۹ نکته مهم در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی توسط editor بدون دیدگاه
نوشته شده توسط : ساحل

تولید درونمایه برای شبکه‌های اجتماعی چیست؟
امروزه با اشاعه شبکه‌های اجتماعی در جوامع مدرن، فرصت نکویی برای تبلیغات مجازی برندهای گوناگون بوجود آمده است. اما فرآوری محتوا به صورت مستمر برای این شبکه‌های اجتماعی کاری سررسید بر است. از این جهت مدیران بسیاری از این شبکه‌ها و کانالهای اجتماعی را مجبور کرده است لغایت برای این کار از افراد متخصص در این گویه استفاده کنند.

اصولا ماهیت تولید درونمایه در شبکه های اجتماعی گوناگون با یکدیگر تفاوت دارد، زیرا که هر پلتفرم اجتماعی ماهیت و تاثیر مخصوص به خویش را دارد و فرآوری محتوا باید با پروا به استعمال آن شبکه اجتماعی انجام شود.

برای نمونه اینستاگرام احد از شبکه های مجازی باره توجه، مخصوصا در ایران است که اغلب صاحبان سوداگری متعلق به استفاده می کنند. اما کار و جنبش مستمر و همیشگی در اینستاگرام زیاد مهم و در همان سان زیاد وقت مانع است و بهتر است مدیریت آن به یک تیم باتجربه ودیعه شود.

به پیگیری تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت یا اینستاگرام خود هستید؟
لایوتایپ محتوایی با کیفیت، سئو شده و هدفمند برای شما فرآوری خواهد کرد. با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان
همین اکنون تماس بگیرید
تولید درونمایه برای اینستاگرام معمولا به صورت تعداد پست در ماه توصیه می شود. این پست ها می‌توانند شامل عکس، بنرگرافیکی، موشن گرافیک و ویدئو باشند.

جذب بیننده و افزایش پیگیری کنندگان یا همان فالوئرها برای هر کسب و کاری حائز اهمیت زیادی است. کلید رسیدن به این منظور بی گمان داشتن محتوای باکیفیت است. مخاطب با دیدن محتوای شما است که تصمیم می گیرد صفحه شما را تعقیب کند یا خیر.

اکنون به ۹ نکته مهم در تولید محتوا برای شبکه های خواهیم پرداخت.

۱- کارکرد شبکه اجتماعی باره نظر را در عقیده بگیرید
ماهیت شبکه‌های اجتماعی با یک سایر تفاوت دارند. بعضی از انها اغلب جنبه تفریح و سرگرمی دارند. برخی دیگر جنبه کاری و شغلی اکثریت دارند و کسان برای معرفی تخصص خویش در آنها عضو می‌شوند. باید نخست ببینید قصد از شبکه اجتماعی باره نظر شما چیست.

این نکته ای است که دائم باید به آن توجه کنید. برای مثال در اینستاگرام که جنبه سرگرمی بیشتری دارد نباید در اثناء انتشار مطالب، بسیار از ادبیات رسمی بهره‌گیری کنید. بر عکس در شبکه لینکدین باید ادبیات رسمی باره بهره‌گیری پیمان گیرد. اینها مثال‌هایی است که بدانید کارکرد هر شبکه اجتماعی ویژه به خویش است و شما نیازمند محتوای متناسب با آن هستید.

۲- رعایت جذابیت‌های بصری در تولید محتوا
اصولا بیشتر شبکه‌های اجتماعی تصویر محور هستند. برای نمونه اینستاگرام و پینترست شبکه‌های اجتماعی هستند که بر پایه تصویر و المانهای تصویری بنا نهاده شده است. هر چقدر که جنبه های بصری تصاویر شما اغلب باشد بازدیدکنندگان شما بیشتر خواهد بود.

از این رو باید از رنگ های جذاب و تصاویری که نظاره گر را مجذوب می کند در محتواهای خویش بهره‌گیری کنید. همچنین یگانه از نکات مهم در فرآوری محتوا برای این گونه شبکه‌های اجتماعی، به کارگیری عکس ها و ویدئوهای با کیفیت بالاست.

صرف نظر از داخل مایه محتوای شما، کیفیت های بالای عکس ها می تواند هر مخاطبی را خوشنود نگه دارد. انتشار نکردن هیچ پستی بهتر از انتشار یک پست بی کیفیت است. کمتر کسی تمایل به تماشای ویدئویی بی کیفیت دارد، حتی اگر جستار آن جذاب باشد. فلذا در گویه فرآوری محتوا برای آنها هیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نکنید.

۳- رده سنی و جنسیت مخاطبان زیاد مهم است
با توجه به ماهیت هر شبکه‌اجتماعی، میانگین ردیف سنی افراد عضو آن متفاوت است. مثلا صفحه‌ای در اینستاگرام با جستار فروش ابزارها خانگی، طبیعتا تعقیب کنندگانی با میانگین رده سنی نوجوان ندارد و اغلب افراد پیگیری کننده آن میان سال هستند.

قطعا سلایق و شخصیت افراد در سنین گوناگون باهم تفاوت دارد. از این رو باید محتوای شما با سن مخاطبانتان متناسب باشد. برای تولید محتوایی متناسب با ردیف سنی کاربران گوناگون باید از رنگها، تصاویر و کلمات متناسب همان رده سنی بهره‌گیری کنید.

همچنین توجه کنید که بیشتر پیگیری کنندگان شما زن هستند یا مرد؟ این سوالی است که به اثناء تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی باید به آن پذیرش بدهید. برای نمونه ۷۰ درصد استفاده کنندگان از پینترست زن هستند.

۴- تنوع در تولید درونمایه برای شبکه‌های اجتماعی
حتما در تولید محتوا برای گونه ها شبکه‌های اجتماعی، از انواع مختلف محتوا مثل ویدئو، اینفوگرافیک و عکس کاربرد کنید. یک صفحه اجتماعی پر بازدید بی گمان به تنوع در گونه محتوا نیازمند است الی دنبال کنندگان خود را از دست ندهد.

۵- از هشتک های مناسب استفاده کنید
در بیشتر شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام، توییتر، پینترست و … امکان استفاده از هشتگ هستی دارد. انواع مختلف تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی در بین متن یا پایین متن محتوای خویش حتما از هشتک‌های مناسب در گویه همان محتوا کاربرد کنید.

هشتک‌ها به موتورهای جستجوگر کمک میکنند که موضوع محتوای شما را فهم کرده و کسانی که به تعقیب موضوعات پیوسته با صفحه شما هستند، به سوی شما راهنمایی شوند. بنا بر آمارگرفتن هشتک ها ۱۲ درصد در دیده شدن محتوای شما کارایی دارند.

البته استفاده خیلی زیاد از هشتک‌ها در یک پست، توصیه نمی‌شود. در چهره کاربرد بیش از کران ممکن است از طرف آن شبکه اجتماعی به عنوان اسپم شناخته شوید. همچنین در کنار استفاده از هشتک های عمومی از هشتک مخصوص برند خود نیز کاربرد کنید.

۶- گاهی اوقات از پشت صحنه کار خود بهره‌گیری کنید
شما در هر زمینه ای که کار و جنبش می کنید بلآخره پشت صحنه ای دارید که می توانید از آنها برای فرآوری درونمایه کاربرد کنید. میتوان گفت عکس ها و ویدئوهایی که از پشت صحنه کسب و کارتان تعبيه میکنید می تواند بخشی از محتوای محبوب صفحه شما باشد. وانگهی می‌توانید محتوایی فرآوری کنید که در آن با دنبال کنندگان خویش صحبت و از آنها سرنوشت و تشکر کنید. این نوع درونمایه در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام و کانالهای تلگرامی استعمال دارند. این گونه از محتوا، می تواند حس اعتماد را بین مخاطبانتان و شما افزایش دهد.

۷- نظر مشتریان خویش را در فرآوری محتوا منعکس کنید
در شبکه های اجتماعی که برای کسب درآمد اقدام به فروش محصول یا خدماتی می‌کنند، نظر مشتریان اهمیت زیادی دارد. کوشش کنید عقیده مشتریان خود را درباره کیفیت محصولاتان جویا شوید. سپس می‌توانید این نظرات را در قالب عکس و ویدئو به عنوان محتوا در صفحه خویش منعکس کنید.

حتی می‌توانید از عکس های مخطبانتان که در حال به کارگیری فرآورده شما هستند، در محتوای خود استفاده کنید.  این شیوه فرآوری درونمایه میتواند علاوه بر بر طرف کردن دربایستن صفحه شما به محتوا، رویت نکوداشتن به شما در ارتباط با تصمیم گیری‌های آینده بدهد.

۸- از تیترهای جذاب استفاده کنید
یک محتوای خوب برای شبکه‌های اجتماعی می تواند یک تیتر جذاب داشته باشد. این کار کمک می کند مخاطبان با رویت مطلب شما کنجکاو شده و سرسری متعلق به عبور نکنند. این سوژه خویش باعث بازتاب پرتو دادن افراد اکثریت نسبت به مطلب شما می‌شود که نتیجه آن دیده شدن اغلب صفحه شما خواهد بود.

۹- از محتوای اخطار دهنده کاربرد کنید
برخی مواقع می توان از فرآوری محتوای اخطار دهنده یا خبری برای هشدار بخشیدن به مخاطبان استفاده کرد. کوشش کنید بعضی از محتواهای شما در بر گیرنده پیام یا خبری در ارتباط با کسب وکارتان باشد. این پیام می تواند یک پیام علمی، اخلاقی یا هر چیز دیگری باشد. مثلا فرض کنید صفحه شما درباره فروش کفش‌ زنانه است. می‌توانید در بین پست های خود یک بار هم در ارتباط با فواید کفش هایی که با چرم طبیعی ساخته میشوند، گفتگو کنید.

محتوای هشدار دهنده می تواند گوشزد کننده یک موضوع یا پیوسته با مناسبت خاصی باشد. کوشش کنید بروز باشید و از محتواهای مناسبتی مانند، روز مادر، روز پدر، جشن ها مذهبی و ملی و سایر مناسبت‌ها در لابلای محتواهای خود بهره‌گیری کنید.

تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی کاری تخصصی است که باید وقت مناسبی را برای آن در نظر بگیرید یا مسئولیت اتمام آن را به یک تیم باتجربه واگذار کنید. به هر حال در دنیای رقابتی امروز، نادیده اخذ اهمیت این سوژه میتواند خسارات جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد کند.





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: