یافتن بهترین کلمات کلیدی
نوشته شده توسط : ساحل

از روز اولی که گوگل متولّد شد “کلمات کلیدی” اصلی‌ترین موردی بود که در میانی همه معیارهای گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو به آن توجه شده است. خب طبیعی هم هست چون وظیفه اصلی گوگل (نمایش نتایج) بر بنیاد کلماتی است که کاربران در باکس گوگل، جست‌وجو می‌کنند.
بنابراین گزینش درست این کلمات، نیازمند پژوهش محیط کلمات کلیدی پیش از راه اندازی وبسایت یا کسب‌وکار اینترنتی خودمان است. ولی بریم سراغ مواردی که پیش از انجام این پیشه باید به آن‌ها توجّه اخص داشته باشید.

یافتن بهترین کلمه کلیدی
شما فقط در صورتی می توانید به یک سوداگری از راه سئو کمک کنید که آغاز فهم کاملی از چند سوال در ذهن خویش داشته باشید.

ابتدا باید به چهره کامل درک کنید که آن ها چه کسب و کاری دارند؟
سپس باید متوجه شوید که مشتریان آن ها چه کسانی هستند؟
در نهایت اینکه منظور آن ها چه می باشد؟!
بسیاری از افرادی که می خواهند روی سئو سایت خویش شغل کنند ، این مراحل را نادیده می گیرند! به انگیزه اینکه تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند سررسید بر است. البته اگر به حقیقت اتمام شود ! حال که سوال من از این دسته از کسان این است که چگونه می خواهند در رتبه های بالای گوگل حضور پیدا کنند زمانی که نمی دانند بر روی چه کلمه یا عبارت کلیدی باید شغل کنند! و یا بدتر از آن اینکه با یک تحقیق تند ، چند کلمه و عبارت کلیدی را مشخص می کنند. در حالی که حتی اگر در آن واژه ها به صدر نتایج گوگل هم برسند برایشان سود ای نخواهد داشت. بعد لطفا بحث یافتن واژه ها کلیدی را جدی بگیرید! آن هم به صورت علمی و هدفند تا از صرف وقت و خرج بیهوده بازداری نمایید.

خیلی وقت ها قبل می آید که شما فکر می کنید فلان واژه کلیدی برای کسب و کارتان پسندیده است ، در حالی که در راستی این طور نیست و مخاطبان شما با یک کلمه کلیدی دیگر به تعقیب شما می گردند. تمرکز بر مخاطبان و یافتن آنچه واقعا کاربرد می کنند ، بسیار به موفقیت کمپین شما کمک خواهد کرد. شما باید در یافتن واژه ها کلیدی از سیستم تفکر بر پایه صفر بهره‌گیری کنید. باید فکر کنید که شما هیچ چیز نمی دانید و اکنون آمده اید لغایت آن ها را کشف کنید. آن موقع است که موفق خواهید شد.

تحقیق پیرامون کلمات کلیدی (Keyword Research)
اگر بخواهم خیلی ساده و خودمانی، مفهومیافتن بهترین واژه ها کلیدی را ذکر کنم، باید بگویم:
تحقیق و انتخاب در مورد کلماتی که کاربران مورد هدفِ ما برای رسیدن به محصولات یا خدمات ما در موتورهای جست‌وجو (با تمرکز بر گوگل)جست‌وجو می کنند، یافتن بهترین کلمات کلیدی گفته می‌شود که این فرمایش به شدّت در تعیین استراتژی محتواییِ برند ما، کارایی خواهد داشت. (خیلی کوتاه و کلّی بخواهم بگویم، راهبرد محتوایی یعنی نحوه برنامه‌ریزی و برگزیدن صحیح موضوع برای درونمایه برای رسیدن به اهدافمان)

تهیه لیستی از کلمات کلیدی باره هدف
توصیه می‌کنم که این کار را با کمک چند تن از اعضای اصلیِ کمپانی یا تیم خود سپریدن دهید.
به این ترتیب که با ذهنی باز و فراغ بال، بعید یک میز نشسته و یک نفر را مسئول نوشتن این کلمات کنید.
سپس هر فرد باید خودش را به جای یک مشتری بگذارد و اینطور تصوّر کند که اگر او به جای فردّ جست‌وجو کننده در گوگل بود، چه کلماتی را برای رسیدن به محصولات شما، تایپ می‌کرد (به همین سادگی)
شروع کنید به نوشتن این واژه ها و شمار آن را به نزدیک ۱۵ تا ۲۵ کلمه برسانید. (این کلمات به راستی اصلی‌ترین کلمات مورد هدفِ شما برای بهینه سازی محسوب می‌شوند)

با این کلمات انتخابی، یک عبارت بسازید
بسیار خوب الی به اینجای شغل شما کلمات کلیدی باره منظور خویش را نوشته‌اید. حال برای هر کلمه، یک یا چند عبارتی که فکر می کنید مشتری شما در گوگل جست‌وجو می‌کند را بنویسید:
به عنوان مثال فر کنید کلمه ما “اتوماسیون بازاریابی” است، عبارات ما چنین می‌شود:

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
نحوه پیشه با آلت اتوماسیون بازاریابی
انواع اتوماسیون بازاریابی چیست
بهترین ابزارهای اتوماسیون اداری
این سوژه را برای هر کلمه کلیدی، سپریدن دهید و الی می‌توانید عبارات مورد قصد بسازید. البته برای سپریدن این پیشه می‌توانید از امکان Google Suggestions پیشنهاد‌های گوگل کاربرد کنید.
از واژه ها مرتبط گوگل کاربرد کنید
برای تکمیل لیست عباراتی که شامل کلمات باره منظور شما است، به امکان “کلمات مرتبط” گوگل مراجعه کنید. با وارد نمودن هر عبارت در باکس جست‌وجوی گوگل، پس از نمایش نتایجِ حاصل شده، چندی کلمات پیوسته با آن عبارتی که در گوگل جست‌وجو کرده‌اید، در پایین صفحه، قابل تماشا است.
این‌ها به راستی همان عباراتی هستند که کاربران، در گوگل جست‌وجو می‌کنند و شباهت زیادی با عبارت باره عقیده شما دارند.

تهیه یک ترکیب خوب از Head Term‌ها و Long Tail‌ها
بسیار خوب نخست دستور بدهید تا مفهوم واژه ها کلیدی Head و Long را خدمت شما بگویم.
به عباراتی که عموماً از یک یا دو واژه برپایی شده، Head Term‌ها گفته می‌شود که معمولاً این طور واژه‌ها، بسیار کلّی و عمومی هستند و اغلب توسّط کاربرانِ اینترنتی جست‌وجو می‌شوند.
در مقابل، عبارات Long Tail را داریم که به عبارات کلیدیِ “دم دراز” شهرت دارند و به راستی از ۳ کلمه یا اغلب برپایی شده‌اند. این نوع عبارات، سرچ کم‌تری دارند ولی بسیار هدفمندتر و دقیق‌تر از واژه ها Head هستند.
مثلا عبارت “خرید کفش” یک عبارت Head محسوب می‌شود چرا که بسیار کلی است. اما عبارت “خرید کفشِ ورزشی برای پیاده روی” یک عبارت دم طویل است که اگر صفحاتِ وبسایتِ فروشگاهی شما، روی چنین عباراتی سئو شود، بی گمان مشتریان باره منظور اکثریت خواهید داشت. (به شکیبیدن اکثریت خرید رویداد می‌افتد)
بنابراین، کوشش کنید که ترکیبی از هر دو، یعنی هم عبارات اختصار و هم عبارات دم دراز را تهیّه کنید و در فرآیند بهینه سازی خویش قرار دهید.

کلمات برگزیده را از عقیده میزانِ چشم وهمچشمی رسیدگی کنید
تا به اینجای کار ما باید لیستی از کلمات و عبارت کلیدی داشته باشیم که در گام‌های گذشته، موفّق به جمع آوری آن‌ها شده‌ایم. حال باید میزان رقابت این کلمات را مورد بررسی قرار دهیم.
در پروسه بهینه سازی یک وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو، بسیار مهم است که رقیبان شما، تا چه اندازه روی کلمه کلیدی باره هدفتان، پیشه کرده‌اند. هر اندازه که میزان رقابت، روی واژه ها کلیدی دشوارتر باشد، پروسه سئو هم برای رسیدن به نتایج دلخواه سخت‌تر خواهد شد.
بهترین راه، به کارگیری ابزارهای بررسی چشم وهمچشمی واژه ها کلیدی است که یگانه از بهترین این ابزارها، KWfinder است که با زبان فارسی، کاملا سازگاری دارد. البته ابزارهای زیادی برای یافتن بهترین واژه ها کلیدی هستی دارد که با جست‌وجوی عبارت “free keyword research tools” در گوگل، می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.
به طور کلّی کوشش کنید از کلماتی نخست کنید که رقابت کمتر و بازدید بالاتری دارند و اینکه کلماتی را در بالای لیست بهینه‌سازی خویش قرار دهید که رقبای شما، توجه زیادی به آن‌ها نداشته اند. این یک فرصت عالی برای شماست که با به کارگیری این نقاط ضعف، در کناره دیگر رقبای خود، به تکاپو و افزایش درآمد برسید.





:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: