طراحی فروشگاه اینترنتی چه اصولی دارد؟
نوشته شده توسط : ساحل

جهت سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی و آگاهانیدن از بها طراحی فروشگاه اینترنتی در لینک ذیل کلیک کنید.

سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی
ابتدا به فایل صوتی نکات بنیادین در طراحی سایت فروشگاهی گوش فرمایید و از پادکست لذت ببرید.

پخش‌کننده صوت

00:00
00:00

برای افزایش یا تفریق صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.
در این نوشتار میخواهیم نکات طلایی و کاربردی از اصول طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا همان طراحی سایت فروشگاهی را به شما عزیزان ارائه دهیم پس افتخار دهید و با ما به اتفاق باشید.

۱- طراحی فروشگاه اینترتی باید به گونه باشد که در شرایطی که سرعت اینترنت ذیل و کند می باشد، اصطلاحا تارنما بالا بیاید و صفحه فروشگاه اینترنتی شما لود شود و کاربران به ان دسترسی داشته باشند. یعنی اهمیت سرعت سایت شما بسیار بالاست و هم از عقیده سئو سایت شما و در ضمن جهت جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری فروشگاه ما حائز اهمیت می باشد. برای اینکه اهمیت سرعت فروشگاه اینترنتی برای شما ملموس باشد به این نمونه پروا فرمایید. فرض کنید شما در حال جستجوی یک محصول برای خرید از فروشگاه آنلاین هستید نخستین کاری که شما سپریدن میدهید جستجوی نام محصول یا عبارات پیوسته با آن می باشد. اصول طراحی سایت فروشگاهی بعد از جستجو در گوگل، در صفحه اول گوگل ۱۰ لینک سایت به شما نمایش دیتا می شود و کاری که شما اتمام میدهید این است که از بین این ۱۰ سایتی که نمایش دیتا شده تعداد ۳ یا ۴ یا اغلب را در پنجره ای جدید باز می کنید اتفاقی که رخ میدهید این است که شما چشم براه مفتوح شدن این سایت ها می مانید و به محض اینکه اولین سایت لود شد و صفحه آن بالا آمد شما به آن سایت یا فروشگاه اینترنتی وارد می شوید بعد وب سایتی برنده شده است که حتی ۱ ثانیه زودتر بالا آمده و صفحه آن لود شده است بعد سرعت فروشگاه اینترنتی شما حتی ۱ ثانیه هم ارزشمند است. معرفی ابزارهای آزمایش سرعت وب ساتست سرعت سایت فروشگاهیتست سرعت سایت فروشگاهی

۲-یکی از راه های داشتن سایت موفق که به اندیشه مخاطبین خودشون هستن استفاده از عکس ها مختصر حجم از محصولات مشابه ۱۰ الی ۲۰ کیلو بایت است این پیشه باعث لود شدن سریع عکس ها سایت شما و همچنین رضایت مخاطبین سایت شما میشود چنانچه سایت فروشگاهی شما در کمترین موعد شدنی لود نه شود نتیجه کار ترک بازدید کننده ها و افت ترافیک تارنما میشود.

۳-همیشه سعی کنید از تصاویر پسندیده برای سایت خود کاربرد کنید زیرا به کارگیری عکس ها که بیشترین شباهت را با محتوای سایت وموضوع کار و جنبش ان دارا باشد مایه راحتی کاربران و ارزشمند شدن سایت شما نزد گوگل میشود.

۴-در طراحی سایت فروشگاه اینرنتی دائم سعی کنید از رنگ های با طبع گرم و دلپذیر که حس اعتماد به کاربر القا میکند و مایه جذب کاربران می شود بهره‌گیری شود، به کارگیری رنگ های سریع جیغ یا زننده که باعث از دست دادن کاربران می شود هرگز کاربرد نکنید. مبحث مربوط به UX تجربه کاربری را نیز جدی بگیرید.

تعریف UX تجربه کاربریتعریف UX تجربه کاربری
۵-بهتر است در طراحی تارنما فروشگاهی خویش برای سرنوشت هدینگ سایت از فونت های مناسب بهره‌گیری کنید مانند serif و برای متن های تو سایت از فونت sans –serif بهره‌گیری کنید زیرا این نوع فونت ها خواستن را آسان تر می کند و برای کابران شما جذاب است. در طراحی فروشگاه اینترنتی چیره دست بهتر است از ۲ الی۳ فونت برای نوشتن محتوای درون سایت کاربرد شود که به چشم نواز بودن سایت شما می افزاید و مایه پرماسیدن راحتی بیشتر کابران شما در برقراری ارتباط با وب سایت می شود.

۶- برای به کارگیری تبلیغات در سایت فروشگاهی خودتان، هوشیار باشید زیرا زیاده روی دراین شغل باعث افت بازدیدکندگان سایت می شود. چرا؟ چون کاربران برای دیدن تبلیغات به سایت شما نیامدند و منظور آنها کسب اطلاعات سودمند ازمحتوای تارنما شماست بعد اگر تبلیغات شما انها را رنجانیدن دهد باید انتظار ترک سایت را از انها داشت، در اینصورت شما شانس خود را هم برای جذب بازید بیشتر، وهم کسب درآمد بیشتر از دست می دهید. و یک پیشنهاد دیگر اینکه هرگز از تبلیغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نکنید زیرا این طور تبلیغات بیشترین ضرر را به سایت فروشگاهی شما میزنند و مبلغی که بابت پیمان دادن آنها در سایت خویش دریافت نموده اید در روبرو ضرری که از بابت از دست دادن کاربرانتان متحمل آن شده اید ارزشی ندارد.

۷-بهترین شغل برای تبلیغات در سایت فروشگاهی خود، استفاده از بنر ساده، بدون چشمک زن در اندازه های کوچک با بیشترین وابستگی به زمینه تکاپو خویش می باشد زیرا تنها تبلیغات مفید هستند که دیدن میشوند.

۸-طراحی فروشگاه اینترنتی خویش را برای کل مروگر ها طراحی کنید نه برای دو مدل از مروگر های به روز این گونه باعث ازار بازدید کنندگان خواهد شد و به شدت میزان بازدید سایت شما را ذیل میکشد.

طراحی سایت ریسپانسیوطراحی سایت ریسپانسیو
۹- صفحه فروشگاه اینترنتی خویش را به نوع طراحی کنید که خویش را با صفحه ی وسیله ای که کاربر از آن استفاده میکند تطبیق دهد. به این شغل در برنامه نویسی تارنما واکنشگرا (ریسپانسیو) میگویند. شما با اعمال طراحی ریسپانسیو در طراحی وب سایت فروشگاهی یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود میتوانید حتی کاربرانی که برای وبگردی از تلفن های به اتفاق و یا تبلت ها استفاده میکنند نیز جذب کنید.گوگل در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که بیش از ۵۱ درصد از کسانی که به طور یومیه از اینترنت کاربرد میکنند به وسیله تلفن به اتفاق و تبلت ها به اینترنت متصل شده اند و این نخستین باری است که کاربران موبایل از کاربران کامپیوتر های شخصی و لپتاب ها در این امر سبقت میگیرند و این خویش عامل محرکی است که به شما برای ریسپانسیو کردن سایت در طراحی سایت فروشگاه خود، دلیل کافی را منتقل می نماید.

۱۰- محتوای سایت فروشگاهی خود را به نوع فرآوری کنید که دارای مخاطبین خاص باشد و برای ان ها مفید و پر درونمایه بوده و قابل سهم برداری باشد.هر چه مطالب دا خل سایت سودمند باشید مایه افزایش بازدید تارنما شما می شود. مقاله تعلیم تولید محتوای با کیفیت به شما کمک میکند تا بهترین محتوا را برای فروشگاه اینترنتی خود فرآوری نمایید.

تولید محتوای با کیفیتتولید محتوای با کیفیت
۱۱- یکتا از لازمه یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که باید بدانید از چه نرم افزار های و چه گونه زبان برنامه نویسی کاربرد کنید.

۱۲- پروپوزال مناسب گزینش کنید گرد از بزرگ ترن دشواری ها برای کارفرما ها این است که دقیقا نمیدانند به چه وب سایتی با چه نوع گرافیکی نیاز دارند که متخصصین سئو پس از برسی سوداگری و خواسته کار فرما با دادن پروپوزال مناسب کمک و یاری می کندد.پروپوزال: در لغت به معنی رهنمود است و در واقع می تاب با آن ماکت و اسکلتی از شغل اصلی را ارائه داد.‌همچنین برای تصویب یک طرح پژوهشی و تامین اعتبار آن، لازم است الی پژوهشگر منظور تحقیقاتی خود را در توصیه طرح پژوهشی (پروپوزال Proposal) به اطلاع کسان ذیربط و کسانی که اعتبار مالی طرح را تامین می کنند برساند. کارفرما با در دست داشتن پروپوزال طراحی سایت فروشگاهی میتوانند بهترین برگزیدن را از بین شرکت های طراحی سایت داشته باشند.

۱۳- مهم ترین موارد در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که محصولات حتما تقسیم بندی شوند تا کاربران به راحتی بتواندد فرآورده مورد نظر خود را پیدا کنند.

۱۴- همیشه به یاد داشته باشید در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مشخصات کامل محصول و وانگهی محصولات مانند این فرآورده در توضیحات کامل محصول قرار گیرد.

۱۵- طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه باشد که تقسیم پرداخت الکترونیکی داشته باشد و برای مشتریانی که خریداری کرده اند، باید فاکتور خرید صادر کرد.

۱۶- سایر عوامل مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی این است که نحوه ارسال محصول به مشتری باید مشخص باشد. و تارنما شما باید حائز حمایت ۲۴ساعته باشد الی در هر سررسید بتواند پاسخگوی مشتریان خویش باشید.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: