پیش بینی مسیر شبکه های اجتماعی در سال 2020 میلادی
نوشته شده توسط : ساحل

به همین راحتی به پایان دهه ۲۰۱۰ میلادی رسیده‌ایم و حالا که در چندین مطلب مروری بر روند پیشرفت موبایل‌ها در دهه اخیر و ۱۹ تکنولوژی محبوب که در دهه اخیر به تاریخ پیوستند داشتیم، بیایید چند پیش‌بینی هم راجع به دهه آتی کنیم. راجع‌ به اینکه شبکه های اجتماعی و دموکراسی در سال ۲۰۲۰ و فراتر از آن چگونه خواهند بود.

پلتفرم‌های اجتماعی همچنان با اخبار کذب و پیامدهایشان سر و کله می‌زنند. احتمالا مسئله‌ای کاملا واضح باشد، اما نقطه‌نظری جالب در این‌باره وجود دارد. اخیراً این بحث مطرح شده که تصمیم فیسبوک در قبال عدم بررسی صحت تبلیغات سیاسی به کمپین‌های اطلاعات کذب گسترده‌تر منجر خواهد شد و بار دیگر باید با پیامدهایشان سر و کله زد.

در این صورت،‌ هر بار که یک سیاست‌مدار مهم در کمپین خود دروغ‌ بگوید، فیسبوک گوشت جلوی توپ خواهد بود مگر اینکه تصمیمش را تغییر دهد. جو آلبانسی، یکی از کارمندان پیشین فیسبوک البته پیش‌بینی کرده که این غول اینترنتی در نهایت چنین کاری خواهد کرد.

معیارهای فعلی محو می‌شوند. اینستاگرام اخیراً شمارش تعداد لایک‌ها را کنار گذاشت. به این خاطر که مردم -و عمدتاً جوانان- به انتشار پست‌های بیشتر ترغیب می‌شدند. اگر مشخص شود که این اتفاق حقیقت داشته، باید منتظر محو شدن معیارهای بیشتری در دهه ۲۰۲۰ میلادی باشیم.

 

لایک های اینستاگرام
 

 

فید جای خود را به اصلاحات انسانی می‌دهد. با بازگشت دبیران انسانی به میدان، الگوریتم‌ها در سال ۲۰۲۰ محو خواهند شد. این ادیتورهای انسانی همین حالا مشغول کار روی تب اخبار فیسبوک و اپل نیوز هستند و تیم‌هایی هم برای انجام همین وظیفه در توییتر و اسنپ شکل گرفته است. حتی گوگل هم شروع به اهمیت دادن به کیفیت گزارش‌های نمایش داده شده در بخش اخبار خود کرده است. تمام این تغییرات خوشایند خواهد بود، حتی اگر فیدها همچنان اهمیت بیشتری برای عموم مردم داشته باشند.

شبکه اجتماعی بزرگ بعدی ایمیل است. خبرنامه‌ها در واقع‌ وب‌سایت‌های جدید هستند و باید منتظر بهبودهایی جالب در آن‌ها باشیم. پیش‌بینی می‌شود که ظهور خبرنامه‌ها -و در حالت‌ کلی‌تر مدیوم‌های مبتنی بر اشتراک- عاملی خواهد بود که تفاوت میان افرادی که پول می‌پردازند و افرادی که تبلیغ می‌بینند را مشخص خواهد کرد.

 

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/28/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2020/





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: