نکات کلیدی زیرو کلاینت
نوشته شده توسط : ساحل

در این نوشتار سعی کردیم سوالات متداولی که برای بعضی رفقا در رابطه با مجازی سازی و زیرو کلاینت به وجود می آید را رسیدگی و به این سوالات استجابت دهیم.

همانطور که می دانید، زیرو کلاینت ها دستگاه هایی مبتنی بر سرور هستند.

از جمله سوالات و چه بسا نخستین سوالی که برای کاربران عزیز شدنی است به وجود اید این است که:

اصلا این زیرو کلاینت ها به چه چهره پیشه میکنند ؟
در پاسخ باید گفت زیرو کلاینت ها کلیه پردازش هایی که از طریق کاربر انجام میشود مانند یک شغل کردن با کیبورد و …. به سرور فرستاده و از سرور اخذ میکند.و تمام تقاضا های کاربر را با یک سرورانجام می دهد.و فقط نتیجه هر عملیات و پردازشی بروی سرور اندوخته میشود.

زیرو کلاینت چگونه باعث میشود شدامد در شبکه کاهش یابد؟
جوابش این است که اغلب دستور ها در زیرو کلاینت به سرور ارسال و پس از ان سرور اطلاعات نمایشگر راارسال میکند , لذا در این حالت پهنای باند بسیار ناچیز شده.که البته در سری جدید این تکنولوژی فقط دگرگونی ها ارسال میشود و اطلاعاتی که تغییری در آنها هستی ندارد ثابت میمانند که به این پروتکل DDP می گویند که مایه بهینه شدن ۹۰ درصدی پهنا باند نسبت به RDP شده است

زیرو کلاینت پسندیده چه افرادی نیست؟
کسانی که در سازمان بیشتر از نرم انگیزه ها های زیاد وزین , مشابه نقشه کشی های سه بعدی و گرافیکی و بازی های سه بعدی بهره‌گیری میکنند زیرو کلاینت مناسب نیست .در عوض به علت صرفه بالا برای کارکرد های عادی در سازمان ها با اختلاف ۷۰ درصدی (عمر طولانی , حمایت نرم افزاری , سخت افزاری , میزان مصرف و….)بسیار کاربردی است.

زیرو کلاینت چگونه با سرور مرکزی ارتباط استوار میکند؟
در این وابستگی زیرو کلاینت وسرور چندین پروتکل هستی دارد,از جمله RDP که برای کمپانی مایکروسافت است و پروتکل ICA که برای کمپانی سیتریکس است.این پروتکل ها برای بستگی بین سرور و زیرو کلاینت کاربرد میشوند.

موضوع امنیت در زیرو کلاینت ها به چه چهره است؟
نکته ای که اینجا مطرح است این است که سرقت از زیرو کلاینت ها کم و بیش غیر ممکن است.این مدیر شبکه است که امکان دسترسی به اطلاعات زیرو کلاینت هارا میدهد.همچنین ار روش زیروکلاینت امکان اینکه اطلاعات به شبکه وارد شود هستی ندارد.در این چهره هیچگونه ویروس و برنامه مخربی نمیتواند ار شیوه زیروکلاینت وارد شبکه شود.

ارتقا نرم افزاری زیرو کلاینت ها به چه چهره است ؟
بیشتر زیرو کلاینت ها نیازی به ارتقا ندارند و با ارتقا سرور زیرو کلاینت هم ارتقا پیدا میکنند. به طور نمونه اگر رم سرور را افزایش دهیم رم زیرو کلاینت هم به نوعی افزایش پیدا میکند.اگر هم یک نرم افزار را بر روی سرور ارتقا دهیم در واقع روی زیرو کلاینت هم خوانده میشود.یک مزیت خوب زیرو کلاینت ها این است که در دراز مدت خرج ها را تفریق میدهند.با به پیشه گیری سروری جدید زیرو کلاینت ها هم به نوعی نیرومند تر میشوند.

زیرو کلاینت ها در کدام قسمت از شبکه باره کاربرد قرار میگیرند.؟
اکثر زیرو کلاینت ها هم به هاب وسوئچ برای ارتباط وصل هستند و بعد از ان به سرور وصل میشوند.

نحوه مدیریت کردن سرور توسط زیروکلاینت چگونه است؟
برای اینکه مدیر شبکه بتواند به کاربران خویش سرویس دهد ودرصورت بروز مشکل بتواند دشواری ها کاربران را حل کند در حالت عادی باید با صرف موعد خود بین کاربران رفته و دشواری ها را بررسی کند,اما وقتی از سرور و زیروکلاینت کاربرد می کند این مشکلات حل میشود.فقط بس است دشواری ها کاربران را در سرور بررسی نموده و آن را حل کند.قیمت پایین زیرو کلاینت ها نسبت به نمونه های رایانه مایه شده خرج های سرویس و انرژی به شدت کاهش پیدا کند.زیروکلاینت ها بسیار حقیر هستند و همین سوژه باعث میشود. در ضمن در پیرامون کاری نیاز به فضای کمی داشته باشند.

 

معایب زیروکلاینت ها

نکته قابل توجه اینکه زیروکلاینت ها نسبت به رایانه ها بسیار پایدارتر هستند.

برای استفاده از زیرو کلاینت ها احتیاج به کامپیوترهای زیاد قوی نیست.
و زیروکلاینت با سیستمی در بی گمان ویندوز سرور ۲۰۰۳ آسان شغل میکند. با توجه به گونه cpu و دشوار افزاری که سیستم داردو تعداد برنامه ها باید رسیدگی شود که چند زیرو کلاینت قابلیت پیوستگی به سرور را دارند.جالب است بدانید این دستگاه ها هیچ قطعه مکانیکی ندارند و همین سوژه باعث شده زیرو کلاینت ها عمر بیشتری را داشته باشند.

و وانگهی مایه شده زیروکلاینت ها بدون آلودگی صوتی شغل کنند و در پیرامون سازمان یا کمپانی مشکلی از بابت صدا نباشد.

بیشتر کمپانی ها مشکلی که دارند در عدم انسجام برخی قطعات در رایانه است ولی در زیرو کلاینت ها به علت اینکه در کارخانه سازنده زیرو کلاینت این قطعات آزمایش شده این مشکل هستی ندارد.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: