نوشته شده توسط : ساحل

واتس‌اپ به عنوان بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان، به تازگی خطاب به کاربرانش اعلام کرده است در صورتی که هنوز از نسخه سیستم عامل iOS ۸ و قبلتر از آن بر روی گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود استفاده می‌کنند، هرچه زودتر آن را به نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل آپدیت و به روزرسانی کنند چراکه در غیر این صورت، تنها تا اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی قادر خواهند بود از پلتفرم این پیام رسان استفاده کنند و بعد از این تاریخ دیگر واتس‌اپ برای آن‌ها کار نخواهد کرد.

 

این بدان معناست که کاربران به منظور جلوگیری از قطع دسترسی به اطلاعات و تاریخچه مکالمات خود در واتس‌اپ باید در فاصله زمانی باقی مانده تا اول فوریه سال نوی میلادی، آپدیت بعدی iOS را دریافت کند چراکه با دریافت و نصب نسخه iOs ۹ و بالاتر، هیچ مشکلی برای واتس‌اپ از تاریخ مذکور پیش نخواهد آمد.

 

واتس‌اپ همچنین در جدیدترین بیانیه خود خطاب به کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز اعلام کرده است آن دسته از کاربرانی که هنوز از نسخه‌های اندروید ۲.۳.۷ و قبلتر از آن بر روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، نیز دیگر قادر به ایجاد اکانت در واتس‌اپ و بسیاری دیگر از کار‌های معمولی در این پیام‌رسان نخواهند بود.

 

این شرکت تاکید کرده است که آن‌ها نیز تنها تا تاریخ اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی فرصت خواهند داشت با نسخه‌های قبلی سیستم عامل خود از خدمات این پیام‌رسان استفاده کنند بنابراین لازم است تا هرچه زودتر نسخه جدیدتر اندروید را بر روی گوشی‌های هوشمند خود دریافت و نصب کنند.

 

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

 

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت.

 

واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهاد‌های دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

 

طبق آخرین آمار‌های منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم‌اکنون میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037463.html



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

انیمیشن‌های بازی Ride ۳ بسیار روان و طبیعی طراحی شده‌اند و موتور‌ها از نظر تعداد و کلاس از تنوع بالایی برخوردار هستند. بازی Ride ۳ اثری محسوب می‌شود که توانسته در برخی از بخش‌های خود بسیار قدرتمند ظاهر شود، اما این کار را به قیمت فراموشی بسیاری از جزئیات و موارد مهمی می‌کند که شاید زمانی که هستند، بدلیل تاثیرشان روی بازی چندان به چشم نمی‌آیند، اما پس از تجربه بازی Ride ۳  بسیار راحت می‌توانید متوجه شوید که نبود موارد کوچکی در صداگذاری‌ها یا گرافیک بازی تا چه حد از کیفیت تجربه اثر می‌کاهد.

سازندگان بازی Ride ۳  کاملا روی موتورها، نحوه کنترل آن‌ها و صد‌ها موردی که می‌تواند تجربه‌ای واقعی از موتورسواری را به شما ارائه دهد، تمرکز کرده‌اند. هندلینگ موتور‌ها به قدری جالب از آب درآمده که وقتی با دوربین اول شخص مسابقات را طی می‌کنید، واقعا احساس جالبی به شما دست خواهد داد. طراحی دقیق نحوه پیچیدن موتور‌ها در مسیر و البته تفاوت‌های قابل لمسی که در کنترل هر دسته از موتور‌ها وجود دارد، کاملا شما را راضی خواهد کرد.

اخبار,اخبارتکنولوژی,معرفی بازیRide ۳


نقاط ضعت و قوت بازی Ride ۳
در بازی Ride ۳  موتور‌ها هم از نظر تعداد و هم از نظر کلاس تنوع بالایی دارند و برند‌های معروف و آشنای زیادی را می‌توان در آن پیدا کرد که رانندگی با هرکدام نیز تجربه جداگانه‌ای محسوب می‌شود. در کنار این، گزینه‌های بسیار زیادی هم در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد تا بخش‌های مختلف موتور خودتان را به دلخواه تنظیم کنید و در نهایت به همان هندلینگی دست یابید که به دنبالش هستید.

با وجود همه این ریزه‌کاری‌های خوب و حساب‌شده، ایرادات زیادی در بازی Ride ۳ وجود دارد که به تجربه بازی صدمه می‌زنند. ایراداتی که باعث می‌شوند لذت موتورسواری در کلاس‌های مختلف جای خودش را به تجربه‌ای تکراری و بدون نتیجه بدهد. نکته بعدی وجود ۷۰ نوع موتور سیکلت جدید و تازه وارد بازار شده است که تا به حال در نسخه‌ها و dlc‌های قبلی این سری ندیده بودید، اما اکنون در بازی شاهد حضورشان هستیم.

اخبار,اخبارتکنولوژی,معرفی بازیRide ۳


بررسی فنی بازی Ride ۳
بازی از نظر تیونینگ‌های فنی و ظاهری در سطح کاملا قابل قبولی ظاهر می‌شود که قطعا شما را راضی خواهد کرد. بسیاری از بخش‌های ریز و درشت موتور‌ها قابل تعویض هستند که در این یک مورد راید ۳ حتی دست برخی بازی‌های ریسینگ ماشین‌سواری را هم از پشت بسته است. همچنین امکان ارتقاء موتور‌ها نیز با جایگزین کردن قطعات جدید و متعدد فراهم است که باز هم جزو ویژگی‌های مثبت بازی به حساب می‌آید و نتیجه این تیونینگ‌ها نیز در کنترل و راندن موتور‌ها به خوبی احساس می‌شود.

اخبار,اخبارتکنولوژی,معرفی بازیRide ۳


اما یک مورد خوب هم این وسط در بازی Ride ۳ وجود دارد که تنظیمات متنوع بخش‌های مربوط به مسابقه است و گستردگی آن تاحدودی شما را به یاد Forza Horizon ۴ می‌اندازد که به شما کمک می‌کند چالش موردنظرتان را با دقت بیشتری در بازی پیاده کنید، هر چند که هوش مصنوعی خیلی مناسب از آب درنیامده باشد.

با گذر از همه این موارد، بازی Ride ۳ به جز بخش کریر مود دارای حالت‌های دیگری هم هست که در نوع خود به عنوان زنگ تفریحی کوتاه می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406422.html



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

تعریف بازاریابی دیجیتال

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در دامنه بازاریابی دیجیتال و استراتژی درونمایه محسوب می‌شود در تعریف بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، برای بازاریابی دیجیتال با شرکت آوش تک تماس حاصل فرمایید به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد، بهتر است همه‌ی آن تکنیک‌ها و ابزارهایی را بشناسیم که ذیل عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، ولی به نظر می‌رسد بتوان تعریف پایین را تا بی گمان خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در گویه بازاریابی دیجیتال در عقیده گرفت (+):

بازاریابی دیجیتال دربرگیرنده مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا دیگر ابزارهای دیجیتال) باره بهره‌گیری پیمان می‌گیرند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ
موارد زیر، نمونه‌هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند:

بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

بازاریابی درونمایه (Content Marketing)

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

استراتژی محتوا (Content Strategy)

تبلیغات بر پای بست، کلیک (PPC)

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

تبلیغات بنری (Banner Advertising)

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)

بازاریابی از راه همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

فرآوری محتوا

بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Native Advertising) هم اشاره می‌شود.

اما با پروا به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و هم‌رده با سایر موارد نیستند (می‌توانند دیگر گزینه‌ها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا پیمان ندادیم.

تذکر: در حال آماده هم، در لیست فوق، هم‌پوشانی‌هایی هستی دارد. اما چون این فهرست در بسیاری از کتابها و مراجع رسمی به همین روش باره اشاره پیمان می‌گیرد، ما هم روش رایج را مورد کاربرد قرار دادیم.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 یک شرکت تجاری ویدئو پروژکتور جدیدی عرضه کرده که قادر به پخش تصاویر با دقت 1080 پیکسل بوده و به دلیل ابعاد کوچکش کوچک ترین ویدئو پروژکتور دنیا نام گرفته است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,کوچک ترین ویدئو پروژکتور

 

این دستگاه که سی آر آر کیو نام دارد، از گوشی های هوشمند کوچک تر است و قادر به پخش تصاویر ۲۴۰ اینچی با دقت ۱۰۸۰ پیکسل است که تا به حال سابقه نداشته است.

 

دستگاه یادشده از طریق بلوتوث یا وای – فای به گوشی یا دیگر منبع پخش فیلم متصل می شود و کاربران می توانند بدون مشکل فیلم ها و ویدئوهای خود را بدین شکل مشاهده کنند. پخش صدای استریو از طریق بلندگوهای های – فای دیگر مزیت استفاده از این سیستم است.

 

عمر باتری این دستگاه دو ساعت بوده و در عرض تنها ۱۵ دقیقه شارژ می شود. از این دستگاه ویدئو پروژکتور می توان در قالب شبکه های لن هم استفاده کرد. قیمت محصول یادشده ۲۹۹ دلار اعلام شده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040827.html



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 ساعت های هوشمند یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر توسط کاربران در سراسر جهان از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده و تبدیل به یکی از مهم ترین برگ های برنده شرکت های تکنولوژی شده است.

 

مینگ چی کو، کارشناس و تحلیلگر ارشد محصولات اپل، به تازگی برآورد و اعلام کرده است که نسل بعدی ساعت های هوشمند اپل موسوم به اپل واچ ۶ به قابلیت های جدیدی نظیر مقاومت در برابر آب و عملکرد بهتر مجهز خواهد بود.

 

 وی در ادامه این گزارش که در وب سایت phonearena آمده است، به تراشه پردازنده جدید S۶ که قابلیت و عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین خود S۵ دارد، تجهیز شده است.

 

کو بر این باور است که آن دسته از کاربرانی که به شنا و غواصی در زیر آب علاقه دارند، با خریداری و استفاده از ساعت‌های هوشمند جدید اپل واچ ۶ قادر خواهند بود بدون هیچ گونه نگرانی به کار و فعالیت های موردعلاقه خود بپردازند.

 

همچنین اخبار و گزارش های پیشین حاکی از آن بود که اپل واچ ۶ به نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی (MicroLED) و قابلیت ردیابی خواب کاربران نیز تجهیز خواهد شد.

 

طبق اعلام قبلی اپل، انتظار می‌رود که نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040722.html



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت "Neurovalens" موفق به تولید یک هدست شده که "مودیس اسلیپ"(Modius Sleep) نام گرفته است و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

 

 این هدست آن دسته از نورون‌های مغزی را که مسئول خواب هستند تحت تاثیر قرار می‌دهد. این تاثیر با لرزش‌های خفیف برقی صورت می‌گیرد.

 

سازندگان هدست مدعی شده‌اند که دستگاه ساخت آن‌ها مدت زمان لازم برای به خواب رفتن را کاهش می‌دهد. نمونه اولیه این دستگاه ساخته شده و قرار است ۳۹۹ دلار قیمت داشته باشد.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده، آزمایش نمونه اولیه این هدست نشان داد که وضعیت خواب ۷۰ درصد از افراد دارای اختلال بی‌خوابی را بهبود بخشیده است.

 

"سرویس سلامت همگانی"(NHS) اعلام کرده که یک سوم جمعیت انگلیس با مشکلات خواب مواجه هستند. این به این معناست که این افراد هر شب کمتر از ۸ ساعت می‌خوابند.

 

روش‌های درمانی متدوال برای درمان "بیخوابی" به مصرف قرص‌های خواب‌آور محدود می‌شود که می‌توانند عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه داشته باشند.

 

هدست "مودیس اسلیپ"  به این طریق کار می‌کند که یک پالس الکتریکی را به ناحیه هیپوتالاموس مغز ارسال می‌کند و همچنین نورون‌های موجود در ساقه مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

ساقه مغز وظیفه ارسال پیام میان بدن و مغز را دارد.

 

هیپوتالاموس هم وظیفه خاموش کردن علائم برانگیختگی مغز و انتقال آن به وضعیت خواب را دارد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدست

هدست "مودیس اسلیپ" بررسی می‌کند که افراد خواب هستند یا بیدار؟ و علاوه بر آن "خواب همراه با حرکات سریع چشم"( REM) را تنظیم می‌کند.

 

خواب همراه با حرکات سریع چشم یکی از مراحل خواب در پستانداران است که در آن بدن در حالت خواب عمیق به‌ سر می‌برد ولی واکنش مغز در حالت بیداری است.

 

این دستگاه فعلا برای آمریکایی‌ها در دسترس قرار دارد ولی مشتریان انگلیسی و ایرلند شمالی هم به زودی می‌توانند آن را خریداری کنند.

 

البته قیمت دستگاه برای آمریکایی‌ها ۵۰۰ دلار است.

 

"جیسون مک‌ کیون" بنیانگذار شرکت "Neurovalens" اظهار کرد، هدست ساخت ما هیپوتالاموس مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به عنوان یک رایانه کوچک عمل می‌کند و روی بسیاری از نقاط مغز از جمله کاهش وزن و خواب اثر می‌گذارد.

 

 وی اضافه کرد، هدف ما این است که به مردم کمک کنیم از مصرف قرص‌های خواب و آرام‌بخش جلوگیری کنند. زیرا این قرص‌ها تنها مشکل اصلی را برطرف می‌کنند و عوارض جانبی زیادی به دنبال دارند.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدست

 

در آزمایش ۳۰ روزه هدست مذکور، ۹۵ درصد از کاربران، تا ۸۵ درصد در وضعیت خواب خود بهبود دیدند و گفتند که از الگوهای خواب خود رضایت بیشتری دارند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040747.html



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پس از معرفی سری جدید آیفون ۱۱، تمامی اخبار شرکت اپل به ویژگی‌های جدید پرچمداران این شرکت، بروزرسانی‌های iOS جدید و برنامه‌های اپل برای معرفی آیفون SE2 که دومین مدل میان‌رده این شرکت خواهد بود، منعطف شد. البته سرویس اپل آرکید و خدمات مالی اپل کارت نیز حاشیه‌هایی داشتند، اما معرفی سری آیفون ۱۱ موجب شد تا به طور کلی تولید مدل جدید عینک اپل را فراموش کنیم. عینک اپل یک عینک طبی نیست، بلکه محصولی هوشمند، با ویژگی‌های واقعیت مجازی، ارتباط آنلاین و قابلیت‌های منحصربه‌فرد است که می‌آید تا تحولی بزرگ در زمینه گجت‌های پوشیدنی ایجاد کند، البته این ادعای کارشناسان است، شاید محصول جدید اپل آنقدر هم جذاب نباشد، اما در هر صورت کاربرد‌های مختلف و متنوع این محصول ما را بر آن داشت تا در این گزارش، نگاهی اجمالی به آنچه که اپل در دست ساخت دارد بیندازیم.


نمایش واقعیت افزوده
عینک اپل مانند هدست‌های واقعیت مجازی اندازه بزرگ و حجیمی ندارد، این گجت دقیقا مانند یک عینک طبی طراحی شده که البته برخی ظرافت‌های طراحی آن واقعا زیبا و جذاب است، به همی دلیل نمایش واقعیت افزوده در این گجت کوچکی کمی دور از ذهن است. اما وجود واقعیت افزوده در عینک جدید اپل، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قابل انتظار آن است. برای ایجاد واقعیت افزوده باید در نمایشگر شفاف شیشه‌ای این عینک، عنصر‌های گرافیکی افزوده با بالاترین سطح کیفی و همسو با دنیای واقعی به نمایش در بیایند، نمایشگر شفاف سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اضافه کردن ویژگی واقعیت افزوده با کیفیتی بالا، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های اپل به شمار می‌آید. البته اپل برروی این قسمت سرمایه گذاری کرده، اما نمایش واقعیت افزوده در یک عینک کوچک که محدودیت سخت افزاری دارد، دشوار است. یکی از دلایلی که اپل عرضه عینک واقعیت افزوده خود را به تعویق انداخته همین موضوع است.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


هماهنگی با آیفون
در قسمت قبل به محدودیت سخت افزاری اشاره کردیم، نکته قابل توجه آن است که اپل نمی‌تواند تمام سخت افزار موجود برای پردازش‌ها و قابلیت‌های مختلف این عینک را درون فریم باریک آن جا دهد، به همین منظور پردازش‌های اصلی عینک توسط تلفن آیفون کاربر انجام می‌شود. به این ترتیب برای استفاده از این عینک باید یک آیفون داشته باشید. تمامی برنامه‌ها و قابلیت‌های این عینک برروی آیفون پردازش می‌شود و با اتصال بی‌سیم، این برنامه‌ها در عینک به نمایش درمی‌آید، البته نوع اتصال بی‌سیم هنوز مشخص نیست. اتصال بی‌سیم یک پارچه برای تجربه کاربری لذت بخش با این عینک بسیار اهمیت دارد، همچنین این پردازش‌ها می‌تواند به زودی باتری آیفون را خالی کند، شاید یکی از دلایل توجه ویژه اپل به افزایش عمرباتری سری آیفون ۱۱ همین مورد بوده باشد. در هر صورت پردازش‌های انجام شده بر روی آیفون به صورت بیسیم به عینک رسیده و به نمایش درمی‌آید، این پردازش‌ها شامل اعلان‌ها، دستورالعمل‌ها، بروزرسانی‌ها، وضعیت آب و هوا، واقعیت افزوده و دیگر موارد می‌شود. همچنین پخش ۳۶۰ درجه اتاق جلسات مجازی با تمام عناصر نیز از این دست امکانات هستند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


رابط کاربری و کنترل دستگاه
یک مسئله مهم برای چنین دستگاهی، نحوه مدیریت آن است، این عینک دارای چند سطح لمسی است که برخی از دستورات به وسیله آن داده می‌شود، اما برای انتخاب گزینه‌ها و استفاده از امکانات برنامه، یک کنترلر کوچک دارای چند دکمه یا احتمالا یک جوی‌استیک طراحی خواهد شد، کنترلری که احتمالا اندازه یک انگشتر خواهد بود و به وسیله ارتباط بیسیم، دستورات کاربر را بر روی عینک اجرا می‌کند. البته مانند همیشه دستیار هوشمند سیری نیز از طریق فرمان‌های صوتی، به مدیریت عینک اپل، کمک خواهد کرد.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


نامشخص بودن وجود یا عدم وجود دوربین
وجود سنسور‌ها و تجهیرات مختلف برروی عینک اپل قطعی خواهد بود، زیرا اساسا عینک با همین سنسور‌ها کار خواهد کرد، اما وجود دوربین هنوز نامشخص است، هر چند وجود یک دوربین برای برخی از ویژگی‌های عینک اپل ضروری به نطر می‌رسد، اما شاید اپل برنامه‌ای برای تجهیز عینک به دوربین نداشته باشد. همچنین ممکن است دوربین به عنوان بخشی از سنسورها، وظیفه اجرای صحیح واقعیت افزوده را داشته باشد و امکان ثبت تصویر و فیلمبرداری با آن به کاربر داده نشود.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


طراحی عینک اپل
هیچکس خارج از تیم تولید اپل از شکل ظاهری این عینک خبر ندارد. البته افراد مختلف براساس شایعات و احتمالات، طرح‌های مفهوم خود را از این محصول منتشر کرده‌اند، اما طراحی این محصول هنوز فاش نشده است. چیزی که قطعی به نظر می‌رسد سبک طراحی آن است که همانطور که گفته شد مانند یک عینک طبی با ویژگی‌های ظریف هوشمند خواهد بود. چالش‌برانگیزترین قسمت طراحی این گجت، قسمت شیشه‌های آن و نحوه نمایش واقعیت افزوده است.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, عینک واقعیت افزوده اپل


احتمال ساخت یک عینک واقعیت مجازی نیز وجود دارد؟
برخی از منابع اعلام کرده‌اند که اپل تنها به دنیال ساخت یک عینک واقعیت افزوده نیست، این شرکت می‌خواهد یک سری از محصولات شامل یک عینک واقعی افزوده و یک عینک یا هدست واقعیت مجازی را تولید کند. هدست واقعیت مجازی به علت حجم بزرگ‌تری که دارد قابلیت‌های بیشتری از جمله واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و حتی اتصال به سرویس بازی اپل آرکد را در خود جای می‌دهد، البته این موارد هنوز در حد یک شایعه است، اما به تعویق انداختن عرضه این محصول، احتمال وجود یک عینک یا هدست واقعیت مجازی به همراه عینک واقعیت افزوده این شرکت را افزایش داده است. عینک واقعیت مجازی نیز احتمالا در چند مدل، با قابلیت‌ها و برچسب قیمتی مختلف تولید خواهد شد.


زمان عرضه عینک واقعیت افزوده اپل
تا چند روز قبل پیش‌بینی می‌شد که این عینک در اواسط سال آینده میلادی به بازار بیاید، اما طبق اخبار جدید، ساخت عینک واقعیت افزوده اپل با استاندارد‌هایی که این شرکت به دنبال آن است حدود ۳ سال دیگر به درازا می‌کشد. به این ترتیب عینک واقعیت افزوده اپل در اواسط سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد، اما هدست واقعیت مجازی اپل که در مورد آن صحبت کردیم، به احتمال فراوان در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ تولید و ارائه می‌شود. البته تا آن زمان، وقت زیادی مانده و اخبار و شایعات بیشتری از عینک و هدست واقعیت افزوده اپل خواهیم شنید، اما بی شک همه مشتاق هستند تا ببینند این پروژه بزرگ و طولانی مدت اپل، چه حاصلی خواهد داشت. اپل زمان زیادی برای محصول بزرگ بعدی خود صرف کرده و نتیجه آن باید جذاب باشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews407064.html



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در جریان مراسم The Game Awards که صبح امروز برگزار شد، به شکلی غافلگیرکننده شاهد رونمایی از طراحی کنسول نسل بعدی مایکروسافت بودیم که تحت عنوان «ایکس باکس سری ایکس» شناخته می‌شود. تمام شواهد نشان می‌دهد که مایکروسافت هم می‌خواهد روندی مشابه سونی در ارائه قطره‌ای اطلاعات تا یک سال آینده در پیش بگیرد و با رونمایی از طراحی ایکس باکس بعدی اتفاقاً حالا دست بالا را دارد.

همزمان با انتشار این تیزر، وب‌سایت گیم‌اسپات هم پس از مصاحبه با فیل اسپنسر و جیسون رونالد از مایکروسافت، مقاله‌ای درباره جوانب مختلف ایکس باکس سری ایکس با نام رمز پروژه اسکارلت تدارک دیده که باهم آن را می‌خوانیم.

درحالی که برای ملاقات با فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس آماده می‌شوم تا نگاهی به طراحی پروژه اسکارلت بیندازم، ادعای مربوط به اینکه کنسول نسل بعدی قرار است پردازنده‌ای تا چهار برابر قدرتمندتر از ایکس باکس وان ایکس داشته باشد و رزولوشن ۸K و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۰ هرتز ارائه کند در ذهنم شناور می‌شود.

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

آیا چنین سیستمی با چنین مشخصاتی می‌تواند در بدنه کنسولی به ابعاد ایکس باکس وان ایکس جای بگیرد؟ یا مایکروسافت مجبور به سنت‌شکنی و طراحی دستگاهی بسیار بزرگ خواهد شد؟ و نام دستگاه چه خواهد بود؟ فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس به رییس تیم مدیریت برنامه ایکس باکس، جیسون رونالد، می‌پیوندد و این دو با یکدیگر از کنسول پرده برداشته و درباره برنامه‌هایشان برای رونمایی از آن در مراسم The Game Awards صحبت می‌کنند.

حالا هم من و هم شما می‌دانیم کنسول نسل بعد ایکس باکس که قبلاً با نام رمز پروژه اسکارلت شناخته می‌شد، رسماً ایکس باکس سری ایکس نام گرفته و قرار است غولی تمام‌عیار باشد. «می‌خواستیم کنسولی طراحی کنیم که فُرم در آن، پیرو عملکرد باشد». اسپنسر ادامه می‌دهد: «و عملکردی [که مد نظرمان بوده]-همانطور که قبلاً گفتم- دستیابی به بالاترین قدرت و ارائه درگیرکننده‌ترین بازی‌های ممکن بوده است.».

سری ایکس کنسولی با ظاهر بسیار متفاوت نسبت به چیزی است که به آن عادت داریم و به سلیقه من، ماشینی خوش‌قیافه است که توجه‌تان را جلب می‌کند. ظاهر همه‌چیز نیست، اما وقتی یک دستگاه با ظاهری جسورانه و پالایش‌شده از راه می‌رسد، مشخصاً نمی‌توان به راحتی نادیده‌اش گرفت.

طراحی

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

ایکس باکس سری ایکس عرضی تقریباً هم‌اندازه با کنترلر ایکس باکس وان و ارتفاعی حدوداً سه‌برابر آن دارد. لوگوی ایکس‌باکس با نورپردازی خاصی روی بدنه قرار گرفته و نقش دکمه پاور را ایفا می‌کند، یک درگاه برای قرار دادن دیسک تعبیه شده و نکته خاص دیگری درباره بخش جلویی دستگاه وجود ندارد. در مجموع با طراحی ساده و شکیلی روبه‌رو هستیم که فرسنگ‌ها با طراحی قدیمی ایکس‌باکس فاصله دارد. کنسول‌های مدرن مایکروسافت مانند ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس ظاهری عمدتاً مشابه یکدیگر دارند، اما مشخصه‌های کلی سری ایکس در حوزه کنسول‌های بازی بی‌سابقه به حساب می‌آیند.

به عقیده اسپنسر، طراحی سری ایکس از دید مهندسی منطقی بوده است. در تلاشی برای «محو کردن» کنسول در میز تلویزیون شما، مایکروسافت دستگاه را به گونه‌ای طراحی کرده که تا حد امکان بی‌صدا باشد: یک فن عظیم در بخش بالایی آن قرار گرفته که حجم عظیمی از هوا را به بیرون می‌فرستند.

اسپنسر و رونالد با اعتماد به نفس کامل به من می‌گویند که دستگاه‌های سری ایکس صدایی بیشتر از ایکس باکس وان ایکس نخواهند داشت و وقتی روی مبل و دور از تلویزیون نشسته‌اید، چندان متوجه نویز آن نخواهید شد. «همواره نوعی تنش میان طراحی و آکوستیک و سیستم خنک‌کننده و عملکرد کنسول وجود دارد.» اسپنسر ادامه می‌دهد: «و ما قرار نیست به عملکرد ضعیف تن دهیم. من کاملاً تحت تاثیر طراحی‌ای که آن‌ها ارائه کردند قرار گرفتم».

نام‌گذاری

به طور یقین می‌توان گفت که بسیاری از افراد از شباهت نام‌گذاری میان ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس جدید گیج خواهند شد. به احتمال قریب به یقین، این مشکل به مرور زمان برطرف خواهد شد، اما این حقیقت که مایکروسافت دست به حرکتی غافلگیرکننده زده است بر جای خود باقی می‌ماند. کسی چه می‌داند، شاید نام اسکارلت برای مدتی دیگر در زبان‌ها بچرخد، حداقل در زبان گیمرها.

علاوه بر این، نام سری ایکس به این اشاره دارد که احتمالاً شاهد چندین ایکس باکس نسل جدید در آینده باشیم و انبوهی شایعه و گزارش نیز در این‌باره منتشر شده است. اسپنسر در این زمینه حاضر به صحبت نمی‌شود، فقط تایید می‌کند که چنین پتانسیلی وجود دارد و نام‌گذاری سری ایکس هم با درنظرگیری همین پتانسیل‌ها انجام شده است. اسپنسر توضیح می‌دهد: «مشخصا در نام سری ایکس نوعی آزادی عمل برای انجام دادن کار‌های مختلف وجود دارد.»


کنترلر

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

با تمام این اوصاف، اینطور نبوده که همه‌چیز با تغییراتی دراماتیک همراه شود. کنترلر جدید ایکس باکس که همراه با کنسول سری ایکس عرضه می‌شود، شباهت بسیاری به ورژن قدیمی‌اش دارد. بزرگ‌ترین تفاوت، از نگاه دور، افزودن دکمه Share در بخش میانی است که نشان می‌دهد با چه سرعتی قادر به اشتراک‌گذاری لحظات برجسته گیمینگ خود با دوستان خواهید بود.

علاوه بر این به من گفته شده که بدنه کنترلر از بالا تا پشت شکلی قوس‌دارتر از قبل به خود گرفته و احتمالاً بیشتر از آنکه تصمیمی در راستای بهبود ارگونومی باشد، تصمیمی در راستای بهبود مشخصه ظاهری‌اش بوده است –، ولی فعلاً باید منتظر ماند و دید.

با تمرکز بیشتر بر جزییات، اسپنسر حرف‌های دیگری هم برای گفتن درباره قابلیت‌های جدید کنترلر دارد: «نکات خاصی را هنگام طراحی کنترلر الیت و همینطور بعد از شنیدن بازخورد طرفداران آموختیم. یکی از آن‌ها درباره D-Pad است. ما حالا یک D-Pad هیبریدی جدید داریم که به نظرمان ضروری است و تجربه‌ای شبیه به آن را با کنترلر وایرلس و جدید ایکس باکس خواهید داشت.»

«ما حالا دکمه Share هم داریم. ما بازخورد‌ها را شنیده‌ایم. ما نخستین کسی نیستیم که دکمه Share را تعبیه کرده، بنابراین نمی‌گوییم که ابداع‌کننده آن بوده‌ایم. اما بازخورد‌ها را شنیده‌ایم و به اشتراک‌گذاری حالا به چنان بخش مهمی از تجربه گیمینگ بسیاری از بازیکنان‌مان تبدیل شده که می‌خواستم یک دکمه سخت‌افزاری مخصوص برای Share داشته باشیم. ما هنوز تمام بازخورد‌های لمسی و قابلیت‌های ویبره‌ای که در کنسول قبلی داشته‌ایم را هم حفظ کرده‌ایم».

اسپنسر به این هم اشاره می‌کند که کنترلر فعلی ایکس باکس وان به راحتی در دست اکثر افراد می‌نشیند. بنابر تحقیقات مایکروسافت، طراحی جدید کنترلر سری ایکس با تغییرات اندکش باعث شده که به‌جای سازگاری با دست ۹۵ درصد از افراد، حالا به خوبی روی دست ۹۸ درصد از افراد بنشیند؛ و از منظر سازگاری میان نسل‌ها و پلتفرم‌ها، نه‌تن‌ها کنترلر‌های فعلی ایکس باکس وان با سری ایکس سازگاری دارند، بلکه امکان استفاده از کنترلر جدید روی ایکس باکس وان و پی‌سی هم مهیا شده.

گذشته از ارگونومی، مایکروسافت به دنبال کاهش هرچه بیشتر تاخیر فرمان‌های ورودی در کنترلر خود است که به جای بلوتوث، از نوعی موج رادیویی استفاده می‌کند (البته برخی کنترلر‌های ایکس باکس با هدف سازگاری با دیوایس‌هایی غیر از ایکس باکس به بلوتوث مجهز شده‌اند).

رونالد درباره یکی از ابزار‌های توسعه‌دهندگان به نام «تاخیر ورودی داینامیک» توضیح می‌دهد که به آن‌ها اجازه خواهد داد ورودی‌ها را به صورت مستقیم با مسیر رندرینگ بازی همگام‌سازی کنند؛ و به نظر اسپنسر، کاهش تاخیر میان فشردن دکمه‌ها و اتفاق افتادن اکشن روی نمایشگر، یک گام به سمت درگیری هرچه بیشتر با بازی خواهد بود.

او اضافه می‌کند که «بنابراین وقتی ما درباره چیز‌هایی مانند نرخ به‌روزرسانی و کاهش تاخیر ورودی صحبت می‎کنیم، موضوع کاملاً درباره تجربه درگیر‌کننده‌ایست که طراحان بازی می‌توانند خلق کنند».


ساده‌سازی گیم‌پلی

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

رونمایی از کنسول، کنترلر و نام‌گذاری، اصلی‌ترین هدف ملاقات ما بود، اما اسپنسر و رونالد وارد مسائل گسترده‌تر درباره سری ایکس نیز شدند. آن‌ها می‌خواهند این دستگاه قدرتمندترین کنسول حاضر در بازار باشد، اما در عین حال می‌خواهند مطمئن شوند که نیاز‌ها و خواسته‌های توسعه‌دهندگان و مشتریان را نیز برآورده می‌کند. براساس آنچه تا به اینجای کار می‌دانیم، بالاترین سطح از پرفورمنس بخشی از معادله است، اما تسهیل پروسه ورود به بازی‌ها و لذت بردن از آن‌ها نیز همینطور.

بر هیچکس پوشیده نیست که هم مایکروسافت و هم سونی می‌خواهند با کنسول‌های نسل بعد خود و به لطف حافظه و مموری سریع‌تر و استریم مبتنی بر کلاد که برخی از دردسر‌های دانلود، بارگذاری و به‌روزرسانی‌ها بازی‌ها را از بین می‌برند، تجربه‌ای روان‌تر خلق کنند. سری X به NVMe SSD و حافظه رم فوق سریع GDDR۶ مجهز خواهد شد. این قطعات نه‌تن‌ها موانع رایج را کنار می‌زنند، بلکه به شما اجازه می‌دهند بازی را به شکل آنی از آن‌جایی که رها کرده‌اید ادامه دهید. ایکس باکس وان از همین حالا چنین قابلیتی دارد، اما سری ایکس گامی بلندتر برخواهد داشت.

همانطور که رونالد توضیح می‌دهد «امروز ما توانایی ادامه آنی بازی‌هایی که در آخرین استفاده از کنسول تجربه کرده‌ایم را داریم. چرا همین کار را برای چندین بازی انجام ندهیم؟ بسیاری از بازیکنان می‌خواهند چندین بازی را به صورت همزمان پیش ببرند و فوراً قادر به بازگشت به نقطه قبلی باشند، این‌ها کار‌هایی هستند که می‌توانیم با این پلتفرم انجام دهیم و تجربه گیمینگ را بهتر کنیم. موضوع واقعاً درباره حصور اطمینان از این است که مدت کمتری صبر کنید و مدت بیشتری بازی. چون این در نهایت تمام کاریست که می‌خواهیم با کنسول و سرویس‌هایی که در اختیار داریم انجام دهیم».


بازی‌های نسل بعد

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

تمام آنچه اسپنسر و رونالد درباره سری ایکس می‌گویند باید به عنوان ارزش اسمی کنسول در نظر گرفته شود. زیرا اکنون هیچ راهی برای تایید صحت ادعا‌ها و قابلیت‌هایی که مطرح می‌شوند وجود ندارد. با درنظرگیری تمام مسائل، اگر سری ایکس به هنگام عرضه قدرتمندترین کنسول نسل بعد باشد و آنطور که صحبتش شد تسهیل‌شده و دسترسی‌پذیر، کمابیش قانع شده‌ایم که باید این کنسول را خرید. اما یک سوال بزرگ باقی می‌ماند: تکلیف بازی‌ها چیست؟

ما هم‌اکنون از پیش درباره Halo Infinite شنیده‌ایم و حالا اطلاعاتی اندک درباره Senua’s Saga: Hellblade ۲ هم داریم که توسط نینجا تئوری، یکی از استودیو‌های فرست پارتی مایکروسافت ساخته می‌شود. احتمالاً شما هم این تریلر را دیده و با خود فکر کرده باشید که نمایشی از پیش رندر شده بوده، اما هرآنچه در تریلر Hellblade ۲ می‌بینید به صورت بلادرنگ و در موتور رندر شده است.

تریلر رونمایی از Halo Infinite در E۳ هم زیبا بود، اما سطح فنی و هنری نمایش Hellblade ۲ بیشتر شبیه یک بیانیه است: اینکه بازی‌های سری ایکس می‎‌توانند با استفاده کامل از سخت‌افزار دستگاه به سطحی باورنکردنی از گرافیک دست پیدا کنند. به من گفته شده که این تریلر نمایانگر قدرت کامل سری ایکس است و گرچه خبری از نمایش گیم‌پلی در آن نیست، هم‌چنان سطحی تازه از جزییات، نورپردازی و تکنیک‌های رندرینگ را به نمایش می‌گذارد که هیچوقت مشابه‌شان را در هیچ کنسولی ندیده‌ایم.

در حال حاضر تاریخ عرضه Hellblade ۲ مشخص نیست، اما احساس کردم که پرسش درباره وضعیت توسعه آن ضروری است. تنها چیزی که به من گفته شد این بود که نقشه راه نینجا تئوری در قبال ساخت Hellblade ۲، پیش از خرید استودیو از سوی مایکروسافت مشخص بوده.


کلاد

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

در جریان رویداد X۰۱۹ که اخیراً در لندن برگزار شد، شنیدیم که سرویس‌های مخصوص مصرف‌کنندگان xCloud در سال ۲۰۲۰ با اشتراک Game Pass Ultimate ادغام خواهد شد. همین حالا دلایل زیادی وجود دارد که عاشق سرویس گیم پس باشیم، عمدتا اینکه می‌توان در ازای یک قیمت معقول ماهانه به صد‌ها بازی دسترسی داشت و این ارزش، با ورود xCloud به معادله از قبل هم بیشتر خواهد شد.

با توجه به شیوه شروع به کار گوگل استیدیا، مشخص است که گیمینگ ابری هنوز مسیر زیادی را باید طی کند تا به اصلی‌ترین روش برای تجربه بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. تجربیات کار با xCloud هم نتایج مشابهی داشته. می‌توان با قطعیت گفت که این سرویس به خوبی کار می‌کند، اما هنوز یارای مقابله با اجرای بازی‌ها روی سخت‌افزار محلی را ندارد و این چیزی است که اسپنسر هم به آن اعتراف می‌کند.

«سعی نمی‌کنیم به مردم بگوییم که xCloud قرار است جایگزین کنسول‌هایشان یا گیمینگ روی پی‌سی شود.» او ادامه می‌دهد: «ولی فکر می‌کنیم ضروری است که بتوانم تجربه گیمینگم را همیشه با خودم داشته باشم. تا زمانی که لاگین می‌شوم، تمام دوستانم، تمام بازی‌هایم، تمام سیوهایم و تمام اچیومنت‌هایم آن‌جا باشد».

اسپنسر و رونالد ضمنا این را روشن می‌کنند که سرویس استریم xCloud به عنوان بخش مهمی از سبد محصولات ایکس باکس در آینده باقی خواهد ماند و ضمنا ارائه پشتیبانی از این سرویس نیازمند هیچ تلاش اضافه‌ای از سوی توسعه‌دهندگان نخواهد بود. اسپنسر می‌گوید: «ما به معنای واقعی کلمه به سراغ ناشران شخص ثالث رفتیم و یک موبایل دست‌شان دادیم که بازی‌هایشان را روی xCloud اجرا می‌کرد، لازم نبود برای تحقق آن هیچ کاری انجام دهند».


گام‌های بعدی

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

دیدن پروژه اسکارلت با نام و شکل و شمایل نهایی‌اش، گامی بزرگ برای مایکروسافت به حساب می‌آید. این کنسول حالا چیزی بیشتر از یک نام رمز صرف است و با تمام اوصاف به نظر می‌رسد کنسولی قدرتمند، بی‌سر و صدا و شاید مهم‌تر از همه، کاربردی برای طرفداران ایکس باکس باشد. هنوز اطلاعات زیادی برای شنیدن باقی مانده، چیز‌هایی مثل تاریخ عرضه، مشخصات سخت‌افزاری دقیق و البته قیمت. به همین ترتیب، تنها با دو بازی انحصاری برای این کنسول آشنا شده‌ایم و تنها یکی از آن‌ها -یعنی Halo Infinite- برای عرضه همزمان با کنسول در فصل پاییز ۲۰۲۰ تایید شده.

تنها تا چند ماه دیگر نمایشگاه E۳، ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد و اسپنسر وعده می‌دهد که شاهد اتفاقاتی بزرگ خواهیم بود. نیازی به اشاره نیست که به سال عرضه کنسول‌های نسل بعد نزدیک می‌شویم، اما وقتی از خود کنسول چشم‌پوشی کنیم، تمام توجه‌ها بر این خواهد بود که مردم قادر به تجربه چه بازی‌هایی در چه زمانی خواهند بود و برای دسترسی به آن‌ها باید چقدر هزینه کنند.

تا اینجای کار به نظر می‌رسد اسپنسر و رونالد سخنانی صحیح مطرح می‌کنند و نمی‌توان خرده‌ای به برنامه‌هایشان گرفت. علاوه بر این نمی‌توان پیغام متفاوت مایکروسافت نسبت به ابتدای نسل هشتم را فراموش کرد؛ نسلی که با انتقادات گسترده رسانه‌ها و استفاده مایکروسافت از سیاست‌های سختگیرانه و غیر ضروری، آغازی اسفبار را برای ایکس باکس رقم زد.

سران برند ایکس باکس حالا بر تسهیل تجربه گیم‌پلی و استفاده از تکنولوژی‌هایی تاکید دارند که نه‌فقط ظاهر بازی‌ها را بهبود می‌بخشند، بلکه دسترسی به آن‌ها را در خانه یا هنگام حرکت مهیا می‌سازند. درحالی که با نسل بعدی سخت‌افزار‌های کنسول فاصله چندانی نداریم، مایکروسافت ظاهراً می‌خواهد ذهنیت ما درباره چگونگی تجربه بازی‌های ویدیویی را دگرگون کند.

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/938982/ایکس‌باکس-اسکارلت-زیبای-آمریکایی



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 یک شرکت تجاری ویدئو پروژکتور جدیدی عرضه کرده که قادر به پخش تصاویر با دقت 1080 پیکسل بوده و به دلیل ابعاد کوچکش کوچک ترین ویدئو پروژکتور دنیا نام گرفته است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,کوچک ترین ویدئو پروژکتور

 

این دستگاه که سی آر آر کیو نام دارد، از گوشی های هوشمند کوچک تر است و قادر به پخش تصاویر ۲۴۰ اینچی با دقت ۱۰۸۰ پیکسل است که تا به حال سابقه نداشته است.

 

دستگاه یادشده از طریق بلوتوث یا وای – فای به گوشی یا دیگر منبع پخش فیلم متصل می شود و کاربران می توانند بدون مشکل فیلم ها و ویدئوهای خود را بدین شکل مشاهده کنند. پخش صدای استریو از طریق بلندگوهای های – فای دیگر مزیت استفاده از این سیستم است.

 

عمر باتری این دستگاه دو ساعت بوده و در عرض تنها ۱۵ دقیقه شارژ می شود. از این دستگاه ویدئو پروژکتور می توان در قالب شبکه های لن هم استفاده کرد. قیمت محصول یادشده ۲۹۹ دلار اعلام شده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040827.html



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ظاهراً حفره امنیتی جدید در نسخه ios فیسبوک کشف و اعلام شده که نشان می دهد کاربران گوشی‌های آیفون در صورت استفاده از این اپلیکیشن به صورت کاملاً ناخواسته و ناخودآگاه اطلاعات اپلیکیشن دوربین گوشی خود را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهند. در واقع این آسیب پذیری و ضعف امنیتی نسخه ios فیس بوک بدون اجازه از کاربران اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه گوشی باز می کند.

 

با اینکه فیسبوک بعد از انتشار این اخبار اعلام کرد که به صورت ضرب‌الاجل درصدد ارائه یک راهکار برای برطرف کردن مشکل مذکور است اما همین مسئله موجب شد که بار دیگر ضعف امنیت سایبری فیسبوک بر سر زبان ها بیفتد و این غول تکنولوژی آمریکایی در تیررس منتقدان و کارشناسان امنیتی قرار بگیرد.

 

این مسئله که برای اولین بار در تاریخ دوم نوامبر توسط بسیاری از کاربران در قالب چندین پست در شبکه اجتماعی توییتر عنوان شد، توسط کارشناسان وبسایت CNET بررسی و معلوم شد که کاربران به هنگام استفاده از اپلیکیشن فیسبوک در گوشی های آیفون متوجه می شوند دوربین در پس زمینه گوشی فعال شده است.

 

گای روسن، مدیرعامل بخش ایمنی و یک‌پارچگی فیسبوک، بعد از انتشار این اخبار در توییتی خاطرنشان کرد که این مسئله در حال بررسی های دقیق فیسبوک بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

 

وی افزود هیچ مدرکی مبنی بر آپلود عکس و فیلم از طریق این حفره امنیتی به فیسبوک، وجود ندارد.

 

این طور که به نظر می‌رسد این مشکل تنها برای کاربران گوشی های آیفون به وجود آمده و نسخه اندروید این اپلیکیشن چنین مشکلی را ندارد. همچنین وب سایت the next web  گزارش داده که این اشکال در ios ۱۲ ظاهر نمی شود.

 

فیسبوک در چند سال اخیر به شدت از سوی نهادهای سیاسی دولتی و غیردولتی در جهان به خصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و بارها جریمه های سنگینی را به خاطر سهل انگاری و همکاری با موسسات تحقیقاتی و افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها متحمل شده است.

 

یکی از بزرگترین رسوایی‌های این غول تکنولوژی رسوایی همکاری با موسسه کمبریج آنالیتیکا بود که منجر به افشای اطلاعات بیش از ۸۰ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی و به تبع آن بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خیل عظیمی از کاربران به نشانه اعتراض شد.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040830.html



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()