آموزش تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی
نوشته شده توسط : ساحل
آموزش تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

برای تولید درونمایه در شبکه‌های اجتماعی به یک راهبرد قوی بیچارگی داریم لغایت بتوانیم از راه بررسی و تحلیل رفتار مخاطب‌ها، علاقه‌مندی‌ها، سلیقه، جنسیت و سایر موارد، محتوایی متناسب با کاربرها فرآوری کنیم و به کامیابی در شبکه‌های اجتماعی دست پیدا کنیم. محتوای که در شبکه های اجتماعی تولید می شود کارایی بی اندازه ای بر رشد یک سوداگری خواهد گذاشت. علاوه بر اینکه تولید محتوا نیازمند برنامه ریزی است، باید محتواها را براساس خلاقیت و ایده های بکر فرآوری کنیم. محتوایی که تولید می‌کنیم باید بتواند جوری با کاربر تعامل ایجاد کند و او را به لحاظ ذهنی درگیر کند که او دانستن کند این محتوا به صورت اختصاصی برای او تولید شده‌ است.

تولید محتوای متنی
متن به معنی ترکیب واژگان و برپایی یک پیام و انتقال آن به مخاطب هدف می­‌باشد. تولید محتوای متنی به معنی نوشتن در مورد یک جستار خاص است. اما محتوای متنی‌ ­ای که برای کسب و کارها فرآوری می­‌شود باید با منظور جذب بیننده باشد و مایه رشد و گسترش کسب­ وکارتان گردد.

البته که قصد ما از محتوای متنی، صرفا مقاله نیست؛ نوشتن یک بیلبورد یا بروشور تبلیغاتی به نوع ای برای بیننده جذابیت داشته باشد، فرآوری محتوای متنی محسوب می شود.

شاید به خودتان بگویید که در حال آماده افراد هیچ علاقه ای به خواندن مطالب متنی ندارد و اغلب به محتواهای گرافیکی یا ویدئویی میل دارند. این مسئله درست است ولی اکثر مخاطبان متخصص به خواستن محتوای متنی علاقه­‌مندند. این در حالیست که آن­ها هرمقاله یا متنی را قبول ندارند. متن­‌هایی برای این افراد جذاب هستند که درباره یک موضوع به صورت کامل روشنگری داده باشند و تمام جوانب آن­را پوشش دهند و در نهایت کسان با خواستن آن متن به سراغ دیگر وب­سایت­‌ها نروند و در سایت شما به تمام

مشکلات­شان استجابت دیتا شود.

مزیت های فرآوری درونمایه در شبکه های اجتماعی
افزایش درآمدهای برآمده از فروش
کسب‌وکارها می توانند با فرآوری محتوای خوب و اثرگذار به طور ویروسی محصول و خدمتشان را به مشتریان خود شناسایی کنند و از این طریق درآمدهای برآمده از فروش خویش را افزایش بدهند. محتوای خوب باعث می‌شود که مشتری‌های اکثریت جذب محصولات و خدمات شما بشوند و در نهایت بتوانید با قدرت، محصولاتتان را به آن‌ها بفروشید. هرچه اشاعه فضای مجازی در زندگی روزمره مردم افزایش پیدا می‌کند، کسب و کارها باید اغلب به سمت به کارگیری شبکه‌های اجتماعی بروند لغایت بتوانند تاثیر بیشتری روی ملت بگذارند.

اشتراک‌گذاری محتوای شما بدست کاربران شبکه های اجتماعی
اگر محتوای شما جذاب فرآوری شود، به شایستن زیاد اشتراک گذاری مطالب را به پیگیری خواهد داشت. با انتشار یک محتوای خوب در فضای مجازی در یک ساعت میلیون ها نفر، شما را می بینند و با کسب‌و‌کار شما آشنا می شوند و یا اینکه صفحه شما را پیگیری می کنند و با به اشتراک‌گذاری مطالب شما می‌توانند به دیده شدن اغلب محتوایتان کمک کنند. بهتر است با افزایش دنبال‌کننده‌های راستین و باکیفیت، ردپای خودتان را در شبکه‌های اجتماعی پررنگ‌تر کنید، چرا که آینده بسیاری از کسب‌و‌کارها در گرو فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

امکان آگاه شدن از نظرات مخاطب‌ها
نظرسنجی از مشتری‌ها در دنیای واقعی زمان و خرج زیادی از شما می‌گیرد ولی با به کارگیری شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، نظرات مشتری‌ها را جویا شوید و با به کارگیری انتقادات و پیشنهادات آن‌ها، اصلاحات لازم را اتمام دهید و در راه رشد و ارتقا حرکت کنید. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای نظرسنجی هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت هم‌چنین به یاد داشته باشید که ابزارها به طور همیشگی و پیوسته به روز می شوند و هر روز این دگرگونی ها اغلب می شود و ابزارهای پیشرفته‌تری برای ما برپایی می‌شوند بنابراین ما باید هم‌گام با فناوری و امکانات جدید حرکت نماییم و از کاروان عقب نمانیم.

امکان تعامل با مخاطب‌ها و پذیرش به پرسش‌های کاربران
وقتی که شما محتوایی فرآوری می کنید خوب است به این نکته پروا داشته باشید که مشتری‌های شما سوالات احتمالی‌ای خواهند داشت، استجابت به سوالات مخاطب‌ها این پیام را به آن‌ها می‌دهد که شما به آن‌ها توجه دارید. فلذا در محتواهای تولیدی سوالات احتمالی مشتری‌ها را در عقیده بگیرید و اگر موضوعی باعث به هستی آمدن پرسش‌های زیادی در کامنت‌ها شده است، می‌توانید با تولید و انتشار یک محتوای مشترک به سوالات پاسخ بدهید. قطعا تعامل با مخاطب باعث افزایش اعتماد مشتری‌ها به سوداگری شما خواهد شد.

جذب مشتری از سراسر دنیا
با از بین رفتن مرزهای مکانی و زمانی در شبکه‌های اجتماعی دیگر مشتریان شما به یک منطقه ویا مکان خاص محدود نمی شود و شما می‌توانید مشتریان متنوع و بیشتری را از سراسر جهان جذب کنید و با آن‌ها در پیوستگی باشید. تولید محتوای خوب می تواند مایه شود این مخاطبان از سراسر دنیا مطلب شما را مشاهده و دنبال کنند و حتی از فاصله‌های بسیار دور، به مشتری‌های شما تبدیل شوند.

 

مزیت فرآوری درونمایه در شبکه اجتماعی برای کسب و کارها

 

شبکه اجتماعی پسندیده برای سوداگری شما کدام است؟
برای برگزیدن شبکه اجتماعی مناسب، پیش درآمد مخاطبان هدف را شناسایی کنید و به این سوال استجابت بدهید که مخاطبان شما بیشتر در کدام شبکه اجتماعی فعال هستند؟ برای نمونه اگر مخاطب‌های شما نوجوان‌ها هستند باید بدانید که آن‌ها در اینستاگرام و تلگرام فعال‌ترند و یا اگر مخاطب‌های منظور شما مردان بالای پنجاه سنه هستند باید بدانید که خیلی کم پیش می‌آید در pinterest فعال باشند.
Sprout social ابزاری‌ است که اطلاعات مهم و کاربردی درباره کاربران شبکه‌های اجتماعی به شما می‌دهد. شما با استفاده از میانگین سنی، محل حیات و جنسیت مخاطب‌هایتان می‌توانید مناسب‌ترین شبکه اجتماعی را انتخاب کنید و هم‌چنین لحن تولید محتوایتان را بر پای بست، پرسونای مخاطب تعیین کنید.
بسته به هویت برندتان و اهدافی که تعقیب می‌کنید مهم است که چه محتوایی فرآوری کنید. ولی مهمتر متعلق به این است که بدانید چه گونه محتوایی پسندیده کدام شبکه اجتماعی است. اگر می‌خواهید اطلاعات تخصصی و جدید درباره صنعت یا فعالیت‌های کمپانی خویش بدهید بعد باید متنی با ساختارهای پسندیده برای بازاریابی B2B در یک شبکه اجتماعی تخصصی تر و با تاکید بر حرفه افراد همانند لینکدین منتشر کنید. اگر کاربران جوان مخاطب منظور شما هستند و می‌خواهید یک محتوای ویدیویی کوتاهی منتشر کنید به کارگیری اینستاگرام گزینه نکویی است ولی اگر مدت زمان ویدیوی شما طولانی‌تر است باید به سراغ گزینه‌های دیگری مشابه فیس‌بوک و توییتر بروید.
هم‌چنین آپارات و یوتیوب هم می‌توانند زیاد به دیده شدن شما کمک کنند. و اگر می خواهید محتوای خویش را در قالب عکس تولید کنید، اینستاگرام ساختاری بی نظیر برای به هستی آوردن یک تاریخچه تصویری از کار و جنبش ها و محصولات شما است. Tumblr و Pinterest گزینه های احسان برای انتشار عکس محصول به هدف فروش هستند.

 

نکات مهم تولید درونمایه در تلگرام
یک کانال تلگرام بسازید
یکی از راه‌های بازاریابی محتوا استفاده از فضای کانال‌های تلگرامی برای انتشار محتواست. شما می‌توانید به راحتی یک کانال تلگرام برپایی کنید و مخاطبین را از اد لیست به این کانال دعوت نمایید. این که کانال شما در شروع شغل چه تعداد عضو دارد چندان مهم نیست زیرا اگر شمار اعضای کانال شما ناچیز باشد اعضای سایر با تولید محتوای خوبی که شما ارائه می دهید دوستان خود را دعوت می کنند. از همین راه یک تبلیغات خوب به وسیله فرآوری درونمایه مفید برای شما نیز صورت می گیرد

اعضای کانال را از دست ندهید
برای این که اعضای کنونی کانال را حفظ کنید باید همواره به نیازهای آن‌ها پروا کنید. بدست ربات‌های تلگرامی می‌توانید یک نظرسنجی راه‌اندازی کنید و نظرات مثبت یا منفی آن‌ها را در ارتباط با مطالب گوناگون کانال جویا شوید. هم‌چنین می‌توانید یک آیدی تلگرامی برای بستگی اغلب با مخاطب در پروفایل کانال تلگرام پیمان دهید. محتوای کانال را مدام به روز کنید و از فوروارد کردن محتواهای پیشین که برای اعضا تکراری شده‌اند امتناع کنید. اگرچه شما می‌توانید محتوای قبلی را با تغییراتی دوباره در کانال بهره‌گیری کنید. اما محتوای تکراری مایه می‌شود مخاطب خیلی زود از کانال شما خسته شود و دریافتن کند که زمانش هدر رفته است.

زمان مشخصی را برای انتشار محتوا در نظر بگیرید
درست است که کانال تلگرام همش و کل جا در دسترس شماست ولی باید برای وقت مخاطب‌ها ارزش قائل باشید. بهتر است که برای انتشار درونمایه یک تقویم زمانی مشخص داشته باشید و در ساعات مشخصی از شبانه روز مثلا شش الی ده شب محتوای اخیر در کانال پیمان بدهید. بررسی‌ها نشان داده‌اند که این زمان بازدیدکننده‌های کانال به بیشینه می‌رسند.

از مطالب کوتاهی و مختصر استفاده کنید
از زیاد‌ه‌گویی در زمان تولیدمحتوا برای تلگرام باید ممانعت کرد. محتوای ارائه شده باید مختصر و سودمند باشد. به قدری اطلاعات ارائه شده در تلگرام زیاد و گسترده است که بیننده به محض اینکه دریافتن خستگی کند از کانال خارج می شود. به همین خاطر نیاز است محتوای تولیدی برای تلگرام از یک قانون کلی پیروی کند. سادگی در ساحل مفید بودن و کوتاه بودن مایه انعکاس بهتر درونمایه به مخاطب می‌شود.

از مطالبی کاربرد کنید که قابلیت و ارزش به اشتراک گذاری بالایی دارند
یکی از امکانات خوب تلگرام قابلیت به اشتراک‌گذاری است که مخاطب‌ها می‌توانند به راحتی مطالب شما را به اشتراک بگذارند. خوب است در محیط تلگرام از مطالب کوتاه‌ کاربرد کنید که از حوصله مخاطب‌ها بیرون نباشد. اگر شما بتوانید یک محتوای ویروسی متناسب با روحیات مخاطبانتان و مناسب لحن برند خودتان بسازید، در چهره به اشتراک گذاشتن آن می توانید مخاطبین زیادی را با برند خود آشنا کنید. هم‌چنین می‌توانید در واپسین،انجام هر مطلب از کاربرها به طور سر راست بخواهید اگر این مطلب برایشان مفید و کاربردی بوده با به اشتراک گذاری محتوا به بیشتر دیده شدن کسب و کار شما کمک کنند.

با منظور و منظور مطلب بگذارید
تولید محتوای پراکنده نداشته باشید و سعی کنید هدفتان را مشخص کنید و با برگزیدن موضوعات پسندیده در راستای هدف اصلی‌تان جنبش کنید. حتی اگر در ابتدای مسیر هستید با قراردادن یا مطالب هدفمند در شبکه های اجتماعی به مخاطبین خود تغییر ناپذیر کنید که به اصول حرفه ای پیشه خویش آگاه هستید. شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و آن را به مخاطب انتقال دهید چرا که تولید محتوا، به انفرادی کافی نیست.

سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید
تیترها نخستین چیزی هستند که مخاطب‌ها از متن شما می‌بینند، فلذا در برگزیدن سرتیترها دقت کنید. مهم نیست محتوای شما کوتاه باشد یا بلند، آن‌چه که اهمیت دارد این است که از سرتیترهای پسندیده کاربرد کنید تا بتوانید نظر مخاطب‌ها را به خود جلب کنید و در شبکه های اجتماعی به نکویی به اشتراک گذاشته شوید.

آدرس کانال تلگرام را در آخر مطالب خود پیمان بدهید
برای اشاعه مخاطب‌هایتان می‌توانید آدرس کانال را در سرانجام هر محتوا قرار بدهید الی کانال شما به راحتی در دسترس مخاطبین دیگر قرار بگیرد. به شما پیشنهاد می کنیم آدرس خود را به وسیله انتشار آدرس صفحه تلگرام از طریق عکس های کانال به سپریدن برسانید. 

آموزش تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی


تولید درونمایه در اینستاگرام از اهمیت فوقانی برخوردار است به این علت که در این فضا، امکان کامنت قراردادن یا برای مخاطب‌ها فراهم است و برخلاف کانال تلگرام مخاطب‌ها هم از احضار محتوای شما تاثیر می‌گیرند و هم کامنت‌هایی را که روی پست‌های شما گذاشته می‌شوند، دنبال می‌کنند. پس مهم است در اینستاگرام محتوایی را فرآوری کنید که علاوه بر برپایی درگیری ذهنی در مخاطب‌ها آن ها را وادار کند الی برای پست‌های شما کامنت‌های تاثیرگذار و سودمند بگذارند.
همان‌طور که گفتیم تولید درونمایه برای هر شبکه اجتماعی و هر رسانه‌ای متفاوت است. ماهیت اینستاگرام تفریح و سرگرمی است و آدم‌ها برای خواستن متن‌ها تخصصی به اینستاگرام سر نمی‌زنند. آن‌ها می‌خواهند سرگرم شوند، پست‌های جالب و حتی طنزآمیز ببینند و شما فقط در صورتی می‌توانید در این فضا دوام بیاورید که با نفوذ به سرگرمی‌های کاربرها، پیامتان را به آن‌ها منتقل کنید.

اولویت با محتواهای دیداری است
توجه داشته باشید که در فضای اینستاگرام اولویت با محتواهای تصویری و ویدیویی است و حتی شما برای نوشتن متن با محدودیت کاراکتر مواجه هستید. دلیلش این است که کاربرد این شبکه اجتماعی رویت عکس و ویدیو است و جنبه بصری محتوای شما در این شبکه اجتماعی زیاد مهم است به عبارتی شما باید روی حافظه تصویری مخاطب‌هایتان حساب مفتوح کنید. پس سعی کنید از عکس و فیلم‌های باکیفیت کاربرد کنید تا بتوانید مخاطب‌های بیشتری جذب کنید، هم‌چنین تحقیقات و بررسی‌ها نشانه داده‌اند که عکس‌هایی با رنگ‌های صریح جذابیت اکثریت از عکس‌هایی با رنگ‌های طایفه دارند. دقت به اندازه عکس هم زیاد در این مرحله مهم است. بهتر است عکس های خود را به شکل مربعی منتشر کنید و کیفیت آن دست کم ۱۰۸۰ باشد. برای ویرایش عکس‌هایتان می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند Snapseed، Overgram، VSCO Cam و نرم‌افزارهای کاربردی سایر استفاده کنید. اگر عکاس حرفه‌ای ندارید یا شخصی سازی عکس برای سوداگری شما در اولویت نیست، می‌توانید از قالب‌های از قبل حاضر استفاده کنید و با تشکیل یک بانک عکس، متناسب با موضوع محتوا، عکس باره نظرتان را انتخاب کنید.

اگر برای اینستاگرام خویش ویدئو تولید کردید و بیش از یک دقیقه شد نگران نباشید. در قابلیت IGTV اینستاگرام محدودیت 60 دقیقه‌ای برای ویدئوها برداشته شده است. این قابلیت جدید ویژگی‌های دیگری نیز دارد. شما می‌توانید با مطالعه مقاله "همه چیز در باره IGTV اینستاگرام" به طور کامل با این قابلیت جدید آشنا شوید.

مخاطب های منظور را شناسایی کنید
مخاطب‌های هدف را شناسایی کنید. این باره در تمام شبکه‌های اجتماعی صدق می‌کند و باید رعایت شود. هر زمان که با بازاریابی درونمایه راز و کار داشتید باید بتوانید پرسونای بیننده را معرفی کنید و ویژگی‌های شخصیتی مخاطب‌هایتان را بنویسید. شما برای چه رده سنی‌ای درونمایه تولید می‌کنید؟ برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی برای فروش کتاب‌های کمک درسی هستید باید بدانید که مخاطب‌های شما نوجوان‌ها هستید پس بهتر است با لحن و ادبیات یک نوجوان با آن‌ها صحبت کنید و از ویدیوهای جذاب و رنگی کاربرد کنید. یا حتی می‌توانید در قالب بازی و سرگرمی، پیامی را که می‌خواهید به آن‌ها منتقل کنید. هم‌چنین اگر پیمان است برای خانم‌های خانه‌دار محتوایی درباره طباخی و شیرینی‌پزی فرآوری کنید باید بدانید که لحن محاوره و ساده اغلب استعمال دارد لغایت استفاده از زبان معیار با کلمات وزین و پیچیده.‌ هم‌چنین به کارگیری عکس‌های خلاقانه و ترغیب‌کننده می‌تواند در این زمینه، زیاد کمک‌کننده باشد.

از عکس نوشتجات بهره‌گیری کنید
از آن‌جا که نخستینگی محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام با عکس و تصویر است خوب است محتوای نوشتاری‌تان را با استفاده از عکس‌ها یا اسلایدشوها منتشر کنید. معمولا بسیاری از مخاطب‌های این شبکه اجتماعی قسمت کپشن را نمی‌خوانند و شما تنها به اندازه یک تصویر یا ویدیو فرصت دارید الی پیامتان را به مخاطب منتقل کنید و یا می‌توانید با استفاده از عکس‌نوشته‌های ترغیب‌کننده مخاطب‌هایتان را برای مطالعه اغلب به کپشن بازگردانیدن بدهید. هم‌چنین به کارگیری جمله‌های انگیزشی یا نقل‌قول‌های بزرگان می‌تواند زیاد برای مردم جالب باشد، سعی کنید برگزیدن این جمله‌ها در راستای مفهومی که می‌خواهید منتقل کنید، باشد و با یک تاثیرگذاری اولیه، ذهن‌های مخاطبان را برای رسیدن به هدف اصلی‌تان حاضر کنید.

استفاده از هشتگ ها را فراموش نکنید
بسیاری از مخاطب‌های اینستاگرام برای جست‌وجوی محتوای مورد نظرشان، از هشتگ کاربرد می‌کنند. پس خوب است شما آغاز در قالب یک مخاطب یا مشتری جست‌و‌جو کنید و هشتگ‌های مرتبط با جستار موردنظرتان را پیدا کنید. هم‌چنین می‌توانید با رسیدگی پست‌های رقیب هشتگ‌های پیوسته بیشتری را معرفی کنید. تنها یادتان باشد در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی نکنید و هشتگ‌های غیرمرتبط را در پست‌هایتان به پیشه نبرید. معمولا بین هفت لغایت ده هشتگ برای هر پست کافی‌ است هم‌چنین هشتگ‌های یک کلمه‌ای شکیبیدن جست‌وجوی بالاتری نسبت به هشتگ‌های طولانی دارند. به کارگیری یک یا دو هشتگ انگلیسی هم می‌تواند در ساحل هشتگ‌های پارسی کمک‌کننده باشد ولی در ساحل همه این‌ها به کارگیری هشتگ برند کسب‌و‌کار خودتان را فراموش نکنید.

مخاطب را در رازهایتان شریک کنید
اگر حتی شما یک سازمان رسمی و صنعتی هستید می‌توانید با منتشر کردن پشت صحنه‌هایی از فضای کاری‌تان به مخاطب‌ها کم و بیش شوید و آن فضای سنگینی را که بین شما و مخاطب‌ها هستی دارد، از بین ببرید. منتشر کردن پشت صحنه مشابه فاش کردن یک راز برای مخاطب است و وقتی کسی رازش را با شما درمیان می‌گذارد چندین قدم به شما کم و بیش می‌شود. بنابراین با توزیع پشت صحنه‌‌های جالب و حتی خنده‌دار می‌توانید به مخاطب تقریبا شوید و حس اعتمادش را تقویت کنید. هم‌چنین این پیشه باعث می‌شود که چارچوب‌های ذهنی بیننده شکسته شود و بتواند روی بشاش و خودمانی یک مدیر را هم ببیند. اما بهتر است این گونه درونمایه را در استوری اینستاگرام استفاده کنید، کاربرد استوری منتشر کردن پست‌های لحظه‌ای و موقت است و شما می‌توانید با استفاده از استوری‌ها، مخاطبان را در لحظات کاری خود شریک کنید.

از مصاحبه ها و گفت و گوهای گرم و صمیمانه استفاده کنید
خوب است برای اجابت به کامنت‌ها و سوال‌های مخاطبان هرچند وقت یک بار از مصاحبه با افراد متخصص حوزه کاری‌تان استفاده کنید. بهتر است فضای این مصاحبه‌ها گرم و صمیمی باشد و در قالب یک گفت‌و‌گوی دوستانه پیام و مفهوم به بیننده منتقل شود. هم‌چنین اگر مدت موعد مصاحبه از یک دقیقه بیشتر شد می‌توانید آن را در تقدیر IGTV اینستاگرام منتشر کنید. در نظر داشته باشید که همش می‌توانید با استفاده از قابلیت استوری توجه مخاطب‌ها را به پست‌های مهم جلب کنید.
یک گونه دیگر مصاحبه می‌تواند مصاحبه با مشتری‌ها باشد. از مخاطب‌هایتان بخواهید که نظراتشان را درباره محصولات و خدمات شما، در قالب ویدیو ارسال کنند و یا به طور سر راست میانی ملت بروید و با آن‌ها مصاحبه کنید و از ساحل هم پیمان دادن نظرات باکیفیت، ویدیوهای جالب بسازید.

از اینفلوئنسرها غافل نشوید
اینفلوئنسرها کسانی هستند که ملت نظراتشان را قبول دارند و یا می‌توانند روی تصمیم‌گیری‌های ملت تاثیرگذار باشند. بهتر است اینفلوئنسرهای مرتبط با سوداگری خودتان را پیدا کنید ولی اگر این امکان هستی نداشت استفاده از تاثیرگذارهای حوزه‌های دیگر هم می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند. برای مثال می‌توانید به یک اینفلوئنسر که تعداد دنبال‌کننده‌های زیادی دارد پیام بدهید و از او بخواهید تجربه‌اش از کسب و کار شما را در قالب یک سرگذشت تصویری، ویدیویی یا نوشتاری برای فالورهایش گفتار کند. استفاده از داستان‌هایی با محوریت تجربه‌ شخصی می‌تواند زیاد تاثیرگذار باشد. شدنی است این پیشه هزینه زیادی برای سوداگری شما به دنبال داشته باشد ولی در نهایت بسیار زود به نتیجه می‌رسد و افراد زیادی را با شما همراه خواهد کرد.

 

حال که روش تولید درونمایه در اینستاگرام را فراگرفته اید باید به اندیشه این باشید که تکنیک های پولسازی از راه اینستاگرام را نیز در ساحل فرآوری محتوا فرا بگیرید. کتاب رازهای پولسازی از اینستاگرام اثر جرمی مک گیلوری می تواند به شما کمک کند





:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: