگر بخواهیم تعریف ساده ای از طراحی سایت داشته باشیم باید بگیم طراحی سایت به معنای طراحی و ساخت یک تارنما یا بهینه سازی و ری دیزاین یک سایت باستانی در بستر اینترنت است.

تاریخچه طراحی سایت چیست ؟
تاریخچه طراحی سایت از ابتدا!
تاریخچه طراحی سایت و لینک اولین سایت جهان
در حال حاضر میلیون ها سایت در سراسر عالم وجود دارند که البته هیچکدام بیش از ۲۸ سنه دیرینگی ندارند در واقع اولین طراح سایت جهان آقای «تیم برنرز لی» بود که نخستین وب سایت گیتی که به پروژه World Wide Web یا همان W3 تعلق داشت را طراحی کرد. نخستین سایت عالم هنوز هم در آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html در دسترس است و از این لینک می توانید متعلق به بازدید نمایید و مشاهده کنید که اولین سایت در دانشمند چیزی از لوح های گلی انسان های اولیه کم ندارد!

پیشنهاد می کنم حتما از نخستین سایت گیتی بازدید کنید و ببینید که هر کاری که در ابتدای گذرگاه است بعد از سال ها چقدر ساده و ابتدایی به نظر می رسد و در زمان خود یک شاهکار است! همانطور که از نخستین سایت در گیتی بازدید کردید متوجه شدید که در آن هیچ نوع تصویر و گرافیک و حتی رنگ بندی به کار نرفته است.

سایت هایی که پس از آن هم طراحی شدند به همین منوال بودند تا اینکه مرورگر های پیشرفته تری بدست کمپانی های Netscape و Microsoft روی پیشه آمدند که در غیاب گوگل کروم و فایرفاکس در آن سالها رقبای اصلی مرورگرها بودند. در ادامه با روی پیشه آمدن زبان های جاوا اسکریپت و HTML تدریجا سایت ها شکل بهتری به خود گرفتند و از گرافیک اکثریت برخوردار شدند.

تصویری از طراحی سایت گوگل
تصویری از سایت شرکت گوگل از ماضی و حال
تاثیر کمپانی مایکروسافت در پیشرفت سایت ها
در سال ۲۰۰۰ میلادی کمپانی مایکروسافت با شناسایی نخستین نسخه از مرورگر Internet Explore برای سیستم عامل مک انقلاب ابهت در مرورگر های اینترنتی و طراحی سایت های اینترنتی به مسیر انداخت. نخستین نسخه از مرورگر Internet Explore به صورت کامل از HTML 4.1 و CSS 1 حمایت می کرد که این خویش ترقی عظیمی بود. این را هم خدمت تون عرض کنم که اولین مرورگری که به چهره کامل از عکس ها با فرمت PNG پشتیبانی می کرد همین مرورگر بود.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آفیس یکی از برنامه های کاربردی است که توسط شرکت بزرگ مایکروسافت طراحی و منتشر شده که نسخه اولیه آن برای اولین بار در سال 1989 میلادی برای سیستم عامل مک (Mac OS) و سپس نسخه ویندوز آن در سال 1990 برای سیستم عامل ویندوز منتشر شد. این برنامه همانند تمام برنامه هایی که از گذشته تاکنون حضور دارند، بی شک باگ ها و مشکلاتی داشت که کار با آن سخت بود و به مرور پیشرفت گسترده ای را در خود اعمال کرد که این روزها شاهد آن هستیم.

نصب آفیس

آفیس، همانند یک پک کامل می باشد که وقتی شما آنرا بر روی کامپیوتر نصب می کنید، چندین برنامه به همراه آن برای شما نصب خواهد شد که از مهم ترین این برنامه ها می توان به ورد، پاورپوینت، اکسل، وان نوت، اوت لوک و... اشاره کرد هر یک از آنها در طول روزمره بصورت مستقیم و غیرمستقیم در زندگی ما موثر هستند و بدون آنکه ما اطلاعی در مورد آنها داشته باشیم، در حال خدمت رسانی به ما هستند. با این حال اگر از کاربران جدید این برنامه محبوب جهانی هستید و نحوه نصب آن برای شما سوال است، در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با آموزش نصب آفیس روی ویندوز آشنا خواهیم نمود. همراه ما باشید.

توجه مهم : بطور کلی شما می توانید برنامه افیس را به دو گونه مختلف خریداری کنید. روش اول، روش کاملا مطمئنی است چرا که شما پک رسمی آفیس را که با لایسنس رسمی شرکت مایکروسافت منتشر شده است را خریداری می کنید که بنابر نوسان دلار بازار، باید چند میلیون تومانی را هزینه کنید و اما در عوض برنامه با لایسنس خودتان نصب خواهد شد و اطلاعات شما مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. اما در مقابل شما می توانید CD آفیس را با برنامه کرک با قیمتی کمتر از 50 هزار تومان خریداری کنید که ممکن است به اطلاعات شما آسیب وارد شود. از این رو شما انتخاب کننده روش اول یا دوم خواهید بود و توصیه ما برای شما، خرید نسخه اورجینال در صورت ممکن می باشد.

1- در قدم اول فایل نصبی برنامه آفیس را توسط یکی از دو روش بالا فراهم کنید و سپس بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب نمائید.

نصب آفیس

2- محل Extract کردن فایل های نصبی را مشخص کنید و توصیه می شود حتی الامکان آدرس را تغییر ندهید و بدون اعمال هر گونه تغییراتی، گزینه OK را انتخاب نمائید.

نصب آفیس

3- این مرحله حدودا 1 دقیقه وقت خواهد برد که نباید گزینه ای را انتخاب کنید و اجازه دهید تا فایل های نصبی در پوشه مربوطه Extract شوند.

آموزش نصب آفیس

4- هم اکنون مرحله اصلی نصب برنامه آفیس رسیده است که شما باید گزینه Install Now را همانند تصویر ذیل انتخاب نمائید تا برنامه آفیس شروع به نصب شود. لازم به ذکر است که این مرحله ممکن است تا 5 دقیقه زمان ببرد.

نحوه نصب آفیس

5- فرآیند نصب شروع شده است و باید چند دقیقه صبر کنید تا این فرآیند بصورت کامل انجام شود.

مراحل نصب آفیس

6- فرآیند نصب بصورت کامل انجام شده است و برای اتمام این فرآیند باید گزینه Close را انتخاب کنید.

نصب آفیس

توجه مهم : اگر شما نسخه غیر رسمی آفیس را خریداری و نصب کرده اید، باید با استفاده از برنامه کرک که داخل آن وجود دارد، برنامه آفیس را Active یا فعالسازی نمائید تا بتوانید از تمام قابلیت های آفیس استفاده کنید. با این حال اگر ویندوز شما 8 یا 10 می باشد باید ویندوز دیفندر را بعد از فرآیند نصب غیرفعال کنید تا دسترسی کرک کردن آفیس برای شما آزاد شود. در غیر اینصورت آفیس کرک نخواهد شد. 

منبع : https://namnak.com/how-to-install-office-on-win.p78211



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پرینترها یکی از دستگاه های کاربردی و مهم با وجود هشدارهای مختلف برای تولید کاغذ و از بین بردن جنگل ها، هستند که این روزها در تمام نقاط جهان وجود دارند و شما می توانید به سادگی از این ابزار که هم در ابعاد کوچک و هم در ابعاد بزرگ و صنعتی وجود دارند استفاده کنید. اما نسل اول پرینترها به گونه ای بود که باید زود به زود جوهر آنرا پر می کردید و دارای مشکلات متعددی بودند.

بیرون آوردن کارتریج

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های گوناگون، شاهد رونمایی و عرضه نسل های جدیدی از پرینترها هستیم که مشکل نسخه های قدیمی اصلاح شده اند. اما با این وجود اگر شما جدیدا اقدام به خرید پرینتر کرده اید و به دلیل عدم آشنایی با پرینتر موفق به خارج کردن پرینتر نشده اید و به دنبال پاسخ سوال چگونه کارتریج را عوض کنیم، هستید در این گزارش از بخش تکنولوزی نمناک ما قصد داریم شما را با بصورت تصویری با نحوه خارج کردن کارتریج از پرینتر آشنا سازیم. همراه ما باشید.

توجه مهم : توصیه می شود برای جلوگیری از هرگونه مشکل و اتفاق، قبل از بیرون آوردن کارتریج از پرینتر، پرینتر را از برق جدا کنید.

1- در قسمت بالایی چاپگر شما، قسمت برجسته ای وجود دارد که می توانید انگشت اشاره خود را به سادگی در آنجا قرار دهید. بعد از اینکه این بخش را همانند تصویر ذیل پیدا کردید، انگشت را در آن قرار دهید.

بیرون آوردن کارتریج

2- اینک به آرامی به سمت بالا انگشت خود را جابجا کنید تا محفظه بالایی پرینتر برای دستیابی به کارتریج آزاد شود. توجه داشته باشید که این اقدام باید بسیار آرام صورت گیرد تا به درب بالایی پرینتر آسیب وارد نشود که در تصویر ذیل کاملا واضح است؛

نحوه بیرون آوردن کارتریج

3- بعد از باز کردن درب بالایی پرینتر، کارتریج را مشاهده خواهید کرد. دقیقا در قسمت بالایی کارتریج جایگاهی برای قرار گیری 4 انگشت شما قرار گرفته است که شما می توانید با استفاده از 4 انگشت، کارتیج را به آرامی از پرینتر خارج کنید که در تصویر ذیل مشخص است؛

بیرون آوردن کارتریج

توجه : برای نصب کارتریج باید ابتدا درب بالایی پرینتر را باز کنید و سپس کارتریج را به نحوی که کف دست راست شما به سمت داخل پرینتر قرار دارد،کارتریج را در دست راست قرار دهید و به آرامی کارتریج را وارد جایگاه خود نمایید.

منبع : https://namnak.com/remove-cartridge-from-printer.p76486#back



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()