آیا تشعشات فرکانس رادیویی آیفون 7 در محدوده ایمن قرار دارد؟
نوشته شده توسط : ساحل

اوایل شهریور، شیکاگو تریبیون اعلام کرد تشعشعات رادیویی آیفون فراتر از محدوده‌ی ایمن است. حالا FCC بررسی‌ها و آزمایش‌های بیشتری روی این موضوع انجام داده و معتقد است سطح تشعشعات فرکانس رادیویی گوشی‌های هوشمند آیفون و گلکسی سامسونگ از حد قانونی فراتر نرفته و در محدوده‌ی ایمن قرار دارد. 

iPhone 7 / آیفون 7

براساس گزارش شیکاگو تریبیون، آزمایش‌ها را آزمایشگاهی معتبر و مطابق با دستورالعمل‌های فدرال انجام داده است. در آن زمان، گوشی‌های هوشمند سامسونگ و موتورولا و ویوو بررسی شدند و نتیجه این بود که سطح تشعشعات فرکانس رادیویی هر سه برند بیشتر از دستورالعمل‌های وضع‌شده‌ی FCC است.

نتایج آزمایش مذکور نشان می‌داد گوشی هوشمند آیفون ۷ از سایر دستگاه‌های اپل در وضعیت بدتری قرار دارد و میزان تشعشعات فرکانس رادیویی این دستگاه دوبرابر بیشتر از آن چیزی است که اپل به FCC گزارش کرده است. به‌دنبال انتشار این گزارش، کوپرتینونشین‌ها نیز ساکت ننشستند و به نتایج اعتراض کردند. در همان زمان، اپل اعلام کرد نتایج آزمایش‌های انجام‌شده نادرست هستند و روش انجام آزمایش‌ها را نپذیرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش انجام‌شده به‌دلیل مطابقت‌نداشتن با روش‌های ارزیابی صحیح مدل‌های گوشی آیفون، دقت و صحت کافی ندارد.

درنهایت FCC اعلام كرد موضوع را بررسی و آزمایش را تکرار خواهد کرد. چند ماه بعد و در گزارش دیگری از بلومبرگ، گفته شدآزمایش‌های اخیر روی گوشی‌های هوشمند آیفون و گلکسی نشان می‌دهد تشعشعات فرکانس رادیویی دستگاه‌های گفته‌شده از حد مجاز فراتر نرفته و قوانین مرتبط را نقض نمی‌کند. این گزارش در حالی منتشر شده است که گزارش شهریور شیکاگو تریبیون ادعا می‌کند تشعشعات فرکانس رادیویی این دستگاه‌ها فراتر از محدوده‌ی ایمن است. 

 
 
 
منبع:




:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: