در سنه ۲۰۲۰ تنها یک لپ تاپ با توانایی AMD SmartShift عرضه می‌شود
نوشته شده توسط : ساحل

دل مدتی قبل لپ‌تاپ G5 15 SE را با قابلیت اسمارت‌شیفت AMD رونمایی کرد. از پیمان معلوم G5 15 SE فقط لپ‌تاپ امسال با قابلیت موردبحث خواهد بود.


پردازنده‌های شتاب‌یافته‌ی سری رنیور خانواده‌ی رایزن ۴۰۰۰ AMD که تاریخ رونمایی آن‌ها به اوایل امسال میلادی برمی‌گردد مجهز به بعضی قابلیت‌ها و فناوری‌های جدید هستند که روی افزایش قدرت پردازشی آن‌ها نشانه محسوسی می‌گذارد. AMD با استفاده از روش‌هایی جدید کوشش کرده است میزان مصرف انرژی پردازنده‌های شتاب‌یافته‌ی جدید را چه‌ به‌هنگام فعالیت‌های عادی و چه به‌هنگام بیکار بودن، تفریق دهد.

افزون بر این، تیم قرمز قابلیتی جدید به تراشه‌های سری رنیور آورده است که اسمارت‌شیفت (SmartShift) نامیده می‌شود و به‌منظور مدیریت نا طراحی حرارتی (TDP) مورداستفاده پیمان می‌گیرد. قابلیت اسمارت‌شیفت مخصوص سیستم‌هایی است که مجهز به پردازنده‌ی شتاب‌یافته‌ی AMD و وانگهی کارت گرافیک مجزای این شرکت هستند. این قابلیت به سیستم امکان می‌دهد طاقت طراحی حرارتی دو پردازنده‌ موردبحث را به‌اشتراک بگذارد الی بتواند به وظایف مختلف به‌شکلی فعال طاقت خاصی را گزین کردن دهد.

اسمارت‌شیفت را می‌توان قابلیتی در سطح پلتفرم به‌حساب آورد که برای شغل کردن به جوانب متعددی از سیستم متکی است؛ جوانبی که از خویش پردازنده‌ی دستگاه لغایت چینش سیستم خنک‌کننده را دربرگیرنده می‌شود. اسمارت‌شیفت قابلیتی است که سازندگان لپ‌تاپ‌ برای بهره‌گرفتن متعلق به باید به‌شکل گزیده تر برنامه‌ریزی کنند. این یعنی بهره‌مندی لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های AMD لزوما به‌معنی پشتیبانی آن‌ها از قابلیت اسمارت‌شیفت نیست و باید بعضی بهینه‌سازی‌های دیگر در محصولات اعمال شود.

پیچیدگی‌های به کارگیری اسمارت‌شیفت مایه شده است که تابه‌امروز فقط یک لپ‌تاپ با این قابلیت روانه‌ی بازار شود. لپ‌تاپ موردبحث G5 15 SE دل است که مدتی قبل شناسایی شد. در ابتدا انگاشت می‌کردیم که شرکت‌های دیگر هم به‌فکر استفاده از اسمارت‌شیفت در محصولات‌شان افتاده باشند، بااین‌حال از قرار معلوم لپ‌تاپ دل G5 15 SE قرار است فقط لپ‌تاپ مجهز به اسمارت‌شیفت برای سال ۲۰۲۰ باشد.

فرانک آزور، معمار بزرگتر راهکارهای گیمینگ در AMD، در استجابت به سؤال گرد از کاربران در توییتر به‌صورت رسمی اعلام کرده است G5 15 SE دل فقط لپ‌تاپ سنه ۲۰۲۰ خواهد بود که با قابلیت اسمارت‌شیفت دردسترس قرار می‌گیرد. بر پایه گفته‌های آزور، به‌طور معمول ساخت لپ‌تاپ‌ها در چرخه‌ی زمانی یک ساله انجام می‌شود. این چرخه‌ی یک‌ساله به‌همراه برخی پیش‌نیازهای فنی اسمارت‌شیفت باعث شده‌اند اضافه‌کردن این قابلیت به لپ‌تاپ‌ها زمان‌بر باشد؛ درواقع شرکت‌ها باید از مدت‌ها قبل برای بهره‌گرفتن از اسمارت‌شیفت در محصولات‌شان برنامه بریزند.

مقاله‌ی مرتبط:
اسمارت شیفت؛ مکانیزمی برای برقراری توازن در توان مصرفی لپ‌تاپ‌های مجهز به AMD Ryzen
آن‌طور که به‌نظر می‌رسد دل‌ از مدت‌ها قبل روی اسمارت‌شیفت پیشه کرده است تا درنهایت بتواند آن را به لپ‌تاپ جدیدش اضافه کند. بدین ترتیب دل اولین و تنها کمپانی جهان است که در سال ۲۰۲۰ لپ‌تاپی با اسمارت‌شیفت به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رساند.

فرانک آزور در ادامه‌ی توییت خویش وانگهی می‌گوید AMD منظور دارد در مشارکت با شرکت‌های مختلف آمار لپ‌تاپ‌های مجهز به اسمارت‌شیفت را در سال ۲۰۲۱ افزایش دهد لغایت کاربران بیشتری امکان تهیه‌ی آن‌ها را داشته باشند. بنابراین بر پایه اطلاعیه‌ی جدید نباید چشم براه عرضه‌ی لپ‌تاپ دیگری در سنه ۲۰۲۰ باشیم که از اسمارت‌شیفت سهم بگیرد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این گویه دارید؟

منبع : https://www.zoomit.ir/2020/6/6/359308/dell-g5-15-se-only-laptop-amd-smartshift-2020/





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: