نوشته شده توسط : ساحل

فیسبوک به منظور رقابت با گوگل، به دنبال توسعه سیستم عامل اختصاصی خود است و در آینده محصولاتی مثل Oculus و Portal با سیستم عامل اختصاصی این کمپانی به بازار عرضه خواهند شد.

فیسبوک قصد دارد سیستم عاملش را کاملاً از نو بسازد و رهبری این پروژه را به «Mark Lucovsky»، یکی از مهندسین اسبق مایکروسافت سپرده که سابقه کار روی ویندوز NT را دارد.

این نخستین باری نیست که فیسبوک به فکر توسعه سیستم عامل اختصاصی می افتد. این کمپانی سال 2013 چندین نسخه اولیه از یک سیستم عامل را برای Facebook Home توسعه داده بود و سرانجام تصمیم گرفت از اندروید استفاده کند.

 

 

 

فیسبوک در کنار توسعه سیستم عامل خود، در حال کار روی واسط مغز و کامپیوتر نیز هست. یکی از مهندسین این شبکه اجتماعی در گفتگویی با سایت The Information اعلام کرد که آنها توانسته اند ابعاد این وسیله را از یک یخچال به اندازه ای کاهش دهند که در دست جای می گیرد و هنوز 5 تا 10 سال دیگر کار دارد.

البته احتمال دارد شبکه اجتماعی مذکور در کنار واسط مغز و کامپیوتر، واسط دیگری را توسعه دهد که برای هماهنگی با سیگنال های مغز نیاز به پوشیدن بازوبند و یادگیری حرکت های مخصوص دارد. این شرکت برای توسعه چنین وسیله ای از استارتاپی به نام CTRL-Labs کمک خواهد گرفت که مهر ماه امسال آن را تصاحب کرد.

فیسبوک به دنبال توسعه دستیار صوتی خود مشابه سیری و الکسا هم هست و برای آموزش آن مجوز استفاده از داده های موتور جستجوی بینگ را از مایکروسافت گرفت. این شرکت توسعه دستیار صوتی خود و همچنین عینک های واقعیت افزوده خود را در محیطی به مساحت 71535 متر مربع در کالیفرنیا انجام خواهد داد.

فیسبوک تاریخ عرضه سیستم عامل خود و اینکه کدام محصولات برای اولین بار با آن به بازار عرضه می شوند را اعلام نکرده است.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با گسترش اعتراضات مردمی علیه نخست وزیر هند و نارندرا  مودی رهبر حزب راستگرای افراطی این کشور و البته قانون تازه وضع شده توسط دولت او که مسلمانان را از دریافت شهروندی هند منع می کند، مقامات هندی دسترسی مردم در بسیاری از نواحی این کشور به اینترنت را قطع کردند.

چند روز بعد از آنکه دولت مودی ارتباطات موبایل در ایالت های شمال شرقی هند (از جمله Assam، Meghalaya و Tripura که ۳۶ درصد از کل جمعیت این کشور را در خود جای داده اند) و البته بخش هایی از اوتار پرادش را (که با ۲۰۰ میلیون سکنه پرجمعیت ترین ایالت هند محسوب می شود) قطع کرد روز گذشته دسترسی به اینترنت در دهلی نو و شهر Mangalore نیز قطع شد.

روز گذشته سه شبکه مخابراتی اصلی در هند شامل ودافون، ایرتل و Reliance Jio دسترسی به اینترنت موبایل در بخش هایی از دهلی نو را برای کاربران خود قطع کردند و در این رابطه اعلام نمودند که از دستور مستقیم دولت تبعیت کرده اند.

دولت هند در واقع برای خاموش کردن ده ها میلیون نفر از معترضان به قانون جنجالی اعطای حق شهروندی به مهاجران غیرمسلمان اقدام به این کار کرده است.

اینترنت هند
 

قانون جدیدی که این هفته در هند به تصویب رسید دریافت حق شهروندی این کشور برای مهاجران پاکستانی، بنگلادشی یا افغان را تا زمانی که پیرو آیین های هندو، مسیحیت، بودایی، سیک، Parsee یا Jain باشند ساده می کند اما اگر فرد مهاجر پیرو دین اسلام باشد (که هم اکنون صدها میلیون نفر از پیروان آن در هند زندگی میکنند)، چنین حقی برای آنها متصور نخواهد بود و در واقع قانون جدید مسلمانان را دایره افرادی که میتوانند تابعیت هندی دریافت کنند به نوعی خط زده است. دولت مودی در توضیح اینکه چرا مسلمانان جایی در این قانون ندارند اعلام کرده که این افراد در کشورهای مورد اشاره با تبعیض روبرو نیستند.

اما مخالفان مودی معتقدند که قانون تازه او بسیار با رویکرد شبه فاشیستی اش همخوانی دارد. آنها این قانون را اقدامی آشکار برای تفکیک مسلمانان از هندوها می دانند.

گفتنی است طبق گزارش Access Now (گروه مدافع حقوق دیجیتالی) هند به تنهایی در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۳۴ مورد از ۱۹۶ مورد کل قطعی اینترنت دنیا را به خود اختصاص داد. براساس گزارش Internet Shutdown هم که یک سرویس مدافع آزادی اینترنت در دهلی نو است در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۹۵ مورد قطعی اینترنت در این کشور رخ داد.

این در حالی است که روز گذشته اینترنت بخش هایی از جامو و کشمیر برای ۱۳۷ امین روز پیاپی به دستور دولت مرکزی هند قطع بود. دسترسی به شبکه بین المللی اطلاعات در این منطقه عموما مسلمان نشین بعد از آن آغاز شد که دولت هند خودمختاری را از کشمیر که محل مورد مناقشه هند و پاکستان است حذف کرد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/20/قطع-اینترنت-در-هند/



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تیمی از پژوهشگران موسسه فناوری فدرال زوریخ (ETH Zurich)، روشی ابداع کرده اند که می توان به وسیله آن شکلات هایی درست کرد که مثل رنگین کمان می درخشند.

محققان در این روش از هیچ رنگ دهنده مصنوعی استفاده نکرده اند و تنها با چاپ کردن سازه مخصوصی روی سطح شکلات، به آن خصوصیات رنگین کمانی داده اند.

 

پژوهشگران می گویند برای درست کردن شکلات رنگین کمانی، سازه ای را روی سطح شکلات چاپ کرده اند که افکتی موسوم به «رنگ آمیزی سازه ای» (Structural coloration) را تولید می کند. آنها این فرآیند را به پوست آفتاب‌پرست تشبیه کرده و می گویند پوست این حیوان با پراکنده کردن نور، رنگ های مختلفی را ساطع می کند.

محققان در حال توسعه قالبی هستند که توانایی چاپ روی چندین شکلات را داشته و در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده شکلات هستند تا شکلات های رنگین کمانی را وارد فاز تجاری کنند.

 

ساخت شکلات رنگین کمانی توسط محققان سوئیسی
 

 

نکته جالب اینکه جرقه ساخت شکلات رنگین کمانی هنگامی زده شد که محققان در یک کافی شاپ در مورد شکلات گپ زدند. صحبت آنها به امکان ساخت شکلات رنگارنگ کشیده شد و آنها تحقیقات خود را در این رابطه شروع کردند.

آنها ابتدا به روشی دست یافتند که شامل آغشته نمودن سطح شکلات می شد ولی به دلیل پیچیده بودن و زمان بر بودن برای تولید انبوه، از آن صرف نظر کردند.

با محبوبیت فراوانی که نوشیدنی های رنگارنگ استارباکس دارند، می توان به موفقیت شکلات رنگین کمانی نیز اطمینان داشت.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هکرها با 948 حمله باج افزاری به دولت های محلی، بیمارستان ها و مدرسه های سطح آمریکا، سال 2019 را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط شرکت امنیتی Emsisoft منتشر شده، دست کم 948 حمله باج افزاری در سال 2019 رخ داده است که از این میزان 103 حمله به دولت ها، 759 حمله به شرکت های خدمات درمانی و 86 حمله به موسسات آموزشی بوده است.

هکرها با استفاده از باج افزار Maze به سیستم های دولتی در شهر پنساکولا (Pensacola) در ایالت فلوریدا حمله کرده و درخواست 1 میلیون دلار پول کردند. مقامات این شهر مجبور شدند بسیاری از سیستم ها را از شبکه قطع کنند تا از آلوده شدن سیستم های بیشتر جلوگیری کنند.

 

حمله باج افزاری
 

 

مقامات شهر نیو اورلئان در ایالت لوئیزیانا پس از حمله باج افزار Ryuk در ماه دسامبر، اعلام وضعیت اضطراری کردند. این حمله بیش از 4 هزار کامپیوتر این شهر را آلوده کرد. شهردار شهر نیو اورلئان میزان خسارات وارد شده را فراتر از بودجه 3 میلیون دلاری بیمه اعلام کرد و از افزایش بودجه بیمه به 10 میلیون دلار در سال آینده میلادی خبر داد.

«Tom Haglund»، مدیر موقت شهر گالت (Galt) در ایالت کالیفرنیا سه روز پیش اعلام کرد که حمله باج افزاری، سرورهای ایمیل و سیستم تلفن شهر را مختل کرده و کارمندان شهر مجبورند برای برقراری ارتباط با یکدیگر، از SMS و ایمیل شخصی استفاده کنند. حمله باج افزاری به دفتر کلانتری شهرستان سنت لوسی در ایالت فلوریدا سبب از کار افتادن ایمیل، دستگاه اثر انگشت و سوء پیشینه و همچنین اختلال در بازدید از زندانیان شد.

پلیس فدرال آمریکا (FBI) به قربانیان توصیه کرده از پرداخت پول به هکرها خودداری کنند، چرا که هیچ تضمینی برای بازگشت داده ها وجود ندارد و هکرها ممکن است باز هم حمله کنند. ماه اکتبر سال جاری FBI اعلام کرد که با وجودی که حملات باج افزاری تصادفی کاهش داشته اند، ولی میزان خسارات ناشی از این حملات افزایش چشمگیری داشته است.

 

باج افزار
 

 

در واقع میزان خسارات از مبلغ درخواستی هکرها بسیار فراتر است. ماه مه سال 2019 هکرها پس از فلج کردن سیستم های دولتی شهر بالتیمور، درخواست 102 هزار دلار بیت کوین کردند. آنها بسیاری از داده ها را از بین بردند و به طور تقریبی خسارتی 18.2 میلیون دلاری به شهر وارد کردند.

حملات باج افزاری آثار منفی بزرگی از جمله از کار افتادن خدمات 911 و دیگر سرویس های اضطراری، سیستم های شماره گذاری خودرو و پرداخت مالیات را به دنبال داشته و سبب از بین رفتن سوابق پزشکی، از کار افتادن سیستم های نظارتی و عدم دسترسی پلیس به سیستم های IT شده است.

در برخی حملات هکرها قربانی را تهدید به انتشار داده ها می کنند. به عنوان مثال در حمله به شرکت Allied Universal که با باج افزار Maze انجام شد، هکرها درخواست 2.3 میلیون دلار بیت کوین کردند و زمانی که این شرکت از پرداخت این مبلغ سرباز زد، هکرها 700 مگابایت از داده های شرکت را منتشر کردند.

«Bret Padres»، مدیرعامل کمپانی امنیتی Crypsis با اشاره به اینکه پول های هنگفتی در پی حملات باج افزاری رد و بدل می شوند، می گوید علاوه بر هکرها، متخصصان بازگشت داده و شرکت های بیمه نیز از این حملات منفعت می برند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/20/ثبت-948-حمله-باج-افزاری-در-آمریکا-در-2019/



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اطلاعات شخصی بیش از 267 میلیون کاربر فیسبوک شامل نام کاربری، شماره تلفن و اسم لو رفت.

بر اساس گزارش سایت Comparitech، داده های کاربران روی دیتابیسی ذخیره شده بوده که برای دسترسی به آن به پسورد یا احراز هویت نیازی نبوده است. محققان امنیتی معتقدند اطلاعات کاربران برای عملیات اسکرپینگ غیرقانونی و یا برای سوء استفاده از API فیسبوک جمع آوری شده است.

یک پژوهشگر امنیتی به نام «Bob Diachenko» این دیتابیس را به ارائه دهنده ای که آدرس IP سرور را مدیریت می کند، گزارش کرد. این دیتابیس به مدت دو هفته در معرض دسترسی قرار داشته و به گفته محقق امنیتی یاد شده، داده های آن در یک فروم که متعلق به هکرهاست برای دانلود قرار گرفته است.

 

فیسبوک
 

 

هکرها می توانند از داده های کاربران فیسبوک برای حملات فیشینگ یا دیگر کارهای خرابکارانه استفاده کنند.

سخنگوی فیسبوک در گفتگویی با سایت Engadget در این رابطه گفت:

«در حال بررسی این موضوع هستیم، ولی فکر می کنیم داده هایی که لو رفته مربوط به قبل از زمانی می شود که ما تغییراتی را برای حفاظت بیشتر از داده های کاربران اعمال کردیم.»

این اولین باری نیست که داده های کاربران فیسبوک در ابعاد میلیونی لو می رود. سپتامبر سال جاری میلادی محقق امنیتی دیگری دیتابیسی را با 419 میلیون سابقه مربوط به حساب های کاربری فیسبوک شناسایی کرد.

مهر ماه سال گذشته نیز با لو رفتن جزئیات اطلاعات 30 میلیون کاربر فیسبوک به دست هکرها، بزرگترین رخنه امنیتی تاریخ این شبکه اجتماعی رقم خورد. فروردین ماه امسال نیز اشتباه توسعه دهندگان اپلیکیشن این شرکت به فاش شدن 540 میلیون سابقه کاربران این شبکه ختم شد.

چند روز قبل نیز اطلاعات 29 هزار نفر از کارمندان شبکه اجتماعی مورد بحث که بدون رعایت نکات امنیتی در چند هارد دیسک ذخیره شده بودند، به سرقت رفت.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در واپسین روزهای پاییز ۹۸ به سر می بریم و تا یلدا که بلندترین شب سال لقب گرفته زمان زیادی باقی نمانده است. ایرانیان نیز به رسم دیرینه هر سال این شب را بهانه ای قرار می دهند برای با هم بودن، حافظ خوانی، معاشرت و احوالپرسی از یکدیگر. همراه اول نیز به همین مناسبت هدیه ویژه ای برای کاربران خود در نظر گرفته تا این شب طولانی را برای آنها به یادماندنی تر کند.

شرکت ارتباطات سیار ایران با ارسال بیانیه ای برای دیجیاتو از هدیه یلدایی خود گفته که در ادامه این مطلب جزئیات آن را خواهید خواند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به مناسبت شب یلدا، همراه اول به تمامی مشترکان دائمی، اعتباری و انارستان یک بسته‌ مکالمه رایگان ۶۰ دقیقه ای درون شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) هدیه می دهد.

هدیه شب یلدا از امروز جمعه ٢٩ آذرماه قابل فعالسازی است و زمان استفاده از ۶۰ دقیقه مکالمه هدیه، از ساعت ١٩ روز شنبه ٣٠ آذرماه تا ساعت ٨ صبح روز یکشنبه یکم دی‌ماه خواهد بود.

همراه اولی ها می توانند جهت فعالسازی هدیه شب یلدا کد «ستاره ٩٨ ستاره ۴ مربع» را شماره گیری کنند.

 

 
 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به تازگی بنچمارک جدیدی از یک گوشی ساخت سونی در سایت گیکبنچ منتشر شده که گمان می رود به اکسپریا 6 تعلق داشته باشد.

بر اساس گزارش سایت Android Next، اخیراً تلفن هوشمندی با اسم رمز «K8220» در سایت گیکبنچ رویت شده و امتیاز 465 را در آزمایشات تک هسته ای و امتیاز 1757 را در تست های چند هسته ای کسب کرده است.

 

بنچمارک احتمالی اکسپریا 6
 

 

اسم رمز گوشی های سونی معمولاً با حرف انگلیسی، که نشان دهنده سال میلادی است آغاز و به چهار عدد منتهی می شود. این شرکت برای اسم رمز گوشی های سال 2019 حرف «J» را انتخاب کرده بود و حال از حرف «K» برای سال 2020 استفاده کرده است.

گوشی جدید سونی با اندروید 10 اجرا شده و از حافظه رم 8 گیگابایتی برخوردار است. اوپو رینو 3 پرو 5G به چیپست اسنپدراگون 765G مجهز خواهد شد و نشانگر CPU این گوشی (کادر قرمز) که در ادامه ملاحظه می کنید، کاملا شبیه نشانگر CPU گوشی مرموز سونی است:

 

 

 

گوشی جدید سونی به احتمال زیاد یک میان رده پریمیوم با دوربین سه گانه خواهد بود. این محصول که اولین گوشی 5G این سازنده ژاپنی هم هست در نمایشگاه CES 2020 رونمایی خواهد شد.

کوالکام اواسط آذر ماه امسال از چیپست اسنپدراگون 765 رونمایی کرد. این محصول از مودم یکپارچه X52 5G بهره می برد که سرعت دانلود داده تا 3.7 گیگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از طول موج های میلیمتری و فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز، سازگاری با شبکه 5G مستقل و غیرمستقل و اشتراک طیف دینامیک از ویژگی های آن هستند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/20/انتشار-بنچمارک-اکسپریا-6-در-گیگبنچ/



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مهندسین ناسا برای اولین بار کاوشگر مریخ 2020 (Mars 2020) را به حرکت درآورند. این وسیله با عبور از روی موانع کوچک و جلو و عقب رفتن، «گواهینامه رانندگی» خود را دریافت کرد و برای سفر به مریخ آماده شد.

آزمایش کاوشگر مریخ 2020 در آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) و با نظارت مهندسین ناسا انجام شد. کاوشگر مذکور در این آزمایش که 10 ساعت به طول انجامید، توانست با حرکت از روی موانع 90 سانتی متری و دور زدن، آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارد.

 

«ریچ ریبر» (Rich Rieber)، مهندس ارشد بخش سیستم های حرکتی ناسا با اشاره به اینکه کاوشگر مریخ 2020 سرانجام موفق به اخذ گواهینامه رانندگی شد، می گوید:

«این آزمایش بدون هیچ ابهامی ثابت کرد که کاوشگر می تواند با تحمل وزن خود حرکت کند و بسیاری از عملکردهای مسیریابی خودران را برای اولین بار انجام دهد. این دستاورد بزرگی برای مریخ 2020 است.»

محققین ناسا می گویند کاوشگر مریخ 2020 با توجه به جاذبه زمین که بسیاری قوی تر از گرانش مریخ است، توانسته به شکل خودران مسیریابی و حرکت کند؛ بنابراین عملکرد خوبی در سطح سیاره سرخ خواهد داشت.

کاوشگر مریخ 2020 پس از رسیدن به مریخ در سال 2021، مسافت هایی طولانی را باید طی کند. این مریخ نورد نسبت به کاوشگرهای نسل قبل، به دوربین های باکیفیت تر و با میدان دید وسیع تر، کامپیوتر اضافه برای پردازش سریع تر نقشه ها و نقشه برداری و همچنین نرم افزار مسیریابی پیچیده تر مجهز شده است.

کاوشگر مریخ 2020 توانایی طی مسافت 198 متری در روز را دارد و بر سطح مریخ به دنبال آثار حیات خواهد گشت و به جمع آوری اطلاعات در مورد آب و هوا و مواد سازنده سیاره سرخ خواهد پرداخت.

 

 
 
 
منبع:
 


:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تلاش برای حذف سوخت های فسیلی و استفاده از باتری برای تامین انرژی وسایط حمل و نقل عمومی مرتبا بیشتر می شود و این روزها از خودروهای سواری گرفته تا کامیون ها و حتی هواپیماها در قالب نسخه های الکتریکی ساخته می شوند. به همین خاطر نیز در سال های اخیر تقاضا برای باتری مورد استفاده در آنها بیشتر می شود اما به همین نسبت نیز مواد مورد نیاز برای ساخت این باتری ها مرتبا محدود و محدودتر می شود. با در نظر داشتن همین مساله نیز محققان IBM باتری جدیدی ساخته اند که مواد مورد نیاز برای ساخت آن به جای معادن از آب دریا تامین می شود.

در باتری های لیتیومی یونی که از انواع متداول امروزی به شمار می روند علاوه بر لیتیوم به فلزات سنگینی نظیر کبالت، منگنز و نیکل نیاز است و این مواد از معادن بزرگی استخراج می شوند که خطرات بزرگی را متوجه محیط زیست و معدنچی ها می کنند. این مواد همچنین منابع محدودی دارند و با گرایش هرچه بیشتر تولید کنندگان به استفاده از باتری در محصولاتشان  روی بیاورند این منابع نیز کم و کمتر می شوند.

 

 

 

حالا دانشمندان IBM به عنوان راهکاری جایگزین برای باتری ها به طراحی جدیدی دست پیدا کرده اند که نیاز به کبالت و نیکل را در کاتد از بین می برد و از نوعی الکترولیت جدید با نقطه اشتعال بالا استفاده می کند (الکترولیت همان ماده ای است که در باتری ها به کار می رود و به حرکت یون ها از یک سر به سر دیگر کمک می کند). در ادامه مشخص شد ترکیب کاتد جدید و مواد الکترولیت شکل گیری شوره های لیتیومی (از مشکلات رایج در این باتری ها) را هم محدود می کند. بنابراین علاوه بر اینکه تولید باتری جدید کمترین تاثیر منفی را روی محیط زیست می گذارد، استفاده از آن نیز ایمن تر خواهد بود و ضمن آنکه این باتری خطر آتش سوزی کمتری دارد.

اما مزایای این باتری ها به این نقطه ختم نمی شود و محققان باور دارند که باتری جدیدشان ظرفیت بیشتری نسبت به انواع لیتیومی یونی فعلی دارد و می تواند ظرف تنها ۵ دقیقه شارژ تا ۸۰ درصد از ظرفیت خود را پر کند، بهره وری بیشتری دارد و مهم تر از همه آنکه تولیدش ارزانتر از بقیه تمام می شود و همین امر در نهایت به کاهش قیمت خودروهای الکترونیکی منجر می شود.

باید در نظر داشت که این نتایج براساس عملکرد باتری مورد بحث در فضای آزمایشگاه اعلام شده اند اما محققان IBM هم اکنون با شرکت هایی نظیر مرسدس بنز وارد همکاری شده تا بیشتر به پتانسیل های این فناوری پی ببرد.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وبسایت فوربس هر ساله فهرستی از پردرآمدترین ستاره های یوتیوب منتشر می کند و آنطور که در گزارش سال ۲۰۱۹ این رسانه آمده کودکان همچنان صدرنشین پردرآمدها هستند و به طور میانگین تا سه برابر رقبای بزرگسال خود از انتشار محتوا در این پلتفرم پول در می آورند.

در ادامه فهرست ده گانه از پردرآمدترین ستاره های یوتیوب را  مشاهده می کنید:

۱۰- VanossGaming (ایوان فانگ)

درآمد: ۱۱.۵ میلیون دلار در سال

ایوان فانگ که در فضای آنلاین با نام کاربری VanossGaming شناخته می شود با ویدیوهایی که از GTA5 و ماینکرفت در کانالش منتشر می کرد توانست ۱.۵ میلیارد بازدید سالانه یوتیوب را به خود اختصاص دهد.

۹- DanTDM (دنیل میدلتون)

درآمد سالانه: ۱۲ میلیون دلار

این بازیکن بریتانیایی ماینکرفت و فورتنایت مدت های طولانی یکی از محبوب ترین ستاره های یوتیوب است. او مخاطبانی از سراسر دنیا دارد و برای دیدار با هوادارانش مرتبا  به کشورهای مختلف دنیا سفر می کند.

۸- Markiplier (نام واقعی Mark Fischbach)

درآمد سالانه: ۱۳ میلیون دلار

مارک که بیشتر با نام کاربری اش در فضای آنلاین شناخته می شود بهترین انتخاب برای شرکت هایی است که برای تبلیغ محصولات خود به دنبال ستاره ای در جامعه گیمینگ هستند. البته کار مارک تنها تبلیغ برای دیگران نیست و او مرتبا لباس های پیشرفته ای را تبلیغ می کند که با همراهی یک یوتیوبر دیگر برای گیمرها می سازند.

۷- پیودی پای (Felix Kjellberg)

درآمد سالانه: ۱۳ میلیون دلار

این گیمر که زمانی پردرآمدترین ستاره یوتبوب بود تاکنون جنجال های خبری زیادی به پا کرده و اظهارات نژادپرستانه اش انتقاد بسیاری را در پی داشت. او اوایل این ماه اعلام کرد که برای مدتی در یوتیوب فعالیت نخواهد داشت.

۶- پرستون (پرستون آرسمنت) 

درآمد سالانه: ۱۴ میلیون دلار

پرستون که از جمله تازه واردها به فهرست امسال است با بازی کال آو دیوتی کارش را شروع کرد و به سرعت آنقدر شهرت یافت که محتوای دیگر را نیز علاوه بر حوزه گیمینگ به کانال خود اضافه کرد.  یکی دیگر از منابع درآمد اصلی او جدای از یوتیوب سرورهای ماینکرفتی هستند که به صورت سالانه اجاره می دهد.

 

 

 

۵- جفری استار

درآمد سالانه: ۱۷ میلیون دلار

جفری که کارش را به عنوان یک موسیقیدان در مای اسپیس آغاز کرد در ادامه به یوتیوب مهاجرت نمود و با انتشار ویدیوهای آموزشی در مورد آرایش و میکاپ به شهرت رسید. او حالا از کانال خود برای تبلیغ محصولات آرایشی اش استفاده میکند و طبق گفته خودش از این بابت هم درآمدی ۷ رقمی دارد.

۴- Rhett and Link

درآمد سالانه: ۱۷.۵ میلیون دلار

Rhett McLaughlin و Link Neal میزبان برنامه ای به نام Good Mythical Morning هستند؛ یکی از محبوب ترین برنامه های روزانه یوتیوب که در آن این دو نفر خوراکی های مختلف را تست می کنند و با ستاره هایی نظیر کلی رولند آواز می خوانند. آنها برند خود را به چهار کانال، یک پادکست، دو کتاب اشاعه داده اند و اوایل امسال نیز شبکه ای به نام Smosh را با پرداخت ۱۰ میلیون دلار خریداری کردند.

۳- Anastasia Radzinskaya

درآمد سالانه: ۱۸ میلیون دلار

این دختر پنج ساله روسی به خاطر ویدیوهایی که به هفت زبان مختلف از بازی کردنش با پدر خود روی کانال هایی نظیر Like Nastya منتشر می کرد به سرعت به یکی از محبوب ترین خالقان محتوای ویدیویی در دنیا بدل شد. برندهای معتبر دنیا از جمله لگو نیز که در ادامه به این محبوبیت پی بردند حالا مبالغی ۶ رقمی را برای همکاری با او پرداخت میکنند.

۲- Dude Perfect

درآمد سالانه: ۲۰ میلیون دلار

پنج دوست که دهه ۳۰ زندگی شان را به می گذرانند به نام های کوبی کاتن، کوری کاتن، گرت هیلبرت، کدی جونز و تایلر تونی با انجام فعالیت های ورزشی مختلف و شکستن رکوردهای گینس توانستند به محبوبیت بالایی در یوتیوب دست پیدا کنند.

 

 

 

۱- رایان کاجی

درآمد سالانه: ۲۶ میلیون دلار

کاجی ۸ ساله زمانی که تنها سه سال داشت کارش را با جعبه گشایی انواع اسباب بازی مقابل دوربین شروع کرد. او حالا آزمایشات علمی مختلف را هم به محتوای تولیدی اش اضافه کرده و با تولید بیش از ۱۰۰ اسباب بازی، لباس و اقلام مورد استفاده کودکان برند مخصوص به خود را دارد و درآمدش افزایشی چشمگیر داشته.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/20/با-۱۰-یوتیوبر-پردرآمد-۲۰۱۹-آشنا-شوید/



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دو سال بعد از آغاز دهه، در روز ۲۵ می ۲۰۱۲، کپسولی شبیه به قطره اشک به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید، با محموله‌هایی جدید برای خدمه‌ای که در آن زندگی می‌کرد. ماموریت رساندن محموله‌اش به ایستگاه فضایی اتفاقی چندان چشمگیر نبود، اما خود حامل چرا: این یک کپسول دراگون بود که یک شرکت خصوصی به نام اسپیس اکس ساخته بود و هدایتش می‌کرد.

تا قبل از سال ۲۰۱۲، تنها فضاپیماهای دولتی به ایستگاه فضایی فرستاده شده بودند. دراگون نخستین فضاپیمای خصوصی بود که کنار ایستگاه پهلو گرفت. این دستاوردی مهم برای شرکت‌های خصوصی بود که طی ۱۰ سال اخیر تغییراتی شگرف در امور هوافضا به وجود آورده‌اند.

در این دهه، صنعت سفرهای فضایی تغییری مهم در تجارت خود دید و بازیکنان تازه‌ای از راه رسیده‌اند که بازارهای متفاوت و پروژه‌های جاه‌طلبانه‌تر را هدف می‌گیرند. نتیجه،‌ رشد انفجاری در بخش خصوصی بوده است. دسترسی به فضا آسان‌تر از هر زمان دیگر است و نتایج، هم مثبت و هم منفی بوده‌اند. چنین رشدی می‌تواند گشتاور عظیمی برای صنعت فضا در ابتدای دهه ۲۰۲۰ باشد، اما مشخص نیست که این روند ادامه خواهد یافت یا خیر.

یک الگوی جدید

 

 

 

کمپانی‌های خصوصی از زمان ظهور سفرهای فضایی در این حوزه مشغول فعالیت بوده‌اند. کمپانی‌های خصوصی موشک Saturn V را برای ناسا ساختند که برای اولین بار انسان را به سطح کره ماه برد. اما برای مدتی طولانی از قرن بیستم، کمپانی‌هایی که آن موشک‌ها و فضاپیماها را می‌ساختند عمدتا روی سفر فضایی متمرکز نبودند. در عوض، پیمانکارانی در تکنولوژی‌های فضایی تخصص داشتند که در حوزه‌های دیگر مانند هوانوردی و صنایع دفاعی هم فعالیت می‌کردند. آن‌ها به صورت خاص به دنبال قراردادهای دولتی -چه با ناسا و چه با وزارت دفاع- می‌گشتند و در عمده اوقات، دولت بود که به آن‌ها می‌گفت دقیقا چه کنند.

برایان ویدن، مدیر برنامه‌ریزی در بنیاد جهان امن می‌گوید: «در شرایط پیشین، دولت لاکهید یا بوئینگ یا کسی دیگر را استخدام می‌کرد تا یکی از این موشک‌ها را بسازد. تقریبا تمام پول از سوی دولت خرج می‌شد و دولت کنترل کامل برآنچه ساخته می‌شد داشت». شاتل فضایی اینطور ساخته شد؛ ایستگاه فضایی بین‌المللی اینطور ساخته شد؛ تلسکوپ فضایی جیمز وب هم به همین شکل در حال ساخت است. تمام این‌ها به ناسا تعلق دارند و توسط همین سازمان فضایی مدیریت می‌شوند، اما همگی توسط پیمانکاران ساخته شده‌اند.

برای سالیان متمادی، کمپانی‌هایی که در هوافضا تجربه داشتند به دنبال همین قراردادهای چاق دولتی می‌گشتند و توجهی به بازار خصوصی نداشتند. بزرگ‌ترین تامین‌کننده خدمات پرتاب آمریکا از سال ۲۰۰۶ تا به امروز، یعنی United Launch Alliance عمدتا به این خاطر تاسیس شد که ماهواره‌های امنیتی را در اختیار وزارت دفاع آمریکا قرار دهد.

 

 

 

گرگ آوتری، استادیاری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و متخصص امور فضایی می‌گوید: «از آنجایی که کمپانی‌های ما صرفا به مشتریان سازمانی علاقه‌مند بودند،‌ تا سال ۲۰۱۰، یعنی ابتدای دهه، ما هیچ سهمی از بازار سفرهای فضایی نداشتیم. اگر یک شرکت خصوصی از تایلند می‌خواست یک ماهواره تلویزیونی بفرستد، حتی به یک موشک آمریکایی فکر هم نمی‌کرد».

اما در دهه ۲۰۰۰، یک بازیکن جدید وارد صحنه سفرهای فضایی شد. شرکتی به نام Space Exploration Technologies که متعلق به ایلان ماسک، میلیاردر شهیر بود و رویکردی متفاوت نسبت به دیگر پیمانکاران داشت. این کمپانی کاملا روی سفرهای فضایی متمرکز بود و یک هدف طولانی‌مدت جاه‌طلبانه داشت:‌ اینکه یک روز مریخ را به مکانی برای زندگی تبدیل کند.

نخست لازم بود موشک‌ها ساخته شوند و لازم بود شرکت در این پروسه به سوددهی هم برسد. به کمک سرمایه اولیه ایلان ماسک و دیگر سرمایه‌گذاران، SpaceX شروع به توسعه موشک‌های خودش کرد. و به جای تمرکز بر قراردادهای دولتی، اسپیس اکس با هر کسی که امکانش بود همکاری می‌کرد؛ از ناسا و وزارت دفاع گرفته تا اپراتورهای ماهواره‌های تجاری و بین‌المللی. اگر لازم بود چیزی را به فضا بفرستید، اسپیس اکس می‌خواست مسئولیت را برعهده بگیرد.

درحالی که اسپیس اکس داشت برای خودش نامی دست و پا می‌کرد، ناسا به آزمون و خطا با روش‌های تجاری جدید پرداخت. رویکرد جدید ناسا که «عقد قرارداد با قیمت ثابت» نامیده می‌شود اینطور کار می‌کرد: سازمان فضایی فراخوانی برای یک سرویس می‌داد (مثلا راهی برای فرستادن محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی). سپس کمپانی‌های مختلف ایده‌ها و فضاپیمای مد نظر خود را پیشنهاد می‌کردند.

 

فالکون ۹
 

 

اگر ناسا از پیشنهاد خوشش می‌آمد، مقدار مشخصی پول را به عنوان سرمایه تزریق می‌کرد و کار توسعه شروع می‌شد. وقتی کار فضاپیما به پایان می‌رسید، ناسا بابت استفاده از آن هم پول می‌پرداخت. قرار بود رویکردی بُرد-بُرد باشد. چون در این صورت ناسا پول کمتری را به صورت یک‌‎جا بابت یک سرویس می‌پرداخت و کمپانی‌های خصوصی هم مالک کامل ساخته خود بودند.

این مدل تجاری برای شرکتی مانند اسپیس اکس محشر بود. آن‎‌ها می‌توستند از سرمایه‌گذاری دولتی برای توسعه موشک‌هایشان استفاده کنند و وقتی توسعه به پایان می‌رسید، از همان موشک برای درآمدزایی بیشتر استفاده می‌شد. لوری گارور، مدیر پیشین ناسا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما می‌گوید: «این باعث شد آن‌ها خلاقانه فکر کنند. اگر می‌توانستید راهتان را به این حوزه باز کنید، بازاری تضمین شده وجود داشت». از اسپیس اکس خواسته شد که به جای ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی خدمات‌رسانی کند و وقتی کار موشک فالکون 9 به پایان رسید، اسپیس اکس تا جایی که توانست روی آن ماهواره سوار کرد.

برای جلب توجه مشتریان بیشتر، اسپیس اکس متدی جدید را در راستای کاهش هزینه‌های پرتاب موشک در پیش گرفت. این شرکت به شکلی خستگی‌ناپذیر به توسعه موشک‌های چندبار مصرف ادامه داد و اکنون تمام موشک‌های خود را بعد از پرتاب فرود می‌آورد. علی‌رغم چند شکست در پرتاب چند موشک، اسپیس ایکس اکنون برترین تامین‌کننده خدمات پرتاب در آمریکا به حساب می‌آید و بی‌شمار مشتری مختلف در اقتصی نقاط جهان دارد.

خوشبختانه یا متاسفانه

 

سفرهای فضایی
 

 

در دهه ۲۰۱۰ کاپیتالیسم بالاخره راهش را به تجارت سفرهای فضایی باز کرد و این یعنی رقابتی تمام عیار شکل گرفت. سایر تامین‌کنندگان خدمات پرتاب هم به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه در دهه اخیر بودند و برخی از آن‌ها همان مسیر اسپیس اکس را در پیش گرفتند. بازیکنانی جدید هم به میدان آمدند: مانند بلو اوریجین، ورجین اوربیت و راکت لب. همینطور که هزینه‌ها کاهش می‌یابند، فضا از هر زمان دیگر در دسترس‌تر است.

طی دهه اخیر، قانون مور بالاخره درباره سفرهای فضایی هم مصداق یافت و ماهواره و فضاپیماها کوچک‌تر شدند. این ماهواره‌های جعبه-شکل با سهولت بیشتر و هزینه کمتر ساخته می‌شوند و به خاطر فضای کمتر داخل موشک، پرتاب‌شان هم ارزان‌تر است. در نتیجه همین مسئله، کمپانی‌ها عمدتا روی ساخت ماهواره‌های کوچکی متمرکز هستند که موفقیت شگرف دارند. موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها هم با راحتی بیشتری قادر به فرستادن هرچیزی به مدار زمین هستند. این ترند در کنار توسعه فضاپیماهای بیشتر به انفجاری در زمینه ارسال محموله و ماهواره به فضا -به کمک کمپانی‌های خصوصی- منجر شده.

اما با تمام این پیشرفت‌ها، پیامدهای ناخواسته هم از راه می‌رسند. ظهور اسپیس اکس به ظهور طرفداران اسپیس اکس منجر شده. برخلاف مدیر عامل‌های دیگر، طرفداران ایلان ماسک به او به چشم یک خدا نگاه می‌‌کنند که قرار است با رساندن ما به آرمان‌شهری به نام مریخ، منجی بشریت باشد. انتقاد کردن از او و اسپیس اکس ریسک بزرگ به حساب می‌آید و احتمالا شما را فردی تلقی کنند که در حال سنگ‌اندازی در کار ایلان ماسک است.

 

سفرهای فضایی
 

 

این موضوع نگران‌کننده است چون فضا را برای منفی‌نگری می‌بندد؛ آن هم در حالی که ادعاها و جاه‌طلبی‌های اسپیس اکس بزرگ‌تر از هر زمان دیگر شده‌اند. در آخرین ادعایش، اسپیس اکس می‌گوید تا سال ۲۰۲۲ یک فضاپیمای غول‌آسا را روی ماه فرود می‌آورد؛ اما آن فضاپیما هنوز ساخته نشده و مشخصاً به پرواز هم در نیامده.

برخی از پروژه‌های این کمپانی‌ها ممکن است در پایان راه مضر باشند. به صورت خاص، شرکت‌هایی مانند اسپیس اکس و وان وب همگی چشم خود را به بازار فضاپیماهای جدید دوخته‌اند: پر کردن مدار زمین با ده‌هزار ماهواره تا پوشش اینترنت را به سطح زیرین مخابره کنند. در تلاشی برای بالا بردن سرعت پیشرفت صنعت فضا، دولت هم رویکردی خفیف در رگولاتوری این کمپانی‌ها داشته. کمیسیون ارتباطات فدرال که جواز پرتاب‌ها را صادر می‌کند، از همین حالا چراغ سبز را به اسپیس اکس و وان وب داده. در حال حاضر هیچ‌چیز جلودار این کمپانی‌ها نیست که مدار زمین را با هزاران ماهواره پر نکنند.

مشخص نیست این کار چه بلایی به سر فضای پیرامون زمین خواهد آورد. یک نگرانی از همین حالا اینست که این تعداد از ماهواره‌ها آسمان شب را تحت تاثیر قرار داده و رصد جهان را برای اخترشناسان دشوار کنند. اما نکته نگران‌کننده‌تر اینست که با وجود این تعداد از ماهواره طی چند سال آتی، خطر برخورد اشیا در مدار زمین افزایش می‌یابد. نتیجه نهایی می‌تواند این باشد که مدار زمین بیش از حد شلوغ شده و اساساً غیرقابل استفاده شود.

گام بعدی

 

سفرهای فضایی
 

 

در حالی که به آغاز دهه ۲۰۲۰ نزدیک می‌شویم، صنعت هوافضا باید چیزهای زیادی را اثبات کند؛ خصوصاً با توجه به اینکه چشم کمپانی‌ها به اهدافی فراتر از مدار پایینی زمین دوخته شده. چندین شرکت خصوصی به دنبال ارسال فرودگرهای رباتیک به ماه هستند و در این بین اسپیس اکس و بلو اوریجینز می‌خواهند یک روز مردم را به ماه بفرستند. مشخص نیست رسیدن به آن چقدر زمان ببرد، اگر اصلا شدنی باشد.

در نهایت مشخص نیست که بازاری باثبات برای شکل‌های جاه‌طلبانه‌تر از سفرهای فضایی وجود داشته باشد. حتی اگر بازار ماهواره در سال‌های اخیر رونق گرفته باشد؛ که توضیح می‌دهد چرا اسپیس اکس خودش را به تجارتی برای مصرف‌کنندگان تبدیل کرده. این شرکت برای زنده ماندن نیاز به پول دارد. سوال ترسناک اما اینست که: چه می‌شود اگر پول بیشتری در صنعت فضا وجود نداشته باشد؟ متخصصین از مدت‌ها پیش روزهایی را پیش‌بینی کرده‌اند که مدار پایینی زمین پر می‌شود از ایستگاه‌های فضایی خصوصی که اقامت توریست‌ها و زوج‌هایی که به ماه عسل آمده‌اند را فراهم می‌کنند.

در سوی دیگر، این کمپانی‌ها امیدوارند که یخ آب در سطح ماه یافت شود تا بتوان آن را به آب آشامیدنی و سوخت موشک برای مقرهای قمری تبدیل کرد. همه این‌ها نوید آینده‌ای محشر را می‌دهند. اما حقیقت اینجاست که تجاری‌سازی فضا برای عموم مصرف‌کنندگان به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد، چون به این زودی‌ها بازاری برای آن وجود نخواهد داشت. در هر صورت این چیزیست که در دهه آتی مشخص خواهد شد. شاید شرکت‌های خصوصی فضایی بتوانند واقعاً وعده‌هایشان را عملی کنند.

 

منبع:

https://digiato.com/topic/tech/



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

Image result for ‫بازاریابی تلفنی‬‎

موفقیت در بازاریابی تلفنی
دلیل کامیابی های ناچیز فروشندگان در بازاریابی تلفنی این است که رویکرد جذابی برای فروش تلفنی نداشته و به همین علت این رویکرد موجب نمی شود که هر شنونده ای دست از پیشه خویش برداشته و به گفتگو های آن ها گوش دهد. تهیه یک فرمول کارساز فروش برای بسیاری از استارت آپ‌ها زیاد با اهمیت است، چرا که در این چهره عملیات آنها به راحتی قابل اندازه‌گیری و ارزیابی بوده و به آنها کمک می‌کند تا بخوبی متوجه شوند که آیا حجم فروش و کار و جنبش آنها در همان اندازه باقی می‌ماند یا با عملکردی برپا به رشدی قابل پروا در هر سال دست پیدا می‌کنند.

چگونگی نخست کردن مکالمه در این بین زیاد بسیار اهمیت دارد – هر بار که گوشی تلفن را به این منظور بر می‌داریم، باید در ذهن این نکته را داشته باشیم که ما به دنبال بدست آوردن با ارزش‌ترین دارایی فرد روبرو هستیم و آن چیزی نیست غیر از موعد غیرقابل بازگشت آنها. پس برای داشتن یک رویکرد مطلوب و تصحیح این رویکرد، برنامه ریزی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

با این هستی باید به این نکته هم پروا داشت که اگر در حال برنامه‌ریزی برای جذب فردی از طریق بازاریابی تلفنی موفق هستید که قبل از این هیچ شناختی از شما و شرکت شما ندارد و نیز چشمداشت اخذ چنین تلفنی را هم از طرف شما ندارد، باید نکات زیاد زیادی را مد نظر پیمان دهید؛ چرا که شما تنها چند ثانیه الی متقاعد کردن بیننده خویش برای اذعان تصمیمی مبنی بر پیوستگی ی مکالمه با خودتان فرصت دارید، بنابراین تعلیم بازاریابی تلفنی اهمیت بسزایی دارد.

حتما توجه داشته باشید که صدای شما کاملاً با اعتماد به نفس و طبیعی باشد و مصنوعی و تمرینی به عقیده نیاید .. قبل از اینکه حتی گوشی تلفن را بردارید، آن قدر صحبت خویش را با خویش تمرین و تکرار کنید که تن صدا برای خودتان کاملاً طبیعی به عقیده برسد و با محتوای گفته خویش هیچ مشکلی نداشته باشید. برای بازاریابی تلفنی با آوش تک تماس بگیرید تنظیم تن صدا، سرعت ذکر کلمات و لحن شما در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد.

سعی کنید با این تمرین‌ها مبتلا این انگاشت نشوید که با چیرگی فعلی، شما باید در تمام مکالمه‌ها کامیاب باشید، چرا که حقیقت این است که همه نیازمند محصول پیشنهادی شما نبوده و علاقه‌ای به آن ندارند، پس بدون پروا به چیرگی خودتان و اینکه رویکرد شما از چه کیفیت زیاد بالایی برخوردار است، در دنیای فروش تلفنی اگر ۵۰ بار با کلمه “نه” مواجه نشدید، بدانید که هنوز آنچنان که باید درگیر این شغل نشده‌اید.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

، گوشی جدید سامسونگ به نام گالکسی ای 70 اس، برای عکس برداری در نور کم و نیز فیلم برداری ویدئویی با کیفیت بسیار مناسب است.

 

Galaxy A70s تازه ترین گوشی سامسونگ از سری ای است که دارای دوربین سه گانه و باتری قدرتمند است. این گوشی برای عکاسی در کمترین میزان نور محیطی نیز قابل استفاده است. یکی از دوربین های این گوشی با حسگر 8 مگاپیکسلی دارای زاویه دید 123 درجه بوده و از آن می توان برای تصویربرداری ویدئویی با دقت 4K نیز بهره برد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, سامسونگ

Galaxy A70s دارای نمایشگر 6.7 اینچی تمام اچ دی و مجهز به فناوری Super AMOLED است. سیستم صوتی دالبی اتمز 360 درجه نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

پردازنده شش هسته ای اسنپ دراگون 675، 6 یا 8 گیگابایت رم، سیستم هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت نمایش تصاویر و اجرای بازی های ویدئویی، باتری 4500 میلی آمپری و سیستم شارژ سریع 25 واتی از جمله دیگر امکانات این گوشی 410 دلاری است.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037214.html



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوشی جدید شرکت ویوو با نام کامل vivo V17Pro تازه ترین گوشی شرکت ویوو از سری وی است که برای اولین بار با دوربین سلفی دوگانه کشویی و دوربین پشتی چهارگانه عرضه شده است. بنابراین این گوشی در مجموع دارای شش دوربین است.

 

گوشی یادشده دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بوده و در دو رنگ مختلف یخچالی و آبی پررنگ عرضه می شود. عرضه این گوشی در بازارهای جهانی از امروز آغاز شده و قیمت آن 425 دلار است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی جدید ویوو

دوربین های این گوشی از قابلیت زوم اپیتیکال دو برابر و زوم دیجیتال ده برابر برخوردار بوده و نمایشگر Super AMOLED آن 6.44 اینچی است. پردازنده اسنپ دراگون 675 و باتری 4100 میلی آمپری از جمله دیگر قابلیت های گوشی مذکور است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037224.html



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

حدود یک سال است که غول‌های تکنولوژی همچون سامسونگ و هواوی از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر خبر داده‌اند تا جایی که اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی نیز شاهد رونمایی گلکسی فولد سامسونگ و هواوی ایکس تاشو بود. این روزها که بازار معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر و تا شدنی بسیار داغ و پر تب و تاب شده است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به سمت و سوی طراحی و توسعه این محصولات روی آورده‌اند که از مهمترین آنها می‌توان به سامسونگ و هواوی اشاره کرد.

 

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت gsmarena نشان می‌دهد که گوشی هوشمند تاشوی موتورولا ریزرفون (Motorola RAZR phone) تا پیش از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

 

نسخه معروف و قدیمی گوشی‌های موتورولا ریزرفون که توانست در طول مدت عمر خود در بازارهای جهانی بالغ بر ۳۰ میلیون دستگاه بفروشد، به تازگی از سوی این شرکت بازطراحی شده و با بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید و برخی فناوری‌های جدید همچون گوشی‌های تاشو و مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر قصد ورود به بازارهای جهانی را دارد.  

 

از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037281.html



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فیس بوک به طور رسمی اعلام کرده که از این به بعد قصد دارد تعداد لایک های کاربران را مخفی کند، زیرا نمایش تعداد لایک ها و رقابت به منظور بیشتر کردن آنها به سلامت روانی کاربران و به خصوص نوجوانان آسیب می زند و فشار سنگین روحی را به این افراد وارد می کند.

 

فرایند مخفی کردن تعداد لایک ها از استرالیا آغاز شده و البته خود کاربر و ارسال کننده هر پست قادر به مشاهده تعداد لایک ها خواهد بود، اما این اطلاعات برای دیگر افراد نمایش داده نمی شود. دیگر کاربران تنها قادر به مشاهده شناسه کاربری اشخاصی هستند که به هر پست واکنش نشان داده اند و تعداد این افراد قابل مشاهده نخواهد بود.

 

فیس بوک می گوید بررسی های خود را در این زمینه ادامه می دهد تا مشخص شود چنین کاری تا چه میزان تجربه کاربری افراد را بهبود می بخشد.

 

بر همین اساس، اگر تاثیر مثبت این کار برای مدیران فیس بوک ثابت شود، دامنه این تجربه کاربری به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده می شود.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037243.html



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 توئیتر تصمیم دارد به سرعت برنامه خود برای فیلترکردن پیام های خصوصی (Direct messages) را اجرایی کند. در همین راستا این شبکه اجتماعی مشغول فراهم کردن فیلترهایی برای کاربران دستگاه های اندروید، iOSو همچنین وب است.

 

از آنجا که این تست در حال اجرا است، شیوه کارکرد فیلترها نیز مشخص است. اگر مشخص شود لحن پیامی مشکوک است یا احتمالا پیام ناخواسته(Spam) باشد، در یک فولد جداگانه به نام « پیام های اضافی» قرار می گیرد.  

 

فقط اگر فرد به طور مشخص روی این فولدر کلیک کند می تواند پیام ها را ببیند. بنابراین لازم نیست کاربر توئیتر پیام های خصوصی ناراحت کننده را تحمل کند.

 

 گسترش اقدامات امنیتی توئیتر بخشی از تلاش گسترده این شرکت برای کاهش آزار و اذیت در این پلتفرم اجتماعی است. البته این اقدام  سبب نمی شود  متخلفین از قوانین توئیتر ( مانند افرادی که در پیام های خصوصی دیگران را تهدید می کنند) از فعالیت خود دست بکشند. 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037509.html



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دادگاه عالی اروپا رای داده است فیس بوک و اپلیکیشن ها و وب سایت های مشابه باید پست های غیرقانونی را در سراسر جهان حذف کنند.

 

پلتفرم های اجتماعی باید به جای منتظر ماندن برای گزارش محتوای غیرقانونی، خود اقدام به جستجو درباره این نوع محتوا و حذف آن کنند.

 

به گفته یکی از کارشناسان امنیتی این رای گامی مهم  به شمار می آید. این رای مربوط به پرونده ای درباره اظهار نظر اهانت آمیزی درباره سیاستمدار اتریشی (اوا گلاویشنیگ-پیزسک) در فیس بوک است. طبق رای دادگاه این کشور اظهار نظر مذکور به شهرت این سیاستمدار لطمه زده است.

 

طبق قانون اتحادیه اروپا، فیس بوک و پلتفرم های دیگر تا زمانی که متوجه انتشار آن نشده اند، مسئول محتوای غیرقانونی که افراد پست می کنند، نیستند اما پس از اطلاع از محتوا باید به سرعت  آن را حذف کنند.

 

هنوز مشخص نیست آیا قانون اتحادیه اروپا (مبنی بر آنکه نمی توان پلتفرم های اجتماعی را مجبور کرد تمام پست ها را نظارت کنند یا فعالیت های غیرقانونی را نظارت کرد) می تواند این رای را لغو کند یا خیر. دادگاه عالی اتریش  از دادگاه عالی اروپا خواسته تا در این باره شفاف سازی کند.

 

طبق رای دادگاه عالی اروپا، اگر در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا پستی غیرقانونی شناخته شود، می توان به وب سایت یا اپلیکیشن دستور به حذف آن و پست های مشابه را داد.

 

در صورتیکه دادگاه تشخیص دهد ماهیت پیام یک پست تغییری نکرده، می تواند به پلتفرم های اجتماعی دستور دهد نسخه معادل یا مشابه پست غیر قانونی را حذف کنند.

 

همچنین در صورت وجود یک قانون یا توافقنامه بین المللی می توان به پلتفرم های اجتماعی دستور داد پست های غیرقانونی را در سراسر جهان حذف کنند.

 

این در حالی است که فیس بوک نمی تواند نسبت به رای دادگاه اعتراض کند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews48760.html



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 شرکت گوگل چند وقتی است که پورتال خرید خود را راه اندازی کرده و کاربران می‌توانند در این پورتال کالای خود را جست و جو کرده و ضمن مشاهده قیمت محصول مورد علاقه خود را خریداری کنند. اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که قابلیت اعلام قیمت جدید در گوشی‌های موبایلی و همچنین نسخه وب سایت این پرتال در دسترس قرار گرفته است. بر اساس این قابلیت کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه Track Price که در پایین محصول مورد نظر آن‌ها قرار داده شده است، تغییرات قیمت آن را تا زمانی که قصد خرید محصول دلخواه خود دارند را دریافت کنند.

اعلامیه‌های تغییرا قیمت از طریق نوتیفیکشن‌های گوشی و همچنین ایمیل به کاربر اطلاع داده خواهند شد. همچنین کاربران می‌توانند از این به بعد با پرتال Google Images بفهمند که محصول مورد آن‌ها در کدام فروشگاه در دسترس است و محصول آن‌ها چه قیمتی در آن فروشگاه عرضه خواهد شد. علاوه بر این شرکت گوگل در حال رنگارنگ کردن محصولات خود است تا از این طریق از رنگ‌های مختلف به کاربران نشان دهد که آیا می‌توانند محصول مورد نظر خود را از شرکت سازنده خریداری کنند یا باید محصول خود را از واسطه‌ها تهیه کنند.

همچنین کاربرانی که قصد خرید لباس خاصی را دراند، اما نمی‎‌دانند که این لباس در چند رنگ تولید شده است و در تن نیز چگونه خود را نشان خواهد داد، می‌توانند نرم افزار Google Len را باز کرده و با گرفتن عکس از لباس مورد نظر، رنگ‌های لباس تولید شده و تصاویر مانکن‌های که آن لباس را پوشیده‌اند را مشاهده کنند.

احتمالا در روز‌های آینده شرکت گوگل مشکلات کوچکی که در عملکرد این نرم افزار وجود دارد را نیز برطرف کند تا کاربران بدون کوچک‌ترین مشکلی از قابلیت‌های نرم افزار Google Lenz استفاده کنند.

 

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406526.html



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت گوگل چند وقتی است که پورتال خرید خود را راه اندازی کرده و کاربران می‌توانند در این پورتال کالای خود را جست و جو کرده و ضمن مشاهده قیمت محصول مورد علاقه خود را خریداری کنند. اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که قابلیت اعلام قیمت جدید در گوشی‌های موبایلی و همچنین نسخه وب سایت این پرتال در دسترس قرار گرفته است. بر اساس این قابلیت کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه Track Price که در پایین محصول مورد نظر آن‌ها قرار داده شده است، تغییرات قیمت آن را تا زمانی که قصد خرید محصول دلخواه خود دارند را دریافت کنند.

اعلامیه‌های تغییرا قیمت از طریق نوتیفیکشن‌های گوشی و همچنین ایمیل به کاربر اطلاع داده خواهند شد. همچنین کاربران می‌توانند از این به بعد با پرتال Google Images بفهمند که محصول مورد آن‌ها در کدام فروشگاه در دسترس است و محصول آن‌ها چه قیمتی در آن فروشگاه عرضه خواهد شد. علاوه بر این شرکت گوگل در حال رنگارنگ کردن محصولات خود است تا از این طریق از رنگ‌های مختلف به کاربران نشان دهد که آیا می‌توانند محصول مورد نظر خود را از شرکت سازنده خریداری کنند یا باید محصول خود را از واسطه‌ها تهیه کنند.

همچنین کاربرانی که قصد خرید لباس خاصی را دراند، اما نمی‎‌دانند که این لباس در چند رنگ تولید شده است و در تن نیز چگونه خود را نشان خواهد داد، می‌توانند نرم افزار Google Len را باز کرده و با گرفتن عکس از لباس مورد نظر، رنگ‌های لباس تولید شده و تصاویر مانکن‌های که آن لباس را پوشیده‌اند را مشاهده کنند.

احتمالا در روز‌های آینده شرکت گوگل مشکلات کوچکی که در عملکرد این نرم افزار وجود دارد را نیز برطرف کند تا کاربران بدون کوچک‌ترین مشکلی از قابلیت‌های نرم افزار Google Lenz استفاده کنند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406526.html



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

واتس‌اپ به عنوان بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان، به تازگی خطاب به کاربرانش اعلام کرده است در صورتی که هنوز از نسخه سیستم عامل iOS ۸ و قبلتر از آن بر روی گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود استفاده می‌کنند، هرچه زودتر آن را به نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل آپدیت و به روزرسانی کنند چراکه در غیر این صورت، تنها تا اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی قادر خواهند بود از پلتفرم این پیام رسان استفاده کنند و بعد از این تاریخ دیگر واتس‌اپ برای آن‌ها کار نخواهد کرد.

 

این بدان معناست که کاربران به منظور جلوگیری از قطع دسترسی به اطلاعات و تاریخچه مکالمات خود در واتس‌اپ باید در فاصله زمانی باقی مانده تا اول فوریه سال نوی میلادی، آپدیت بعدی iOS را دریافت کند چراکه با دریافت و نصب نسخه iOs ۹ و بالاتر، هیچ مشکلی برای واتس‌اپ از تاریخ مذکور پیش نخواهد آمد.

 

واتس‌اپ همچنین در جدیدترین بیانیه خود خطاب به کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز اعلام کرده است آن دسته از کاربرانی که هنوز از نسخه‌های اندروید ۲.۳.۷ و قبلتر از آن بر روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، نیز دیگر قادر به ایجاد اکانت در واتس‌اپ و بسیاری دیگر از کار‌های معمولی در این پیام‌رسان نخواهند بود.

 

این شرکت تاکید کرده است که آن‌ها نیز تنها تا تاریخ اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی فرصت خواهند داشت با نسخه‌های قبلی سیستم عامل خود از خدمات این پیام‌رسان استفاده کنند بنابراین لازم است تا هرچه زودتر نسخه جدیدتر اندروید را بر روی گوشی‌های هوشمند خود دریافت و نصب کنند.

 

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

 

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت.

 

واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهاد‌های دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

 

طبق آخرین آمار‌های منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم‌اکنون میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037463.html



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

انیمیشن‌های بازی Ride ۳ بسیار روان و طبیعی طراحی شده‌اند و موتور‌ها از نظر تعداد و کلاس از تنوع بالایی برخوردار هستند. بازی Ride ۳ اثری محسوب می‌شود که توانسته در برخی از بخش‌های خود بسیار قدرتمند ظاهر شود، اما این کار را به قیمت فراموشی بسیاری از جزئیات و موارد مهمی می‌کند که شاید زمانی که هستند، بدلیل تاثیرشان روی بازی چندان به چشم نمی‌آیند، اما پس از تجربه بازی Ride ۳  بسیار راحت می‌توانید متوجه شوید که نبود موارد کوچکی در صداگذاری‌ها یا گرافیک بازی تا چه حد از کیفیت تجربه اثر می‌کاهد.

سازندگان بازی Ride ۳  کاملا روی موتورها، نحوه کنترل آن‌ها و صد‌ها موردی که می‌تواند تجربه‌ای واقعی از موتورسواری را به شما ارائه دهد، تمرکز کرده‌اند. هندلینگ موتور‌ها به قدری جالب از آب درآمده که وقتی با دوربین اول شخص مسابقات را طی می‌کنید، واقعا احساس جالبی به شما دست خواهد داد. طراحی دقیق نحوه پیچیدن موتور‌ها در مسیر و البته تفاوت‌های قابل لمسی که در کنترل هر دسته از موتور‌ها وجود دارد، کاملا شما را راضی خواهد کرد.

اخبار,اخبارتکنولوژی,معرفی بازیRide ۳


نقاط ضعت و قوت بازی Ride ۳
در بازی Ride ۳  موتور‌ها هم از نظر تعداد و هم از نظر کلاس تنوع بالایی دارند و برند‌های معروف و آشنای زیادی را می‌توان در آن پیدا کرد که رانندگی با هرکدام نیز تجربه جداگانه‌ای محسوب می‌شود. در کنار این، گزینه‌های بسیار زیادی هم در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد تا بخش‌های مختلف موتور خودتان را به دلخواه تنظیم کنید و در نهایت به همان هندلینگی دست یابید که به دنبالش هستید.

با وجود همه این ریزه‌کاری‌های خوب و حساب‌شده، ایرادات زیادی در بازی Ride ۳ وجود دارد که به تجربه بازی صدمه می‌زنند. ایراداتی که باعث می‌شوند لذت موتورسواری در کلاس‌های مختلف جای خودش را به تجربه‌ای تکراری و بدون نتیجه بدهد. نکته بعدی وجود ۷۰ نوع موتور سیکلت جدید و تازه وارد بازار شده است که تا به حال در نسخه‌ها و dlc‌های قبلی این سری ندیده بودید، اما اکنون در بازی شاهد حضورشان هستیم.

اخبار,اخبارتکنولوژی,معرفی بازیRide ۳


بررسی فنی بازی Ride ۳
بازی از نظر تیونینگ‌های فنی و ظاهری در سطح کاملا قابل قبولی ظاهر می‌شود که قطعا شما را راضی خواهد کرد. بسیاری از بخش‌های ریز و درشت موتور‌ها قابل تعویض هستند که در این یک مورد راید ۳ حتی دست برخی بازی‌های ریسینگ ماشین‌سواری را هم از پشت بسته است. همچنین امکان ارتقاء موتور‌ها نیز با جایگزین کردن قطعات جدید و متعدد فراهم است که باز هم جزو ویژگی‌های مثبت بازی به حساب می‌آید و نتیجه این تیونینگ‌ها نیز در کنترل و راندن موتور‌ها به خوبی احساس می‌شود.

اخبار,اخبارتکنولوژی,معرفی بازیRide ۳


اما یک مورد خوب هم این وسط در بازی Ride ۳ وجود دارد که تنظیمات متنوع بخش‌های مربوط به مسابقه است و گستردگی آن تاحدودی شما را به یاد Forza Horizon ۴ می‌اندازد که به شما کمک می‌کند چالش موردنظرتان را با دقت بیشتری در بازی پیاده کنید، هر چند که هوش مصنوعی خیلی مناسب از آب درنیامده باشد.

با گذر از همه این موارد، بازی Ride ۳ به جز بخش کریر مود دارای حالت‌های دیگری هم هست که در نوع خود به عنوان زنگ تفریحی کوتاه می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406422.html



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

تعریف بازاریابی دیجیتال

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در دامنه بازاریابی دیجیتال و استراتژی درونمایه محسوب می‌شود در تعریف بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، برای بازاریابی دیجیتال با شرکت آوش تک تماس حاصل فرمایید به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد، بهتر است همه‌ی آن تکنیک‌ها و ابزارهایی را بشناسیم که ذیل عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، ولی به نظر می‌رسد بتوان تعریف پایین را تا بی گمان خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در گویه بازاریابی دیجیتال در عقیده گرفت (+):

بازاریابی دیجیتال دربرگیرنده مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا دیگر ابزارهای دیجیتال) باره بهره‌گیری پیمان می‌گیرند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ
موارد زیر، نمونه‌هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند:

بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

بازاریابی درونمایه (Content Marketing)

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

استراتژی محتوا (Content Strategy)

تبلیغات بر پای بست، کلیک (PPC)

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

تبلیغات بنری (Banner Advertising)

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)

بازاریابی از راه همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

فرآوری محتوا

بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Native Advertising) هم اشاره می‌شود.

اما با پروا به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و هم‌رده با سایر موارد نیستند (می‌توانند دیگر گزینه‌ها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا پیمان ندادیم.

تذکر: در حال آماده هم، در لیست فوق، هم‌پوشانی‌هایی هستی دارد. اما چون این فهرست در بسیاری از کتابها و مراجع رسمی به همین روش باره اشاره پیمان می‌گیرد، ما هم روش رایج را مورد کاربرد قرار دادیم.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 یک شرکت تجاری ویدئو پروژکتور جدیدی عرضه کرده که قادر به پخش تصاویر با دقت 1080 پیکسل بوده و به دلیل ابعاد کوچکش کوچک ترین ویدئو پروژکتور دنیا نام گرفته است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,کوچک ترین ویدئو پروژکتور

 

این دستگاه که سی آر آر کیو نام دارد، از گوشی های هوشمند کوچک تر است و قادر به پخش تصاویر ۲۴۰ اینچی با دقت ۱۰۸۰ پیکسل است که تا به حال سابقه نداشته است.

 

دستگاه یادشده از طریق بلوتوث یا وای – فای به گوشی یا دیگر منبع پخش فیلم متصل می شود و کاربران می توانند بدون مشکل فیلم ها و ویدئوهای خود را بدین شکل مشاهده کنند. پخش صدای استریو از طریق بلندگوهای های – فای دیگر مزیت استفاده از این سیستم است.

 

عمر باتری این دستگاه دو ساعت بوده و در عرض تنها ۱۵ دقیقه شارژ می شود. از این دستگاه ویدئو پروژکتور می توان در قالب شبکه های لن هم استفاده کرد. قیمت محصول یادشده ۲۹۹ دلار اعلام شده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040827.html



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 ساعت های هوشمند یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر توسط کاربران در سراسر جهان از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده و تبدیل به یکی از مهم ترین برگ های برنده شرکت های تکنولوژی شده است.

 

مینگ چی کو، کارشناس و تحلیلگر ارشد محصولات اپل، به تازگی برآورد و اعلام کرده است که نسل بعدی ساعت های هوشمند اپل موسوم به اپل واچ ۶ به قابلیت های جدیدی نظیر مقاومت در برابر آب و عملکرد بهتر مجهز خواهد بود.

 

 وی در ادامه این گزارش که در وب سایت phonearena آمده است، به تراشه پردازنده جدید S۶ که قابلیت و عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین خود S۵ دارد، تجهیز شده است.

 

کو بر این باور است که آن دسته از کاربرانی که به شنا و غواصی در زیر آب علاقه دارند، با خریداری و استفاده از ساعت‌های هوشمند جدید اپل واچ ۶ قادر خواهند بود بدون هیچ گونه نگرانی به کار و فعالیت های موردعلاقه خود بپردازند.

 

همچنین اخبار و گزارش های پیشین حاکی از آن بود که اپل واچ ۶ به نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی (MicroLED) و قابلیت ردیابی خواب کاربران نیز تجهیز خواهد شد.

 

طبق اعلام قبلی اپل، انتظار می‌رود که نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040722.html



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت "Neurovalens" موفق به تولید یک هدست شده که "مودیس اسلیپ"(Modius Sleep) نام گرفته است و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

 

 این هدست آن دسته از نورون‌های مغزی را که مسئول خواب هستند تحت تاثیر قرار می‌دهد. این تاثیر با لرزش‌های خفیف برقی صورت می‌گیرد.

 

سازندگان هدست مدعی شده‌اند که دستگاه ساخت آن‌ها مدت زمان لازم برای به خواب رفتن را کاهش می‌دهد. نمونه اولیه این دستگاه ساخته شده و قرار است ۳۹۹ دلار قیمت داشته باشد.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده، آزمایش نمونه اولیه این هدست نشان داد که وضعیت خواب ۷۰ درصد از افراد دارای اختلال بی‌خوابی را بهبود بخشیده است.

 

"سرویس سلامت همگانی"(NHS) اعلام کرده که یک سوم جمعیت انگلیس با مشکلات خواب مواجه هستند. این به این معناست که این افراد هر شب کمتر از ۸ ساعت می‌خوابند.

 

روش‌های درمانی متدوال برای درمان "بیخوابی" به مصرف قرص‌های خواب‌آور محدود می‌شود که می‌توانند عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه داشته باشند.

 

هدست "مودیس اسلیپ"  به این طریق کار می‌کند که یک پالس الکتریکی را به ناحیه هیپوتالاموس مغز ارسال می‌کند و همچنین نورون‌های موجود در ساقه مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

ساقه مغز وظیفه ارسال پیام میان بدن و مغز را دارد.

 

هیپوتالاموس هم وظیفه خاموش کردن علائم برانگیختگی مغز و انتقال آن به وضعیت خواب را دارد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدست

هدست "مودیس اسلیپ" بررسی می‌کند که افراد خواب هستند یا بیدار؟ و علاوه بر آن "خواب همراه با حرکات سریع چشم"( REM) را تنظیم می‌کند.

 

خواب همراه با حرکات سریع چشم یکی از مراحل خواب در پستانداران است که در آن بدن در حالت خواب عمیق به‌ سر می‌برد ولی واکنش مغز در حالت بیداری است.

 

این دستگاه فعلا برای آمریکایی‌ها در دسترس قرار دارد ولی مشتریان انگلیسی و ایرلند شمالی هم به زودی می‌توانند آن را خریداری کنند.

 

البته قیمت دستگاه برای آمریکایی‌ها ۵۰۰ دلار است.

 

"جیسون مک‌ کیون" بنیانگذار شرکت "Neurovalens" اظهار کرد، هدست ساخت ما هیپوتالاموس مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به عنوان یک رایانه کوچک عمل می‌کند و روی بسیاری از نقاط مغز از جمله کاهش وزن و خواب اثر می‌گذارد.

 

 وی اضافه کرد، هدف ما این است که به مردم کمک کنیم از مصرف قرص‌های خواب و آرام‌بخش جلوگیری کنند. زیرا این قرص‌ها تنها مشکل اصلی را برطرف می‌کنند و عوارض جانبی زیادی به دنبال دارند.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدست

 

در آزمایش ۳۰ روزه هدست مذکور، ۹۵ درصد از کاربران، تا ۸۵ درصد در وضعیت خواب خود بهبود دیدند و گفتند که از الگوهای خواب خود رضایت بیشتری دارند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040747.html



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پس از معرفی سری جدید آیفون ۱۱، تمامی اخبار شرکت اپل به ویژگی‌های جدید پرچمداران این شرکت، بروزرسانی‌های iOS جدید و برنامه‌های اپل برای معرفی آیفون SE2 که دومین مدل میان‌رده این شرکت خواهد بود، منعطف شد. البته سرویس اپل آرکید و خدمات مالی اپل کارت نیز حاشیه‌هایی داشتند، اما معرفی سری آیفون ۱۱ موجب شد تا به طور کلی تولید مدل جدید عینک اپل را فراموش کنیم. عینک اپل یک عینک طبی نیست، بلکه محصولی هوشمند، با ویژگی‌های واقعیت مجازی، ارتباط آنلاین و قابلیت‌های منحصربه‌فرد است که می‌آید تا تحولی بزرگ در زمینه گجت‌های پوشیدنی ایجاد کند، البته این ادعای کارشناسان است، شاید محصول جدید اپل آنقدر هم جذاب نباشد، اما در هر صورت کاربرد‌های مختلف و متنوع این محصول ما را بر آن داشت تا در این گزارش، نگاهی اجمالی به آنچه که اپل در دست ساخت دارد بیندازیم.


نمایش واقعیت افزوده
عینک اپل مانند هدست‌های واقعیت مجازی اندازه بزرگ و حجیمی ندارد، این گجت دقیقا مانند یک عینک طبی طراحی شده که البته برخی ظرافت‌های طراحی آن واقعا زیبا و جذاب است، به همی دلیل نمایش واقعیت افزوده در این گجت کوچکی کمی دور از ذهن است. اما وجود واقعیت افزوده در عینک جدید اپل، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قابل انتظار آن است. برای ایجاد واقعیت افزوده باید در نمایشگر شفاف شیشه‌ای این عینک، عنصر‌های گرافیکی افزوده با بالاترین سطح کیفی و همسو با دنیای واقعی به نمایش در بیایند، نمایشگر شفاف سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اضافه کردن ویژگی واقعیت افزوده با کیفیتی بالا، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های اپل به شمار می‌آید. البته اپل برروی این قسمت سرمایه گذاری کرده، اما نمایش واقعیت افزوده در یک عینک کوچک که محدودیت سخت افزاری دارد، دشوار است. یکی از دلایلی که اپل عرضه عینک واقعیت افزوده خود را به تعویق انداخته همین موضوع است.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


هماهنگی با آیفون
در قسمت قبل به محدودیت سخت افزاری اشاره کردیم، نکته قابل توجه آن است که اپل نمی‌تواند تمام سخت افزار موجود برای پردازش‌ها و قابلیت‌های مختلف این عینک را درون فریم باریک آن جا دهد، به همین منظور پردازش‌های اصلی عینک توسط تلفن آیفون کاربر انجام می‌شود. به این ترتیب برای استفاده از این عینک باید یک آیفون داشته باشید. تمامی برنامه‌ها و قابلیت‌های این عینک برروی آیفون پردازش می‌شود و با اتصال بی‌سیم، این برنامه‌ها در عینک به نمایش درمی‌آید، البته نوع اتصال بی‌سیم هنوز مشخص نیست. اتصال بی‌سیم یک پارچه برای تجربه کاربری لذت بخش با این عینک بسیار اهمیت دارد، همچنین این پردازش‌ها می‌تواند به زودی باتری آیفون را خالی کند، شاید یکی از دلایل توجه ویژه اپل به افزایش عمرباتری سری آیفون ۱۱ همین مورد بوده باشد. در هر صورت پردازش‌های انجام شده بر روی آیفون به صورت بیسیم به عینک رسیده و به نمایش درمی‌آید، این پردازش‌ها شامل اعلان‌ها، دستورالعمل‌ها، بروزرسانی‌ها، وضعیت آب و هوا، واقعیت افزوده و دیگر موارد می‌شود. همچنین پخش ۳۶۰ درجه اتاق جلسات مجازی با تمام عناصر نیز از این دست امکانات هستند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


رابط کاربری و کنترل دستگاه
یک مسئله مهم برای چنین دستگاهی، نحوه مدیریت آن است، این عینک دارای چند سطح لمسی است که برخی از دستورات به وسیله آن داده می‌شود، اما برای انتخاب گزینه‌ها و استفاده از امکانات برنامه، یک کنترلر کوچک دارای چند دکمه یا احتمالا یک جوی‌استیک طراحی خواهد شد، کنترلری که احتمالا اندازه یک انگشتر خواهد بود و به وسیله ارتباط بیسیم، دستورات کاربر را بر روی عینک اجرا می‌کند. البته مانند همیشه دستیار هوشمند سیری نیز از طریق فرمان‌های صوتی، به مدیریت عینک اپل، کمک خواهد کرد.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


نامشخص بودن وجود یا عدم وجود دوربین
وجود سنسور‌ها و تجهیرات مختلف برروی عینک اپل قطعی خواهد بود، زیرا اساسا عینک با همین سنسور‌ها کار خواهد کرد، اما وجود دوربین هنوز نامشخص است، هر چند وجود یک دوربین برای برخی از ویژگی‌های عینک اپل ضروری به نطر می‌رسد، اما شاید اپل برنامه‌ای برای تجهیز عینک به دوربین نداشته باشد. همچنین ممکن است دوربین به عنوان بخشی از سنسورها، وظیفه اجرای صحیح واقعیت افزوده را داشته باشد و امکان ثبت تصویر و فیلمبرداری با آن به کاربر داده نشود.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


طراحی عینک اپل
هیچکس خارج از تیم تولید اپل از شکل ظاهری این عینک خبر ندارد. البته افراد مختلف براساس شایعات و احتمالات، طرح‌های مفهوم خود را از این محصول منتشر کرده‌اند، اما طراحی این محصول هنوز فاش نشده است. چیزی که قطعی به نظر می‌رسد سبک طراحی آن است که همانطور که گفته شد مانند یک عینک طبی با ویژگی‌های ظریف هوشمند خواهد بود. چالش‌برانگیزترین قسمت طراحی این گجت، قسمت شیشه‌های آن و نحوه نمایش واقعیت افزوده است.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


احتمال ساخت یک عینک واقعیت مجازی نیز وجود دارد؟
برخی از منابع اعلام کرده‌اند که اپل تنها به دنیال ساخت یک عینک واقعیت افزوده نیست، این شرکت می‌خواهد یک سری از محصولات شامل یک عینک واقعی افزوده و یک عینک یا هدست واقعیت مجازی را تولید کند. هدست واقعیت مجازی به علت حجم بزرگ‌تری که دارد قابلیت‌های بیشتری از جمله واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و حتی اتصال به سرویس بازی اپل آرکد را در خود جای می‌دهد، البته این موارد هنوز در حد یک شایعه است، اما به تعویق انداختن عرضه این محصول، احتمال وجود یک عینک یا هدست واقعیت مجازی به همراه عینک واقعیت افزوده این شرکت را افزایش داده است. عینک واقعیت مجازی نیز احتمالا در چند مدل، با قابلیت‌ها و برچسب قیمتی مختلف تولید خواهد شد.


زمان عرضه عینک واقعیت افزوده اپل
تا چند روز قبل پیش‌بینی می‌شد که این عینک در اواسط سال آینده میلادی به بازار بیاید، اما طبق اخبار جدید، ساخت عینک واقعیت افزوده اپل با استاندارد‌هایی که این شرکت به دنبال آن است حدود ۳ سال دیگر به درازا می‌کشد. به این ترتیب عینک واقعیت افزوده اپل در اواسط سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد، اما هدست واقعیت مجازی اپل که در مورد آن صحبت کردیم، به احتمال فراوان در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ تولید و ارائه می‌شود. البته تا آن زمان، وقت زیادی مانده و اخبار و شایعات بیشتری از عینک و هدست واقعیت افزوده اپل خواهیم شنید، اما بی شک همه مشتاق هستند تا ببینند این پروژه بزرگ و طولانی مدت اپل، چه حاصلی خواهد داشت. اپل زمان زیادی برای محصول بزرگ بعدی خود صرف کرده و نتیجه آن باید جذاب باشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews407064.html



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در جریان مراسم The Game Awards که صبح امروز برگزار شد، به شکلی غافلگیرکننده شاهد رونمایی از طراحی کنسول نسل بعدی مایکروسافت بودیم که تحت عنوان «ایکس باکس سری ایکس» شناخته می‌شود. تمام شواهد نشان می‌دهد که مایکروسافت هم می‌خواهد روندی مشابه سونی در ارائه قطره‌ای اطلاعات تا یک سال آینده در پیش بگیرد و با رونمایی از طراحی ایکس باکس بعدی اتفاقاً حالا دست بالا را دارد.

همزمان با انتشار این تیزر، وب‌سایت گیم‌اسپات هم پس از مصاحبه با فیل اسپنسر و جیسون رونالد از مایکروسافت، مقاله‌ای درباره جوانب مختلف ایکس باکس سری ایکس با نام رمز پروژه اسکارلت تدارک دیده که باهم آن را می‌خوانیم.

درحالی که برای ملاقات با فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس آماده می‌شوم تا نگاهی به طراحی پروژه اسکارلت بیندازم، ادعای مربوط به اینکه کنسول نسل بعدی قرار است پردازنده‌ای تا چهار برابر قدرتمندتر از ایکس باکس وان ایکس داشته باشد و رزولوشن ۸K و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۰ هرتز ارائه کند در ذهنم شناور می‌شود.

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

آیا چنین سیستمی با چنین مشخصاتی می‌تواند در بدنه کنسولی به ابعاد ایکس باکس وان ایکس جای بگیرد؟ یا مایکروسافت مجبور به سنت‌شکنی و طراحی دستگاهی بسیار بزرگ خواهد شد؟ و نام دستگاه چه خواهد بود؟ فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس به رییس تیم مدیریت برنامه ایکس باکس، جیسون رونالد، می‌پیوندد و این دو با یکدیگر از کنسول پرده برداشته و درباره برنامه‌هایشان برای رونمایی از آن در مراسم The Game Awards صحبت می‌کنند.

حالا هم من و هم شما می‌دانیم کنسول نسل بعد ایکس باکس که قبلاً با نام رمز پروژه اسکارلت شناخته می‌شد، رسماً ایکس باکس سری ایکس نام گرفته و قرار است غولی تمام‌عیار باشد. «می‌خواستیم کنسولی طراحی کنیم که فُرم در آن، پیرو عملکرد باشد». اسپنسر ادامه می‌دهد: «و عملکردی [که مد نظرمان بوده]-همانطور که قبلاً گفتم- دستیابی به بالاترین قدرت و ارائه درگیرکننده‌ترین بازی‌های ممکن بوده است.».

سری ایکس کنسولی با ظاهر بسیار متفاوت نسبت به چیزی است که به آن عادت داریم و به سلیقه من، ماشینی خوش‌قیافه است که توجه‌تان را جلب می‌کند. ظاهر همه‌چیز نیست، اما وقتی یک دستگاه با ظاهری جسورانه و پالایش‌شده از راه می‌رسد، مشخصاً نمی‌توان به راحتی نادیده‌اش گرفت.

طراحی

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

ایکس باکس سری ایکس عرضی تقریباً هم‌اندازه با کنترلر ایکس باکس وان و ارتفاعی حدوداً سه‌برابر آن دارد. لوگوی ایکس‌باکس با نورپردازی خاصی روی بدنه قرار گرفته و نقش دکمه پاور را ایفا می‌کند، یک درگاه برای قرار دادن دیسک تعبیه شده و نکته خاص دیگری درباره بخش جلویی دستگاه وجود ندارد. در مجموع با طراحی ساده و شکیلی روبه‌رو هستیم که فرسنگ‌ها با طراحی قدیمی ایکس‌باکس فاصله دارد. کنسول‌های مدرن مایکروسافت مانند ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس ظاهری عمدتاً مشابه یکدیگر دارند، اما مشخصه‌های کلی سری ایکس در حوزه کنسول‌های بازی بی‌سابقه به حساب می‌آیند.

به عقیده اسپنسر، طراحی سری ایکس از دید مهندسی منطقی بوده است. در تلاشی برای «محو کردن» کنسول در میز تلویزیون شما، مایکروسافت دستگاه را به گونه‌ای طراحی کرده که تا حد امکان بی‌صدا باشد: یک فن عظیم در بخش بالایی آن قرار گرفته که حجم عظیمی از هوا را به بیرون می‌فرستند.

اسپنسر و رونالد با اعتماد به نفس کامل به من می‌گویند که دستگاه‌های سری ایکس صدایی بیشتر از ایکس باکس وان ایکس نخواهند داشت و وقتی روی مبل و دور از تلویزیون نشسته‌اید، چندان متوجه نویز آن نخواهید شد. «همواره نوعی تنش میان طراحی و آکوستیک و سیستم خنک‌کننده و عملکرد کنسول وجود دارد.» اسپنسر ادامه می‌دهد: «و ما قرار نیست به عملکرد ضعیف تن دهیم. من کاملاً تحت تاثیر طراحی‌ای که آن‌ها ارائه کردند قرار گرفتم».

نام‌گذاری

به طور یقین می‌توان گفت که بسیاری از افراد از شباهت نام‌گذاری میان ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس جدید گیج خواهند شد. به احتمال قریب به یقین، این مشکل به مرور زمان برطرف خواهد شد، اما این حقیقت که مایکروسافت دست به حرکتی غافلگیرکننده زده است بر جای خود باقی می‌ماند. کسی چه می‌داند، شاید نام اسکارلت برای مدتی دیگر در زبان‌ها بچرخد، حداقل در زبان گیمرها.

علاوه بر این، نام سری ایکس به این اشاره دارد که احتمالاً شاهد چندین ایکس باکس نسل جدید در آینده باشیم و انبوهی شایعه و گزارش نیز در این‌باره منتشر شده است. اسپنسر در این زمینه حاضر به صحبت نمی‌شود، فقط تایید می‌کند که چنین پتانسیلی وجود دارد و نام‌گذاری سری ایکس هم با درنظرگیری همین پتانسیل‌ها انجام شده است. اسپنسر توضیح می‌دهد: «مشخصا در نام سری ایکس نوعی آزادی عمل برای انجام دادن کار‌های مختلف وجود دارد.»


کنترلر

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

با تمام این اوصاف، اینطور نبوده که همه‌چیز با تغییراتی دراماتیک همراه شود. کنترلر جدید ایکس باکس که همراه با کنسول سری ایکس عرضه می‌شود، شباهت بسیاری به ورژن قدیمی‌اش دارد. بزرگ‌ترین تفاوت، از نگاه دور، افزودن دکمه Share در بخش میانی است که نشان می‌دهد با چه سرعتی قادر به اشتراک‌گذاری لحظات برجسته گیمینگ خود با دوستان خواهید بود.

علاوه بر این به من گفته شده که بدنه کنترلر از بالا تا پشت شکلی قوس‌دارتر از قبل به خود گرفته و احتمالاً بیشتر از آنکه تصمیمی در راستای بهبود ارگونومی باشد، تصمیمی در راستای بهبود مشخصه ظاهری‌اش بوده است –، ولی فعلاً باید منتظر ماند و دید.

با تمرکز بیشتر بر جزییات، اسپنسر حرف‌های دیگری هم برای گفتن درباره قابلیت‌های جدید کنترلر دارد: «نکات خاصی را هنگام طراحی کنترلر الیت و همینطور بعد از شنیدن بازخورد طرفداران آموختیم. یکی از آن‌ها درباره D-Pad است. ما حالا یک D-Pad هیبریدی جدید داریم که به نظرمان ضروری است و تجربه‌ای شبیه به آن را با کنترلر وایرلس و جدید ایکس باکس خواهید داشت.»

«ما حالا دکمه Share هم داریم. ما بازخورد‌ها را شنیده‌ایم. ما نخستین کسی نیستیم که دکمه Share را تعبیه کرده، بنابراین نمی‌گوییم که ابداع‌کننده آن بوده‌ایم. اما بازخورد‌ها را شنیده‌ایم و به اشتراک‌گذاری حالا به چنان بخش مهمی از تجربه گیمینگ بسیاری از بازیکنان‌مان تبدیل شده که می‌خواستم یک دکمه سخت‌افزاری مخصوص برای Share داشته باشیم. ما هنوز تمام بازخورد‌های لمسی و قابلیت‌های ویبره‌ای که در کنسول قبلی داشته‌ایم را هم حفظ کرده‌ایم».

اسپنسر به این هم اشاره می‌کند که کنترلر فعلی ایکس باکس وان به راحتی در دست اکثر افراد می‌نشیند. بنابر تحقیقات مایکروسافت، طراحی جدید کنترلر سری ایکس با تغییرات اندکش باعث شده که به‌جای سازگاری با دست ۹۵ درصد از افراد، حالا به خوبی روی دست ۹۸ درصد از افراد بنشیند؛ و از منظر سازگاری میان نسل‌ها و پلتفرم‌ها، نه‌تن‌ها کنترلر‌های فعلی ایکس باکس وان با سری ایکس سازگاری دارند، بلکه امکان استفاده از کنترلر جدید روی ایکس باکس وان و پی‌سی هم مهیا شده.

گذشته از ارگونومی، مایکروسافت به دنبال کاهش هرچه بیشتر تاخیر فرمان‌های ورودی در کنترلر خود است که به جای بلوتوث، از نوعی موج رادیویی استفاده می‌کند (البته برخی کنترلر‌های ایکس باکس با هدف سازگاری با دیوایس‌هایی غیر از ایکس باکس به بلوتوث مجهز شده‌اند).

رونالد درباره یکی از ابزار‌های توسعه‌دهندگان به نام «تاخیر ورودی داینامیک» توضیح می‌دهد که به آن‌ها اجازه خواهد داد ورودی‌ها را به صورت مستقیم با مسیر رندرینگ بازی همگام‌سازی کنند؛ و به نظر اسپنسر، کاهش تاخیر میان فشردن دکمه‌ها و اتفاق افتادن اکشن روی نمایشگر، یک گام به سمت درگیری هرچه بیشتر با بازی خواهد بود.

او اضافه می‌کند که «بنابراین وقتی ما درباره چیز‌هایی مانند نرخ به‌روزرسانی و کاهش تاخیر ورودی صحبت می‎کنیم، موضوع کاملاً درباره تجربه درگیر‌کننده‌ایست که طراحان بازی می‌توانند خلق کنند».


ساده‌سازی گیم‌پلی

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

رونمایی از کنسول، کنترلر و نام‌گذاری، اصلی‌ترین هدف ملاقات ما بود، اما اسپنسر و رونالد وارد مسائل گسترده‌تر درباره سری ایکس نیز شدند. آن‌ها می‌خواهند این دستگاه قدرتمندترین کنسول حاضر در بازار باشد، اما در عین حال می‌خواهند مطمئن شوند که نیاز‌ها و خواسته‌های توسعه‌دهندگان و مشتریان را نیز برآورده می‌کند. براساس آنچه تا به اینجای کار می‌دانیم، بالاترین سطح از پرفورمنس بخشی از معادله است، اما تسهیل پروسه ورود به بازی‌ها و لذت بردن از آن‌ها نیز همینطور.

بر هیچکس پوشیده نیست که هم مایکروسافت و هم سونی می‌خواهند با کنسول‌های نسل بعد خود و به لطف حافظه و مموری سریع‌تر و استریم مبتنی بر کلاد که برخی از دردسر‌های دانلود، بارگذاری و به‌روزرسانی‌ها بازی‌ها را از بین می‌برند، تجربه‌ای روان‌تر خلق کنند. سری X به NVMe SSD و حافظه رم فوق سریع GDDR۶ مجهز خواهد شد. این قطعات نه‌تن‌ها موانع رایج را کنار می‌زنند، بلکه به شما اجازه می‌دهند بازی را به شکل آنی از آن‌جایی که رها کرده‌اید ادامه دهید. ایکس باکس وان از همین حالا چنین قابلیتی دارد، اما سری ایکس گامی بلندتر برخواهد داشت.

همانطور که رونالد توضیح می‌دهد «امروز ما توانایی ادامه آنی بازی‌هایی که در آخرین استفاده از کنسول تجربه کرده‌ایم را داریم. چرا همین کار را برای چندین بازی انجام ندهیم؟ بسیاری از بازیکنان می‌خواهند چندین بازی را به صورت همزمان پیش ببرند و فوراً قادر به بازگشت به نقطه قبلی باشند، این‌ها کار‌هایی هستند که می‌توانیم با این پلتفرم انجام دهیم و تجربه گیمینگ را بهتر کنیم. موضوع واقعاً درباره حصور اطمینان از این است که مدت کمتری صبر کنید و مدت بیشتری بازی. چون این در نهایت تمام کاریست که می‌خواهیم با کنسول و سرویس‌هایی که در اختیار داریم انجام دهیم».


بازی‌های نسل بعد

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

تمام آنچه اسپنسر و رونالد درباره سری ایکس می‌گویند باید به عنوان ارزش اسمی کنسول در نظر گرفته شود. زیرا اکنون هیچ راهی برای تایید صحت ادعا‌ها و قابلیت‌هایی که مطرح می‌شوند وجود ندارد. با درنظرگیری تمام مسائل، اگر سری ایکس به هنگام عرضه قدرتمندترین کنسول نسل بعد باشد و آنطور که صحبتش شد تسهیل‌شده و دسترسی‌پذیر، کمابیش قانع شده‌ایم که باید این کنسول را خرید. اما یک سوال بزرگ باقی می‌ماند: تکلیف بازی‌ها چیست؟

ما هم‌اکنون از پیش درباره Halo Infinite شنیده‌ایم و حالا اطلاعاتی اندک درباره Senua’s Saga: Hellblade ۲ هم داریم که توسط نینجا تئوری، یکی از استودیو‌های فرست پارتی مایکروسافت ساخته می‌شود. احتمالاً شما هم این تریلر را دیده و با خود فکر کرده باشید که نمایشی از پیش رندر شده بوده، اما هرآنچه در تریلر Hellblade ۲ می‌بینید به صورت بلادرنگ و در موتور رندر شده است.

تریلر رونمایی از Halo Infinite در E۳ هم زیبا بود، اما سطح فنی و هنری نمایش Hellblade ۲ بیشتر شبیه یک بیانیه است: اینکه بازی‌های سری ایکس می‎‌توانند با استفاده کامل از سخت‌افزار دستگاه به سطحی باورنکردنی از گرافیک دست پیدا کنند. به من گفته شده که این تریلر نمایانگر قدرت کامل سری ایکس است و گرچه خبری از نمایش گیم‌پلی در آن نیست، هم‌چنان سطحی تازه از جزییات، نورپردازی و تکنیک‌های رندرینگ را به نمایش می‌گذارد که هیچوقت مشابه‌شان را در هیچ کنسولی ندیده‌ایم.

در حال حاضر تاریخ عرضه Hellblade ۲ مشخص نیست، اما احساس کردم که پرسش درباره وضعیت توسعه آن ضروری است. تنها چیزی که به من گفته شد این بود که نقشه راه نینجا تئوری در قبال ساخت Hellblade ۲، پیش از خرید استودیو از سوی مایکروسافت مشخص بوده.


کلاد

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

در جریان رویداد X۰۱۹ که اخیراً در لندن برگزار شد، شنیدیم که سرویس‌های مخصوص مصرف‌کنندگان xCloud در سال ۲۰۲۰ با اشتراک Game Pass Ultimate ادغام خواهد شد. همین حالا دلایل زیادی وجود دارد که عاشق سرویس گیم پس باشیم، عمدتا اینکه می‌توان در ازای یک قیمت معقول ماهانه به صد‌ها بازی دسترسی داشت و این ارزش، با ورود xCloud به معادله از قبل هم بیشتر خواهد شد.

با توجه به شیوه شروع به کار گوگل استیدیا، مشخص است که گیمینگ ابری هنوز مسیر زیادی را باید طی کند تا به اصلی‌ترین روش برای تجربه بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. تجربیات کار با xCloud هم نتایج مشابهی داشته. می‌توان با قطعیت گفت که این سرویس به خوبی کار می‌کند، اما هنوز یارای مقابله با اجرای بازی‌ها روی سخت‌افزار محلی را ندارد و این چیزی است که اسپنسر هم به آن اعتراف می‌کند.

«سعی نمی‌کنیم به مردم بگوییم که xCloud قرار است جایگزین کنسول‌هایشان یا گیمینگ روی پی‌سی شود.» او ادامه می‌دهد: «ولی فکر می‌کنیم ضروری است که بتوانم تجربه گیمینگم را همیشه با خودم داشته باشم. تا زمانی که لاگین می‌شوم، تمام دوستانم، تمام بازی‌هایم، تمام سیوهایم و تمام اچیومنت‌هایم آن‌جا باشد».

اسپنسر و رونالد ضمنا این را روشن می‌کنند که سرویس استریم xCloud به عنوان بخش مهمی از سبد محصولات ایکس باکس در آینده باقی خواهد ماند و ضمنا ارائه پشتیبانی از این سرویس نیازمند هیچ تلاش اضافه‌ای از سوی توسعه‌دهندگان نخواهد بود. اسپنسر می‌گوید: «ما به معنای واقعی کلمه به سراغ ناشران شخص ثالث رفتیم و یک موبایل دست‌شان دادیم که بازی‌هایشان را روی xCloud اجرا می‌کرد، لازم نبود برای تحقق آن هیچ کاری انجام دهند».


گام‌های بعدی

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

دیدن پروژه اسکارلت با نام و شکل و شمایل نهایی‌اش، گامی بزرگ برای مایکروسافت به حساب می‌آید. این کنسول حالا چیزی بیشتر از یک نام رمز صرف است و با تمام اوصاف به نظر می‌رسد کنسولی قدرتمند، بی‌سر و صدا و شاید مهم‌تر از همه، کاربردی برای طرفداران ایکس باکس باشد. هنوز اطلاعات زیادی برای شنیدن باقی مانده، چیز‌هایی مثل تاریخ عرضه، مشخصات سخت‌افزاری دقیق و البته قیمت. به همین ترتیب، تنها با دو بازی انحصاری برای این کنسول آشنا شده‌ایم و تنها یکی از آن‌ها -یعنی Halo Infinite- برای عرضه همزمان با کنسول در فصل پاییز ۲۰۲۰ تایید شده.

تنها تا چند ماه دیگر نمایشگاه E۳، ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد و اسپنسر وعده می‌دهد که شاهد اتفاقاتی بزرگ خواهیم بود. نیازی به اشاره نیست که به سال عرضه کنسول‌های نسل بعد نزدیک می‌شویم، اما وقتی از خود کنسول چشم‌پوشی کنیم، تمام توجه‌ها بر این خواهد بود که مردم قادر به تجربه چه بازی‌هایی در چه زمانی خواهند بود و برای دسترسی به آن‌ها باید چقدر هزینه کنند.

تا اینجای کار به نظر می‌رسد اسپنسر و رونالد سخنانی صحیح مطرح می‌کنند و نمی‌توان خرده‌ای به برنامه‌هایشان گرفت. علاوه بر این نمی‌توان پیغام متفاوت مایکروسافت نسبت به ابتدای نسل هشتم را فراموش کرد؛ نسلی که با انتقادات گسترده رسانه‌ها و استفاده مایکروسافت از سیاست‌های سختگیرانه و غیر ضروری، آغازی اسفبار را برای ایکس باکس رقم زد.

سران برند ایکس باکس حالا بر تسهیل تجربه گیم‌پلی و استفاده از تکنولوژی‌هایی تاکید دارند که نه‌فقط ظاهر بازی‌ها را بهبود می‌بخشند، بلکه دسترسی به آن‌ها را در خانه یا هنگام حرکت مهیا می‌سازند. درحالی که با نسل بعدی سخت‌افزار‌های کنسول فاصله چندانی نداریم، مایکروسافت ظاهراً می‌خواهد ذهنیت ما درباره چگونگی تجربه بازی‌های ویدیویی را دگرگون کند.

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/938982/ایکس‌باکس-اسکارلت-زیبای-آمریکایی



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 یک شرکت تجاری ویدئو پروژکتور جدیدی عرضه کرده که قادر به پخش تصاویر با دقت 1080 پیکسل بوده و به دلیل ابعاد کوچکش کوچک ترین ویدئو پروژکتور دنیا نام گرفته است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,کوچک ترین ویدئو پروژکتور

 

این دستگاه که سی آر آر کیو نام دارد، از گوشی های هوشمند کوچک تر است و قادر به پخش تصاویر ۲۴۰ اینچی با دقت ۱۰۸۰ پیکسل است که تا به حال سابقه نداشته است.

 

دستگاه یادشده از طریق بلوتوث یا وای – فای به گوشی یا دیگر منبع پخش فیلم متصل می شود و کاربران می توانند بدون مشکل فیلم ها و ویدئوهای خود را بدین شکل مشاهده کنند. پخش صدای استریو از طریق بلندگوهای های – فای دیگر مزیت استفاده از این سیستم است.

 

عمر باتری این دستگاه دو ساعت بوده و در عرض تنها ۱۵ دقیقه شارژ می شود. از این دستگاه ویدئو پروژکتور می توان در قالب شبکه های لن هم استفاده کرد. قیمت محصول یادشده ۲۹۹ دلار اعلام شده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040827.html



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ظاهراً حفره امنیتی جدید در نسخه ios فیسبوک کشف و اعلام شده که نشان می دهد کاربران گوشی‌های آیفون در صورت استفاده از این اپلیکیشن به صورت کاملاً ناخواسته و ناخودآگاه اطلاعات اپلیکیشن دوربین گوشی خود را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهند. در واقع این آسیب پذیری و ضعف امنیتی نسخه ios فیس بوک بدون اجازه از کاربران اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه گوشی باز می کند.

 

با اینکه فیسبوک بعد از انتشار این اخبار اعلام کرد که به صورت ضرب‌الاجل درصدد ارائه یک راهکار برای برطرف کردن مشکل مذکور است اما همین مسئله موجب شد که بار دیگر ضعف امنیت سایبری فیسبوک بر سر زبان ها بیفتد و این غول تکنولوژی آمریکایی در تیررس منتقدان و کارشناسان امنیتی قرار بگیرد.

 

این مسئله که برای اولین بار در تاریخ دوم نوامبر توسط بسیاری از کاربران در قالب چندین پست در شبکه اجتماعی توییتر عنوان شد، توسط کارشناسان وبسایت CNET بررسی و معلوم شد که کاربران به هنگام استفاده از اپلیکیشن فیسبوک در گوشی های آیفون متوجه می شوند دوربین در پس زمینه گوشی فعال شده است.

 

گای روسن، مدیرعامل بخش ایمنی و یک‌پارچگی فیسبوک، بعد از انتشار این اخبار در توییتی خاطرنشان کرد که این مسئله در حال بررسی های دقیق فیسبوک بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

 

وی افزود هیچ مدرکی مبنی بر آپلود عکس و فیلم از طریق این حفره امنیتی به فیسبوک، وجود ندارد.

 

این طور که به نظر می‌رسد این مشکل تنها برای کاربران گوشی های آیفون به وجود آمده و نسخه اندروید این اپلیکیشن چنین مشکلی را ندارد. همچنین وب سایت the next web  گزارش داده که این اشکال در ios ۱۲ ظاهر نمی شود.

 

فیسبوک در چند سال اخیر به شدت از سوی نهادهای سیاسی دولتی و غیردولتی در جهان به خصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و بارها جریمه های سنگینی را به خاطر سهل انگاری و همکاری با موسسات تحقیقاتی و افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها متحمل شده است.

 

یکی از بزرگترین رسوایی‌های این غول تکنولوژی رسوایی همکاری با موسسه کمبریج آنالیتیکا بود که منجر به افشای اطلاعات بیش از ۸۰ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی و به تبع آن بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خیل عظیمی از کاربران به نشانه اعتراض شد.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040830.html



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

س ام اس یا پیامک در دهه ۱۹۹۰ میلادی بسیار فراگیر بود و به وسیله ارتباطی محبوب میان کاربران دستگاه های اندروید نیز تبدیل شد. اما اکنون کارشناسان  هشدار داده اند این ابزار ارتباطی چندان ایمن نیست.

 

کارشناسان هشدار داده اند این سرویس رمزگذاری نشده و پیامک ها قبل از رسیدن به مقصد چند مسیر مختلف را طی می کنند. به این ترتیب مجرمان سایبری می توانند اطلاعات آنها را در یکی از این مسیرها سرقت کنند.

 

در همین راستا کارشناسان از کاربران می خواهند  از اس ام اس استفاده نکنند و به جای آن از اپلیکیشن های پیام رسان استفاده کنند تا به این وسیله  از اطلاعاتشان محافظت کنند.

 

روزانه در آمریکا بیش از ۶میلیارد پیامک ارسال می شود و می توان ادعا کرد بیشتر ارسال کنندگان معتقدند اطلاعاتشان خصوصی می ماند. کریستینا لیبی یکی از کارشناسان فناوری می گوید:  پیامک پس از ارسال  به نزدیک ترین برج مخابراتی می رود و سپس به مرکز پیامک منتقل می شود. در مرحله بعد پیامک به نزدیک ترین برج مخابراتی به دریافت کننده ارسال  و در نهایت به موبایل فرد وارد می شود.

 

کریستوفر هاول یکی از مدیران شرکتWicker ( شرکتی که سرویس های رمزگذاری می سازد) می گوید: به دلیل فقدان رمزگذاری، هکرها می توانند نقاط ضعف در مسیر مجازی میان فرستنده و دریافت کننده کشف کنند و اطلاعات کاربران را ذخیره کنند.

 

این درحالی است که سال گذشته پیامک های میلیون ها کاربر موبایل همراه اطلاعات شخصی مانند اطلاعات تنظیم دوباره پسورد، نوتیفیکیشن های تحویل بار و  کدهای احراز هویت دو عاملی فاش شده بودند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040916.html



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

  شرکت Visionox معتقد است نمایشگرهای لوله شونده پس از دستگاه های تاشو به ترند جدید بازار موبایل تبدیل می شوند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل

درهمین راستا در کنفرانس جهانی صنعت نمایشگر چشم اندازی از آینده فناوری های این حوزه نمایش داده شد. در این رویداد سه روزه که در ایالت آنهویی چین برگزار شد، شرکت ویژن ایکس از یک پنل نمایشگر انعطاف پذیر AMOLED همراه محصولاتی جالب مانند یک موبایل تاشو صدفی شکل رونمایی کرد.

 

این شرکت اعلام کرده نمایشگر لوله شونده در مقایسه با نمایشگرهای تاشو فضای کمتری اشغال می کند. نمایشگر ویژن ایکس به شکل یک طومار بود که دور یک میله با شعاع ۷ میلیمتر پیچیده می شد. البته مدت زیادی طول می کشد تا این فناوری آماده عرضه به بازار شود.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل

 

 نمایشگری که در این کنفرانس رونمایی شد فقط یک پنل بود و روی موبایل نصب نشده بود. البته باید اشاره کرد شرکت هایی مانند BOE و ال جی نیز در گذشته نمایشگرهای لوله شونده را رونمایی کرده اند.

 

این شرکت علاوه بر نمایشگر لوله شوند همچنین از یک موبایل تاشو صدفی شکل رونمایی کرد. این موبایل از وسط تا می شود و برخلاف موبایل موتورلا ریزر، شبیه یک دستگاه اندروید عادی است.

 

این دستگاه دارای یک نمایشگر انعطاف پذیرAMOLED در اندازه ۶.۴۷ اینچ است. روی نمایشگر یک بریدگی شبیه اشک وجود دارد . موبایل پس از تاشدن به یک دستگاه با ضخامت ۱۳.۳ میلی متر تبدیل می شود.

 

در کنار این موارد ویژن ایکس از یک موبایل با نمایشگری با ۰.۷ میلیمتر در قسمت های بالا ، چپ و راست رونمایی کرد.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11041079.html



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در شرایطی که سال میلادی جاری رو به اتمام است، برخی شرکت های سازنده گوشی های هوشمند در تلاش هستند محصولات جدیدی را روانه بازار کنند. از جمله این شرکت ها HMD Global است که از عرضه مدل تازه گوشی نوکیا به نام نوکیا ۸.۲ در تاریخ ۵ دسامبر خبر داده است. نکته جالب آنکه نوکیا ۸.۱ هم سال گذشته دقیقا در همین تاریخ به بازار امد.

 

برخی منابع مطلع از عرضه گوشی های دیگر نوکیا در تاریخ مذکور خبر می دهند. به عنوان مثال، شنیده می شود که نوکیا ۵.۲ و نوکیا ۲.۳ هم در این روز عرضه می شوند که نوکیا ۲.۳مدل به روز شده نوکیا ۲.۲ است.

 

بر اساس اطلاعات موجود نوکیا ۸.۲ همراه با پردازنده Snapdragon ۷۳۵ کوالکوم، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. همچنین گفته می شود این گوشی به دوربین ۴ گانه قدرتمند ۶۴ مگاپیکسلی مجهز است و دوربین سلفی آن به شکل کشویی طراحی شده است

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11041150.html



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

سئو چیست؟

سئو سایت مسئله ایست که این روزها به بزرگترین دغدغه یک وبمستر و صاحب کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است. سئو همان چیزی است که مشخص می کند شما کدام گزینه در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو و به ویژه گوگل باشید. قطعا همه به دنبال دست یابی به رتبه اول گوگل هستند. برای رسیدن به این رتبه می بایست تلاش کرد و در این رقابت که روز به روز نیز سنگین تر می گردد، باید هر روز اطلاعات خود را به روز رسانی نمایید. آموزش سئو که این روزها به لطف داغ شدن بازار کسب رتبه های بالا مدتیست در وب فارسی جان گرفته است، به شما کمک می کند که خودتان بتوانید قسمت های عمده ای از مشکلات و مسائل مربوط به بهینه سازی سایت را رفع نمایید که پیشنهاد ما این است که در این راه آموزش های وب سایت سئو به سبک ایرانی را هم از دست ندهید. برای سئو تخصصی خود با شرکت آوش تک تماس بگیرید ولی اگر در این حین نیاز به مشاوره و یا اجرای حرفه ای سئو توسط شخص دیگری را داشته باشید، مهمترین پیشنهاد ما به شما این است که حتما کار را به کاردان بسپارید. امروزه یکی از مشکلات بزرگ که گریبان گیر سئو و همچنین وبمسترها شده است، وجود اطلاعات غیر تخصصی و گاها اشتباه در زمینه سئو در اینترنت می باشد که گاها متاسفانه وبمستران و سایت آن ها را به ورطه نابودی می کشاند!



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

جشنواره سراسری عکس نورنگار بصورت سالیانه و تحت عنوان «ایران من» و موضوعات متنوع برگزار می‌شود. ششمین دوره این جشنواره نیز هم اکنون درحال برگزاری و دریافت آثار است و این بار با محوریت بازارهای قدیمی و بازارچه‌های محلی ایران برپا خواهد شد.

جشنواره نورنگار در نگاه کلی قصد دارد که سطح علاقه‌مندی عمومی مردم را نسبت به کشور ایران افزایش دهد و همچنین آنها را به هنر عکاسی بیشتر آشنا کند. حمایت از جامعه هنرمندان عکاس از دیگر سیاست‌های کلان جشنواره سراسری عکس نورنگار است.

امروزه جشنواره عکس نورنگار نه فقط به عنوان یک رویداد متعارف عکاسی بلکه به عنوان حرکتی فرهنگی، هنری در بین دست اندرکاران و جامعه بزرگ عکاسی ایران شناخته می‌شود. شاهد این ادعا شرکت هزاران نفر عکاس در دوره های قبلی و ارسال بیش از 40 هزار عکس به دبیرخانه جشنواره بوده است.

 

ششمین جشنواره عکس نورنگار
 

 

در هر دوره با توجه به موضوعات جشنواره، فعالیت های آموزشی نیز از طرف دبیرخانه اجرا می گردد. برگزاری کارگاه های آموزشی و تورهای عکاسی از جمله این فعالیت ها بوده که در این دوره نیز ادامه خواهد داشت.. با توجه به موضوع بخش اصلی جشنواره (بازارهای قدیمی و بازارچه های محلی) ششمین جشنواره عکس نورنگار، تور عکاسی یک روزه‌ای در هشتم آذرماه در شهر قزوین برگزار شد.

جشنواره ششم دارای دو بخش، اصلی و جنبی است که شرح هر یک از این بخش‌ها به شرح زیر است:

بخش اصلی: موضوع بخش اصلی، بازارهای قدیمی و بازارچه های محلی ایران است. (معماری بازارها، حجره ها، غرفه ها، جنب و جوش بازار، داد و ستد، هفته بازارهای محلی، بازارچه های فصلی و غیره) در این بخش حداکثر 8 عکس پذیرفته می‌شود. هر عکس بایستی دارای عنوان و درج زمان و مکان باشد.

بخش جنبی: موضوع این بخش زندگی روستایی (رسوم و آیین ها، بازی های محلی، معماری، سبک زندگی، صنایع دستی، خانواده روستایی، زراعت و دامپروری، آموزش و پرورش، ...) بوده و  بصورت تک عکس (حداکثر 8 قطعه عکس) یا بصورت مجموعه عکس (بین 4 تا 6 قطعه عکس ) پذیرفته می‌شود. هر شرکت کننده می تواند به دلخواه ترکیبی از یک مجموعه عکس و 8 قطعه تک عکس نیز ارسال نماید. بدیهی است مجموعه عکس ها باید به همراه استیتمنت ارسال شوند. برای اطلاع بیشتر از نحوه نگارش استیتمنت به مقالات آموزشی سایت جشنواره مراجعه نمایید.

برای شرکت در جشنواره عکس نورنگار تا 30 آذر ماه میتوانید در سایت جشنواره ثبت نام کنید و عکس های خود را بارگزاری نمایید.

استیتمنت نویسی و کپشن نویسی هم در استانداردهای عکاسان روز دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به اینکه پیش‌تر در موسسه نورنگار کلاس‌های استیتمنت نویسی برگزار شده؛ این جشنواره تاکید خاصی روی استیتمنت نویس دارد.

استیتمنت نویسی یا عکس‌گزاره در عکاسی به متنی گفته می‌شود که حداکثر 400 کلمه است و در آن خبری از توضیح یا توصیف عکس نیست بلکه چرایی، هدف، مکان و مسائلی از این قبیل از زبان عکاس گفته می‌شود. کپشن نویسی اما در حدود 100 کلمه است و توصیفی درباره عکس است. افشانی تاکید دارد که عکاسان نباید در نوشتن این متون خودشان را درگیر بیش از حد ادبی بودن کلمات کنند و یک استیتمنت خوب را متنی با زبان ساده و زیبا و برخاسته از دل هنر عکاس می‌داند.

شایان ذکر است تمامی عکس‌های حاضر در رویداد بعدتر در کتاب جشنواره چاپ خواهند شد و این کتاب به شرکت‌کنندگان نیز اهدا خواهد شد.

جوایز این دوره از جشنواره به شرح زیر است:

  • سه نفر در بخش اصلی: هر نفر مبلغ 10 میلیون تومان بن خرید تجهیزات عکاسی
  • سه نفر در بخش جنبی: هر نفر مبلغ  6 میلیون تومان بن خرید تجهیزات عکاسی

افشین بختیار، امیرعلی جوادیان، علیرضا کریمی صارمی عضو هیات داوران ششمین جشنواره عکس نورنگار هستند و دبیر این جشنواره مسعود افشانی است. شرکت‌کنندگان تا ساعت دوازده شب روز شنبه ۳۰ آذر ماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال نمایند و کلیه آثار در دی‌ماه ۹۸ داوری خواهد شد و در همین ماه آیین اهدای جوایز نیز برگزار خواهد شد.

 

ششمین جشنواره عکس نورنگار
 

 

مقررات جشنواره که روابط عمومی این رویداد آنها را منتشر کرده به شرح زیر است و تمامی شرکت‌کنندگان باید این مقررات را رعایت فرمایند:

  • شرکت در این جشنواره برای همگان آزاد و رایگان است و محدودیت سنی ندارد.
  • محدوده جغرافیایی عکس ها کشور ایران و ملیت عکاس بدون محدودیت می باشد.
  • ارسال عکس های گرفته شده با گوشی موبایل بلامانع است. حداقل رزولوشن عکس‌های موبایلی باید از 8 مگاپیکسل کمتر نباشد.
  • هر عکاس می‌تواند در بخش اصلی حداکثر 8 تک عکس و در بخش جنبی نیز 8 تک عکس یا مجموعه عکس (4 تا 6 قطعه عکس) به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
  • دریافت آثار تنها از طریق سایت جشنواره به نشانی noornegar.com/festival امکان‌پذیر است و برای ارسال آثار باید در سایت جشنواره ثبت نام و طبق دستور کار درج شده در سایت عمل کنید.
  • دبیرخانه‌ی جشنواره از پذیرش آثار بر روی دیسک یا به هر صورتی غیر از بارگذاری در سایت جشنواره، معذور است.
  • عکس‌ها می بایست با فرمت jpeg در اندازه‌ی، ضلع کوچک حداقل 2450 پیکسل و حداکثر حجم فایل 10 مگابایت، بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند. حداقل رزولوشن عکس‌های موبایل باید 8 مگاپیکسل باشد.
  • ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند. دبیرخانه‌ی جشنواره از پذیرش عکس‌های فتومونتاژ، کلاژ، پانوراما، و HDR معذور است.
  • عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ی تصویری باشند.
  • در صورتی که کیفیت آثار ارسالی برای چاپ در کتاب و نمایشگاه مناسب نباشد، اصل فایل با کیفیت بالاتر درخواست خواهد شد. در صورت عدم ارائه‌ی فایل اصلی، عکس از جشنواره حذف خواهد شد.
    ‌عکس‌ها باید دارای عنوان بوده و اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکس‌برداری در هنگام بارگذاری در سایت جشنواره در قسمت توضیحات درج شوند.
  • از نظر برگزار کننده، ارسال کننده‌ی عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده‌ی اثر خواهد بود.
  • برگزار‌کننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور، انتشارات و موارد تبلیغاتی مربوط به جشنواره، با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.
  • ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکننده است.
  • به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، گواهی شرکت در جشنواره در دبیرخانه‌ی جشنواره اهدا خواهد شد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/جشنواره-عکس-نورنگار-با-تمرکز-بر-موضوع-ب/



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امکان استفاده رایگان از فضای ذخیره‌سازی ویژه در زیرساخت ابری «ابرینو» برای کاربران ایرانسل فراهم شد.

از این پس مشترکان ایرانسلی می‌توانند با ثبت‌نام در اپلیکیشن ابرینو، از امکان استفاده از یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان یک ماهه نیز بهره‌مند شوند. برای فعال‌سازی رایگان این فضای ویژه یک ترابایتی، مشترکان ایرانسل کافیست هنگام ثبت‌نام در ابرینو، شماره ایرانسلی خود را وارد کرده و با ورود به اپلیکیشن، مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. همچنین امکان خرید و فعال‌سازی بسته‌های عادی یک ماهه، سه ماهه و 6 ماهه نیز برای کاربران ابرینو فراهم شده است.

ابرینو یکی از ارائه دهندگان خدمات ذخیره‌سازی و پشتیبان گیری ایرانی است که به موجب استفاده از این سرویس می‌توان فایل‌های مختلف صوتی، تصویری، ویدیویی، متنی و دیگر فایل‌ها را در این فضا ذخیره نمود و با دیگر کاربران در فضایی کاملا امن به اشتراک گذاشت.

 

فضای رایگان یک ترابایتی
 

 

خدمات ذخیره سازی ابری کاری شبیه به فعالیت هارد دیسک‌ها اما به صورت غیر فیزیکی را انجام می‌دهند و در دنیا برای نگه‌داری و مدیریت ساده‌تر، سریع‌تر، ارزان‌تر و امن‌تر فایل‌ها و اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربر از طریق این خدمات می‌تواند بدون اشغال فضا روی گوشی یا رایانه، از مقدار زیادی فایل نگهداری کرده تا در هر مکان و زمان آنها را در اختیار داشته باشد. 

مشترکین خدمات ذخیره سازی ابری ابرینو، می‌توانند به جز اپلیکیشن موبایلی این سرویس، از طریق نسخه وب نیز فایل‌های خود را ذخیره کنند؛ امری که می‌تواند برای کاربران پی‌سی و یا دارندگان گوشی‌های اپل یک امر کاربردی تلقی شود.

اپلیکیشن موبایلی ابرینو از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزار موبایلی از جمله «مارکت اندرویدی چارخونه»، «کافه بازار» و نیز وب‌سایت ابرینو در دسترس کاربران است.

بر اساس گزارشی که ایرانسل منتشر کرده این شرکت با تسهیل دسترسی مشترکان به دنیای دیجیتال، تلاش دارد به تجربه‌های زندگی دیجیتال مشترکان خود بیفزاید و به «اپراتور دیجیتال» بیش از پیش نزدیک شود

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/فضای-رایگان-یک-ترابایتی-ابرینو-ویژه/



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

از سوزان وویچیتسکی، مدیرعامل یوتیوب گرفته تا ایمی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، زنان در دنیای تکنولوژی قدرت قابل توجهی پیدا کرده اند.

فوربز امسال هم فهرست «زنان قدرتمند» خود را منتشر کرده و 20 نفر را در حوزه تکنولوژی معرفی نموده که روز به روز قدرت بیشتری در این بخش پیدا می کنند. سه نفر این لیست، مدیرانی هستند که به رشد شرکت های خود کمک شایانی کرده اند.

در رده اول شاهد حضور «جینی رومتی» مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره IBM قرار دارد. قرارداد 34 میلیارد دلاری خرید ردهت توسط IBM آینده این شرکت و حتی کل دنیای تکنولوژی را تغییر داده است.

 

جینی رومتی مدیر عامل IBM

رده دوم به «سوزان وویچیتسکی» مدیرعامل یوتیوب اختصاص دارد. البته او سال آرامی را سپری نکرد و انتشار محتوای بحث برانگیز در این پلتفرم ویدیویی محبوب، تا حد زیادی فعالیت های وویچیتسکی را تحت تأثیر قرار داد. «سفرا کتز» مدیرعامل اوراکل نفر بعدیست که اوایل سال جاری میلادی پس از مرگ «مارک هارد»، به تنهایی عنوان مدیر عامل این غول تکنولوژی را بر عهده دارد.

البته به عقیده فوربز، قدرت تنها در دستان مدیران عالیرتبه نیست و زنان در پست های مدیریتی ارشد هم می توانند به اندازه کافی تأثیرگذار باشند. «شریل سندبرگ» مدیر ارشد عملیات فیسبوک در رتبه چهارم زنان قدرتمند فوربز (در حوزه تکنولوژی) حضور دارد. البته فعالیت های او همیشه زیر سایه رسوایی های فیسبوک قرار می گیرد. پس از او «روث پرت» مدیر ارشد مالی آلفابت و سپس «ایمی هود» مدیر ارشد مالی مایکروسافت قرار می گیرد. نقش هود در تریلیون دلاری شدن مایکروسافت را نمی توان نادیده گرفت.

در ادامه فهرست زنان قدرتمند فوربز در دنیای تکنولوژی را می بینید:

  1. جینی رومتی، مدیر عامل IBM
  2. سوزان وویچیتسکی، میدر عامل یوتیوب
  3. سفرا کتز، مدیر عامل اوراکل
  4. شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیسبوک
  5. روث پرت، مدیر ارشد مالی آلفابت
  6. ایمی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت
  7. جنیفر مورگان، مدیرعامل SAP
  8. رشنی نادر، مدیرعامل شرکت HCL
  9. گوین شاتول، نماینده اسپیس ایکس
  10. مگی وی وو، مدیر ارشد مالی علی بابا
  11. هوی لینگ تان، هم مؤسس و مدیر ارشد عملیات شرکت Grab
  12. ژو گانفی، مدیرعامل شرکت لنز تکنولوژی
  13. جین جی سون، مدیرعامل شرکت Ctrip
  14. لام وای یینگ، رئیس هیئت مدیره شرکت Biel Crystal
  15. مری میکر، شریک اصلی شرکت Bond Capital
  16. جنی لی، شریک اصلی شرکت GGV Capital
  17. مگ وایتن، مدیرعامل شرکت Quibi
  18. ان وویچیتسکی، هم مؤسس و مدیرعامل شرکت 23andMe
  19. آیلین لی، مؤسس شرکت Cowboy Ventures
  20. کرستن گرین، مؤسس شرکت Forerunner Ventures

البته در فهرست کلی قدرتمندترین زنان جهان «آنجلا مرکل» صدراعظم آلمان جایگاه نخست را در اختیار دارد. «گرتا تونبرگ» که معرف حضورتان هست هم جایگاه صدم این لیست را به خود اختصاص داده است. برای مشاهده فهرست کامل این لینک را ببینید.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/قدرتمندترین-زنان-دنیای-تکنولوژی-2019/



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به زودی محصولات جدیدی از هواوی وارد بازار ایران خواهد شد که گوشی Huawei Y9 Prime 2019 و ساعت Huawei Watch GT2 از مهم‌ترین این محصولات هستند. هواوی قبل از شروع فروش رسمی، نظرسنجی با عنوان «انتخاب بهترین ویژگی Y9 Prime 2019» طراحی کرده و از علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا با شرکت در آن اعلام کنند بهترین ویژگی این گوشی کدام گزینه است.

زمان شرکت در این مسابقه از ۲۱ آذر تا ۷ دی ماه ۹۸ در نظر گرفته شده و به 10 نفر اولی که بیشترین رأی را جمع کنند، یک دستگاه Huawei Watch GT2 (به ارزش ۲ میلیون ۷۹۹ هزار تومان) اهدا خواهد شد. هم‌چنین هواوی به ۳۰۰ نفر از شرکت‌ کنندگانی که بیش از ۱۰ رأی داشته باشند، به قید قرعه یک گیفت باکس هوآوی (به ارزش ۲۰۰ هزار تومان) تعلق خواهد گرفت.

شرایط شرکت در مسابقه به این شرح است:

1. به صفحه http://huaweivote.ir/register مراجعه کنید.

2. از بین دو گزینه، یکی را انتخاب کرده و دلیل انتخاب‌تان را ذکر کنید. سپس با پر کردن فرم، در این مسابقه شرکت کنید.

3. از دوستان خود بخواهید تا نظر خود را در مورد رای شما اعلام کنند.

نتیجه نهایی این مسابقه هم‌زمان با رویداد معرفی محصول در تاریخ ۹ دی ماه اعلام خواهد شد. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر صفحه اینستاگرام هواوی موبایل فارسی را دنبال کنید. در صورت نیاز جهت پاسخ دهی به سوالات خود با مرکز پشتیبانی هواوی با شماره ۰۲۱۴۲۰۰۰ تماس بگیرید.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/با-شرکت-در-نظرسنجی-هواوی-برنده-huawei-watch-gt2-شوید/



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی پورشه معمولا خود را درگیر طراحی ماشین‌های زمینی می‌کند. کمتر پیش آمده که ببینیم این کمپانی در طراحی و ساخت هواپیما، دخالتی داشته باشد. فرضا اگر بپرسید که پورشه اخیرا فضاپیمایی طراحی کرده که شباهت زیادی به استارفایترهای سری استاروارز دارد، امکان ندارد کسی حرفتان را باور کند. اما این دقیقا همین کاری است که پورشه انجام داده و نتیجه آن فضاپیمای «Tri-Wing S-91x Pegasus» شده است.

پورشه با کمپانی لوکاس آرتز همکاری کرده است تا طرحی مفهومی از این فضاپیما را تولید کند. البته دلتان را زیاد خوش نکنید. فضاپیمای ساخته شده ابعاد اصلی و واقعی ندارد و تنها یک مدل ۱.۵ متری با جزئیات فوق‌العاده بالاست که کمپانی پورشه و لوکاس آرتز، آن را در روز پخش فیلم «Rise of the Skywalker» به نمایش در خواهند آورد.

حتی قرار نیست که از این فضاپیما در فیلم اصلی نیز استفاده شود. به نظر می‌رسد که هدف لوکاس آرتز از همکاری با پورشه در طراحی Tri-Wing S-91x Pegasus، بیشتر تبلیغاتی بوده است. همچنین در طراحی این فضاپیما، از زبان طراحی کمپانی پورشه استفاده شده که خودرو‌های سوپر اسپرت ۹۱۱ و تایکان می‌بینیم. از این پورشه اصالت در طراحی را نیز به این فضاپیما آورده است.

 

کمپانی پورشه
 

 

لوکاس آرتز هم دخالت‌هایی جزئی، ولی به جا در طراحی این فضاپیما داشته است. برای مثال می‌توان جایگاه استرومک‌های مخصوص استاروارز را در Tri-Wing S-91x Pegasus دید. در نتیجه می توان این گونه برداشت کرد که این فضاپیما انگار از دل دنیای استاروارز بیرون آمده است. اما اگر تصور می‌کنید که پورشه تنها به طراحی بیرونی بسنده کرده، سخت در اشتباهید.

کابین ۳ سرنشین این فضاپیما بسیار جادار بوده و شاهد انتخاب مواد مرغوب و جزئیات بالا با مواد کیفیتی هستیم. همچنین از لحاظ زیبایی طراحی کابین این فضاپیما، باید بگوییم که نسبت به طراحی داخلی کسالت آور X-Wing یا طراحی کابین خشن فضاپیمای جنگی TIE fighter، بسیار بهتر است.

البته کمپانی پورشه هنوز قیمت این فضاپیما را مشخص نکرده و علاقه‌مندان تنها می‌تواند هنگام اولین پخش فیلم جدید استاروارز، آن را در لس آنجلس مشاهده کنند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/ورود-کمپانی-پورشه-به-قلمرو-جنگ-ستارگان/



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مدیران ارشد شرکت «چارگون» برنامه‌های خود برای نهمین گردهمایی سالانه این شرکت که هفتم دی ماه برگزار می‌شود را تشریح کردند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های نشست خبری چارگون پیرامون همین موضوع اعلام شد، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای داشتن یک اتوماسیون اداری هوشمند بود؛ قابلیتی که چارگون در آینده‌ای نزدیک آن را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

ترکیب اتوماسین اداری و هوش مصنوعی

«فرزاد رحمانی»، مدیرعامل چارگون اعلام کرد که این شرکت معتقد است در زمان کنونی، سیستم اتوماسیون اداری باید به شکل هوشمند فعالیت کند. همین مسئله به معنای آن است که سیستم اتوماسیون، در کارهای روتین به جای کاربر یا مدیر، تصمیم بگیرد و کار کند. مدیرعامل چارگون در همین رابطه توضیح داد:

«سیستم اتوماسیون اداری می‌تواند فرآیندهای تکراری را یاد بگیرد و سپس آن‌ها را به شکل اتوماتیک و هوشمند انجام دهد. اینجا مباحث یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مطرح است. ما امسال مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را به سیستم اتوماسیون اداری در همین راستا اضافه کرده‌ایم که در گردهمایی آن‌ها را تشریح می‌کنیم.»

این مسئله از جایی مهم است که چارگون، بیشترین کاربر اتوماسیون اداری را در ایران دارد. مدیرعامل چارگون در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه اتوماسیون اداری هوشمند از چه زمان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، چه قابلیت‌هایی دارد و تاکنون چگونه آزمایش خود را پس داده، گفت:

 

 

 

«تصور کنید شما یک مدیر هستید که در سیستم اتوماسیون اداری یک نامه دریافت می‌کنید. باید نامه را بخوانید، تشخیص دهید چه کاری باید در این رابطه انجام شود و چه کسی می‌تواند این ماموریت را به بهترین شکل انجام دهد. اینجا شما به همان شخص نامه می‌زنید و از او می‌خواهید همان کار را انجام دهد. از طرفی تعداد زیادی نامه هم در سازمان‌ها رد و بدل می‌شود که صرفاً لازم است یک فعالیت روتین روی آن انجام شود. برای مثال بخش زیادی از نامه‌ها جهت اطلاع است یا اقدام ساده‌ای باید انجام شود. سیستم می‌تواند یاد بگیرد نامه‌هایی که کلیدواژه‌های خاصی داشته‌اند، یا از سازمان‌های خاص یا در مقاطع زمانی خاص دریافت شده‌اند، بیشتر به چه شخص خاصی ارجاع داده شده‌اند یا چه کارهای مشخصی از آن‌ها خواسته شده است. سیستم اینجا تلاش می‌کند به جای کاربر تصمیم بگیرد.»

او همچنین گفت که هوش مصنوعی با استفاده بیشتر بهینه‌تر می‌شود و حتی خودروهای بدون راننده نیز برای دوره‌ای طولانی، ابتدا نیاز به پایش و نظارت دارند: «ما نمی‌گوییم با استفاده از این ویژگی، کاربر می‌تواند سیستم را رها کند. ولی واقعیت این است که در سازمان‌ها فعالیت روتین به شدت وجود دارد. برای مثال مدیر نامه را به شخصی ارجاع می‌دهد تا آن را مشاهده کند یا یک گزارش تهیه کند. اگر سیستم ما بتواند در همین کارهای روتین، به جای فرد تصمیم بگیرد، دیگر نیازی نیست تا کاربر اصلی دستور لازم را بدهد. می‌تواند بعداً روند گزارش‌ها را بررسی کند.»

رحمانی اعلام کرد که در گردهمایی ۷ دی ماه، بخشی از این قابلیت‌ها رونمایی خواهند شد: «تا پیش از پایان امسال، همین قابلیت‌ها در اختیار کاربران ما قرار می‌گیرد. هرچند بلافاصله پس از گردهمایی، بخشی از مشتریان این آپدیت را دریافت می‌کنند.»

هدف چارگون افزایش بهره‌ وری است

 

 

 

مدیرعامل چارگون همچنین اعلام کرد که امروز هدف اصلی این شرکت، داشتن بیشترین نقش در افزایش بهره‌وری در جامعه ایران است: «وارد هر سازمانی که می‌شویم با راهکارهایی که به آن‌ها می‌دهیم به بهره وری‌شان کمک می‌کنیم. وقتی وارد می‌شویم و سیستم اتوماسیون اداری می‌دهیم، حجم انبوهی از کاغذ در سازمان‌ها کاهش پیدا می‌کند.»

او اعلام کرد که در ۲۱ سال اخیر، چارگون جهش قابل قبولی داشته و امروز، ۱.۵ میلیون کاربر، هر روز صبح کار خودشان را با «دیدگاه» شروع می‌کنند؛ از حوزه‌های منابع انسانی و مالی گرفته تا فرآیندهای مختلف سازمانی. به گفته او، اکنون ۱۵۰۰ سازمان، وزارت‌خانه، شرکت‌های بخش خصوصی، شرکت‌های نام آشنا، بانک‌ها و دانشگاه‌ها از پلتفرم دیدگاه استفاده می‌کنند. رحمانی همچنین اعلام کرد که تیم چارگون اکنون به ۳۵۰ نفر رسیده است.

پلتفرم دیدگاه، اکنون ۴۴ ماژول مختلف نرم‌افزاری دارد که هر کدام، در حوزه خاصی به بهره‌وری سازمان‌ها کمک می‌کنند. رحمانی می‌گوید: «چارگون فقط یک محصول به نام دیدگاه دارد، اما این محصول بسیار گسترده است و از ۴۴ ماژول نرم‌افزاری بهره می‌برد. این مجموعه محصولات در ۵ دسته کاری، به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کنند: اتوماسیون اداری، منابع انسانی، مالی، لجستیک و فرآیند‌ها

انتقال مرکز مدیریت به «زاگرس»

مدیرعامل چارگون اعلام کرد که در یک سال اخیر، صدها قابلیت مختلف به زیرساخت‌ها اضافه شده است. او گفت که حالا نرم افزار مرکز مدیریت (کنسول مدیریتی دیدگاه) روی فریم ورک جدید یعنی «زاگرس» قرار گرفته و در گردهمایی ۷ دی ماه، از آن رونمایی به عمل خواهد آمد.

او خبر داد که از یک ماه پیش، بخشی از مشتریان از این ویژگی استفاده کرده‌اند تا چارگون بتواند بازخوردهای آن‌ها را دریافت کند.

رحمانی همچنین گفت در گردهمایی‌های چارگون، چیزی معرفی می‌شود که نهایی شده باشد و این شرکت نمی‌خواهد صرفاً از برنامه‌های آینده‌اش بگوید.

دیدگاه همراه

 

 

 

مدیرعامل چارگون اعلام کرد که دیدگاه همراه، پلتفرمی است که چند اپلیکیشن روی آن قرار دارند. به گفته او همین مسئله باعث شده تا مدیران سازمان‌ها بتوانند به سادگی در هر جایی با موبایل، به کارهای خود رسیدگی کنند. رحمانی در همین رابطه می‌گوید:

«اپلیکیشنی که در سال ۹۲ معرفی کردیم، امروز به یک پلتفرم تبدیل شده است. ما سازمانی را به عنوان مشتری داشته‌ایم که حدود ۲۵ درصد فعالیت‌های مدیرانش فقط از طریق اپلیکیشن همراه اتفاق می‌افتد. این یک آمار شاخص است. تا قبل از آن مدیر باید پشت کنسول مربوط خودش می‌نشست، اما دیگر زمان و مکان مطرح نیست. شاید این موضوع برای کسانی که از اپلیکیشن‌های شخصی استفاده می‌کنند، ملموس باشد، اما اینطور انجام کار سازمان در همه زمان‌ها ممکن است.»

راهکار منابع انسانی

 

 

 

رحمانی خبر می‌دهد که راهکار منابع انسانی چارگون اکنون بهترین تجربه را در این حوزه، به ویژه در سازمان‌های بزرگ، ارائه می‌دهد. او می‌گوید سامانه‌ای که برای یک شرکت با ۵ هزار نفر کار می‌کند، نمی‌تواند برای همان شرکت پس از رشد و رسیدن به ۵۰ هزار کاربر، کار کند:

«شاید در ظاهر اتفاق خاصی رخ ندهد اما در بک اند، همه‌چیز تغییر کرده. مسائل مربوط به مدیریت اطلاعات در آن حجم، یک مهندسی ویژه را می‌طلبد. دیدگاه و بخش منابع انسانی، امروز در سازمان‌هایی با ۱۰۰ هزار نفر نیز فعال است. پیش از این چنین سازمان‌هایی برای نگه‌داری از چنین اطلاعاتی نیاز به پرداخت هزینه‌های بسیار بالا بودند اما امروز این سازمان‌ها، با راهکار منابع انسانی دیدگاه مدیریت می‌شوند.»

او می‌گوید از لحظه‌ای که نیاز به جذب نیرو احساس می‌شود تا زمانی که مصاحبه و جذب انجام شود، در نرم‌افزار «مدیریت جذب» وجود دارد که امسال در گردهمایی معرفی خواهد شد.

نمایشگاه کسب‌وکارهای نوآور

 

 

 

«شاهین طبری»، رییس هیات مدیره چارگون اعلام کرد که همزمان با گردهمایی چارگون، ۱۷ شرکت استارتاپی در نمایشگاهی که در محل برگزاری مراسم وجود دارد، شرکت خواهند کرد تا بتوانند دستاوردهای خود را به نمایندگان بیشتر از ۱۰۰۰ شرکتی که در این رویداد حضور دارند، عرضه کنند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/چارگون-هوشمندسازی-اتوماسیون-اداری/



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()