در رقابت برای ارائه اولین شبکه 5G، مصرف‌کنندگان بزرگ‌ترین بازندگان بودند
نوشته شده توسط : ساحل

ابتدای سال ۲۰۱۹ است و هیجان برای تکنولوژی 5G به اوج خود رسیده. شرکت ورایزن درباره کاربردهای مختلف این تکنولوژی در نطق CES خود صحبت می‌کند. همین اواخر و در دسامبر ۲۰۱۸ چند شبکه نسل بعد به راه افتاده‌اند و به نظر می‌رسد زمانی باشد که تمام وعده‌ها و انتظارات به حقیقت تبدیل می‌شوند. تکنولوژی جدیدی قرار است به شکلی بزرگ وارد میدان شده و بازی را عوض کند.

اما بعد اتفاقی دیگر افتاد.

آن شبکه‌هایی که تنها چند هفته قبل آغاز به کار کرده بودند چه شدند؟ هنوز در دسترس مصرف‌کنندگان نبودند.

در میانه سال هم چندین شبکه دیگر در ایالات متحده شروع به کار کردند که دامنه بسیار کمی داشتند. در آن سوی آب‌ها پوشش 5G نویدبخش به نظر می‌رسید، اما به همان شکل فقط در مناطقی محدود وجود داشت. شکل دیگری از تکنولوژی 5G که قرار است دامنه گسترده‌تر و تبع آن افراد بیشتر را پوشش دهد، تازه طی ماه اخیر میلادی شروع به کار کرد. از آن طرف موبایل‌های 5G هم قیمت بالایی دارند، از عمر باتری کم رنج می‌برند و از نظر اتصال به باندهای مختلف 5G،‌ محدودیت شدید دارند.

چنین چیزی را نمی‌توان به هیچ وجه بازی-عوض‌کن تلقی کرد.

 

شبکه‌های 5G
 

 

عرضه پر دردسر 5G طی سال ۲۰۱۹ میلادی بر این موضوع صحه می‌گذارد که صنعت ارتباطات بی‌سیم هنوز در فاز آزمایش به سر می‌برد و مردم هم موش آزمایشگاهی هستند. اما نیاز به اول بودن که عامل پیشرانه بسیاری از اپراتورهای مخابراتی است در نهایت با وعده‌های بزرگ و پیاده‌سازی‌های ضعیف، به مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند. بله،‌ سرعت شبکه 5G می‌تواند ۱۰۰ برابر بیشتر از 4G باشد،‌ اما ارزشی ندارد اگر فقط یک چهارراه را پوشش دهد.

ماریبل لوپر، تحلیلگر موسسه Lopez Research می‌گوید: «اپراتورها شرایط را طوری توصیف کردند که انگار تکنولوژی 5G در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جهان را به تصرف خود در خواهد آورد. در حقیقت ما صرفا شاهد عرضه چند موبایل و به‌کارگیری 5G در چند شهر بوده‌ایم».

درحالی که وارد دهه ۲۰۲۰ میلادی می‌شویم، امیدواریم که از این پس تمرکز کمتری بر اول بودن گذاشته شود و در عوض اپراتورها به ارائه سرویس‌هایی بپردازند که به آن وعده‌های قبلی در طول چند سال جامه عمل می‌پوشانند. این موضوع شامل دیوایس‌های هوشمند هم می‌شود و باید شاهد موبایل‌هایی مقرون به صرفه‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشیم که از تمام اپراتورها و متغیرهای 5G پشتیبانی می‌کنند.

با به بلوغ رسیدن تکنولوژی و پیشرفت‌های بیشتر، می‌توان به آینده 5G امیدوار بود. اما بعد از پشت سر گذاشتن یک سال سخت، قطعا بدبینی‌مان را درک خواهید کرد.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/27/%d8%b1%d9%82%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-5g/





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: