طراحی سایت رایگان
نوشته شده توسط : ساحل

اگر بگوییم پیمان است شما را به یک تور 5 روزه استانبول می‌فرستیم، همۀ هزینه‌های‌تان نیز در این مدت به عهده ماست، چقدر به ما اعتماد می‌کنید؟ به نظرتان ما چرا باید این لطف کبیر را بی دلیل در حق شما کنیم؟ کمی مشکوک نمی‌شوید که چه بسا کلکی در کار باشد؟!

حالا طراحی سایت رایگان را به‌جای تور مسافرتی پیمان دهید. عبارتی که ماهانه به‌طور میانگین بیشتر از 1600 بار در گوگل جستجو می‌شود! که یکتا از این افراد هم خویش شما هستید؛ که اکنون به این نوشتار رسیده‌اید. حال که به‌نظرتان ساخت سایت رایگان حقیقت دارد؟ این ادعا را چقدر می‌توان جدی گرفت؟

قبل از هر چیز پروانه دهید، بابت اینکه سرانجام تصمیم گرفته‌اید سوداگری اینترنتی خویش را تاسیس کنید؛ چون اگر گذرگاه را صحیح بروید، پیمان است رویدادها نکویی در کسب و کارتان بیفتد. اگر یک سایت فروشگاهی تاسیس کنید، می‌توانید یومیه درآمد میلیونی از آن داشته باشید، اگر یک سایت شخصی برای شناسایی و برندینگ خویش بسازید، پس از مدتی کسان به سراغ شما می‌آیند و... بعد می‌خواهیم درمورد یک چیز با ارزش صحبت کنیم.

اگر به این ایمان واصله باشید، که پتانسیل سایت در کسب درآمد، چقدر زیاد است، این سؤال برایتان پیش می‌آید، که چرا ساخت سایت باید مجانی باشد؟ یا اصلا شرکتی که خدمات طراحی سایت را رایگان ارائه می‌دهد چطور توانسته الی اکنون به پیشه خویش پیوسته دهد؟ یا حتی اگر هم این کار را برای رضای خدا سپریدن دهد، چقدر می‌توان به کیفیت و اعتبار آن مطمئن بود؟

اگر تا به حال با این سؤالات مقابل نشده بودید، اکنون وقتش واصله برای چند لحظه به خودتان بیایید! این جستار آنقدر اهمیت دارد که تصمیم گرفتیم، کامل در مورد آن گفتگو نماییم و یکبار برای همیشه، پرونده ساخت سایت رایگان را ببندیم تا بعدها درگیر این پیشنهادات وسوسه انگیز نشوید.

معمولا در جستجوهای‌تان برای طراحی سایت مجانی یا طراحی سایت ارزان، با یکتا از سه ادعای پایین مقابل می‌شوید. اگر چیزی غیر از این است، پایین صفحه در دسته نظرات، آن را برای ما بنویسید لغایت در باره آن صحبت کنیم.

واقعیت طراحی سایت رایگان

واقعیت‌‌های ساخت سایت رایگان
وقتی تصمیم می‌گیرید یک سایت یا فروشگاه اینترنتی داشته باشید، قطعا یکی از دغدغه‌های‌تان خرج آن است. به همین خاطر اغلب نخستین چیزی که جستجو می‌کنید، ساخت سایت مجانی یا ارزان است. به همین خاطر احتمالا با یکتا از سه ادعای پایین روبرو شده‌اید. در پیوستگی در مورد هر کدام و واقعیت پشت پرده هر یک، صحبت می‌کنیم.

ادعای اول: با وردپرس، مجانی سایت بسازید
«طراحی سایت رایگان با وردپرس»! جمله‌ای که هم بسیار در سایت‌ها می‌بینیم، یا از زاویه و ساحل در مورد آن می‌شنویم. کامل هم اشتباه نیست؛ چون نصب وردپرس رایگان است. اما تنها نصب آن!

بسیاری از افراد با همین تصور تصمیم می‌گیرند طراحی سایت خویش را با وردپرس انجام دهند. اما وقتی وارد عمل می‌شوند و با هزینه‌های آن روبرو می‌شوند متوجه می‌شوند، اصلا اینطور نیست. زمان زیادی دربایستن نیست الی این سوژه را متوجه شوید. برای طراحی سایت با وردپرس از همان شروع کار باید هزینه‌ای بابت خرید هاست و دامنهبپردازید.

اگر بخواهید یک دامنه com. و یک فضای هاست دست کم داشته باشید، این هزینه نزدیک 400-500 هزار تومان است. بسته به حجم اطلاعاتی که می‌خواهید روی سایت پیمان دهید، باید میزان هاست اکثریت بخرید. این هزینه‌ها بصورت دوره‌ای تکرار می‌شود، نه اینکه تنها یک‌بار آن را بپردازید! این فقط بخشی از خرج طراحی سایت با وردپرس است. ولی به همین جا ختم نمی‌شود.

الان شما یک سایت با ظاهری خام، ساده و با کمینه امکانات دارید. بعد از نصب، به یک قالب برای ظاهر سایت و شماری افزونه (برای اضافه شدن قابلیت‌های گوناگون به سایت) دربایستن دارید. بعضی از این قالب‌ها و افزونه‌ها رایگان هستند؛ اما احتمالا همۀ این‌ها نیازتان را برطرف نمی‌کند و مجبورید از نسخه‌های پولی مثلا قالب سفارشی یا افزونه‌های غیررایگان استفاده کنید.

بد نیست این را هم بدانید که هزینۀ قالب و افزونه از 50 هزارتومان شروع می‌شود الی چندین میلیون می‌رسد.

هنوز تمام نشده است! شما حین شغل با سایت، به شکیبیدن بسیار با مشکلاتی روبرو می‌شوید، که برخی مواقع برای حل آن مجبورید، هزینۀ کنید. مقدار این هزینه بسته به مشکلاتی که برایتان پیش آمده متفاوت است. اگر بخواهید مجموع این هزینه‌ها را در عقیده بگیرید چیز کمی نمی‌شود. بعد اگر هدفتان طراحی سایت کاملا مجانی است بعید وردپرس را خط بکشید.

هزینه طراحی سایت با وردپرس

ادعای دوم: سایت ساز و فروشگاه سازهایی که رایگانند!
سایت ساز ابزاری است که با کمک آن می‌توانید سایت خود را بدون بیچارگی به کدنویسی و ادب فنی طراحی و مدیریت کنید. به کارگیری سایت‌ساز این مزیت را برایتان دارد که نیازی به خرید هاست جداگانه ندارید. حتی در بعضی موارد حوزه مجانی هم در کمر بستن شما پیمان می‌دهند. فروشگاه ساز هم همینگونه است.

البته نه به این معنی که از هزینه خرید هاست و حوزه فارغ هستید. این خرج در هر سایت‌سازی که می‌بینید عموما در گرد از سه دستۀ پایین جای می‌گیرند:

حالت پایه آن‌ها رایگان است؛ اما برای به کارگیری امکانات بیشتر باید پول پرداخت کنید. (مانند Wix)
هزینه سالانه می‌گیرند. (مانند Portal)
از فروش شما سود می‌گیرند. (مانند سازیتو)
اگر سایت سازی وجود دارد که خارج از این سه حالت است و کاملاً مجانی کار می‌کند، شاد می‌شویم آن را به ما شناسایی کنید :)

ادعای سوم: طراحی سایت رایگان = طراحی سایت ارزان
شاید تیتر ادعای سوم کمی گیج‌کننده باشد! منظورمان سایت‌هایی است، که هنگام جستجوی عبارت "طراحی سایت رایگان" در نتایج گوگل نما می‌شوند. ولی وقتی وارد سایتشان می‌شوید، می‌بینید که منظورشان از طراحی سایت رایگان، طراحی سایت خیلی ارزان (به تعبیر خودشان) بوده و حتی چندین بسته و تعرفه گوناگون دارند.

اگر خودتان هم همین اکنون "طراحی سایت رایگان" را در گوگل جستجو کنید، تعدادی از این سایت‌ها را می‌بینید. تنها کافیست سایت را مفتوح کنید و تفاوت چیزی که همان نخست گفته‌اند و تعرفه‌های سایت را ببینید. برای جذب بیننده دست به هرکاری می‌زنند! اکنون سایر می‌دانید که چطور باید با آن‌ها تصادف کنید.

مزایای استفاده از سایت سازهای رایگان
وب سایت در مدت سررسید اقلیت راه اندازی می شود. معمولا ابزارهای جدید بدست سایت ساز جهت بهره‌گیری تعبیه شده اند که به راحتی می توانید این افزارها را در وب سایت طراحی شده خود اضافه نمایید. سایت سازها معمولا قواعد مربوط به سئو را رعایت می نمایند فلذا نیاز نیست نگران سئو سایت خود باشید. وب هاستینگ هم به چهره رایگان بدست سازنده های سایت ارائه می شود که دیگر لازم نیست نگران تهیه هاستینگ باشید.
مشکلات استفاده از سایت سازهای رایگان
سایت های بسیاری ممکن است قالبی مانند قالب شما داشته باشند. در طراحی سایت محدودیت دارید و فقط می توانید در حتماً محدودیت های سایت ساز سایت خود را طراحی نمایید. چنانچه قصد داشته باشید پس از مدتی وب سایت خود را به روز رسانی نمایید قادر نخواهید بود این کار را سپریدن دهید و لازم است سایت را مجدد از نخست بسازید. معمولا سایت سازهای مجانی مواردی را به صورت رایگان نمی گذارند تا مجبور به پرداخت خرج شوید. بعضی از سایت ساز های رایگان نیز در سایت شما تبلیغات قرار می دهند که مایه افت رنک شما می شود.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: