انواع cms
نوشته شده توسط : ساحل

سیستم مدیریت محتوا یا CMS که مخفف کلمه (content management sysyem ) می باشد که در گستره رایانه و وبسایت به معنی سیستم مدیریت محتوا می باشد و یک نرم اسباب تحت وب است.

از این طریق به روش ای آسان و سازماندهی شده میتوان محتواهای وب سایت را بدون فرهنگ فنی مدیریت و انتشار داد.سیستم های مدیریت محتوای فراوانی وجود دارند. صرف عقیده از اینکه شما قصد دارید چه وبسایتی را درست کنید.

به گزارش کلیک،یکی از مشکلاتی که طراحان و گسترش دهندگان با آن روبرو هستند این است که آن ها علاقه ندارند که وقت خود را برای یادگیری چند CMS (content management systems)، صرف کنند. آن ها همنشین دارند که شغل با یک یا دو سیستم مدیریت درونمایه را بلد باشند. این بدان معناست که آن ها رغبت به نرم افزاری نیرومند و در همان سان انعطاف پذیر دارند.

CMS مخفف عبارت Content management system به معنای سیستم مدیریت درونمایه می باشد. یک سیستم نرم افزاری دربرگیرنده ابزار هایی جهت مدیریت وب سایت ها می باشد. اکثر کاربران سطح وب بدون داشتن فرهنگ برنامه نویسی نیز می توانند از این سیستم های مدیریت محتوا جهت طراحی و راه اندازی سایتشان بهره‌گیری نمایند.
با به کارگیری سیستم های مدیریت محتوا می توانید سایت هایی پویا یا داینامیک ایجاد نمایید. افزارها و قابلیت هایی که سیستم های مدیریت محتوا در برگزیدن شما قرار می دهند همگی امکان مدیریت مطالب تصاویر، پیوند ها و… را برای شما فراهم می کنند.
عمده ترین علت بیچارگی به یک سیستم مدیریت محتوای وب، برای سایت های پرکار تغییرات دوره ای است که در سایت ایجاد می شود. اگر سایت شما ایستا باشد هر بار برای برپایی تغییرات احتیاج به برنامه نویسی و تغییر در کدها خواهید داشت و در صورت عدم فرهنگ کافی می بایست هربار به شرکت های طراحی سایت مراجعه نمایید. اما در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوا می توانید به راحتی تغییرات را ایجاد نمایید.
در پیوستگی به شناسایی چند مورد و در نهایت معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا و امن ترین cms ها می پردازیم.
بهترین سیستم مدیریت درونمایه چه ویژگی هایی دارد؟
تاکنون به تفاوت سیستم های مدیریت درونمایه به صورت جامع و تخصصی نگاه کرده اید؟ اینکه کدام یک بهتر هستند و در چه مواردی با هم فرق دارند؟ همان طور که می دانید سیستم های مدیریت محتوای متفاوتی در بستر وب هستی دارد که هر کدام نیازهای قشر خاصی را پوشش می دهند. ولی اگر بخواهیم به صورت موشکافانه تر رسیدگی داشته باشیم می توانیم خاصیت هایی را برای تشخیص بهترین سیستم مدیریت درونمایه در عقیده بگیریم از جمله:

امکان انتشار محتوای جدید و سهولت امر: هر CMS با کیفیت شامل یک ویرایشگر قدرتمند و ابزارهای انبوه جهت برپایی و انتشار محتوا است. به عبارتی به سادگی باید توانا به فرآوری محتوا در این سیستم مدیریتی باشید.
گزینه های بخش بندی کردن محتوا: هرچه محتوای سایت بیشتر باشد سامان دهی آن مشکل و پیچیده تر خواهد شد. بر همین بنیاد سیستم مدیریت محتوای شما باید امکاناتی از قبیل برچسب گذاری، دسته بندی و موارد این چنینی را ارائه نماید.
امکان ویرایش محتوا: سیستم مدیریت محتوایی که گزینش می کنید باید ابزارهای لازم جهت مدیریت و انتشار گونه ها محتوا را ارائه کند.
امکان شخصی سازی: متن مفتوح بودن یا امکان اضافه کردن قابلیت و توسعه امکانات از خاصیت های کلیدی یک cms بشمار می رود.
توسعه CMS: تیمی در پشت صحنه همواره نسخه هایی از CMS را منتشر می کنند لغایت کاربران توانا به بروزرسانی و تعمیم موارد امنیتی باشند.
امنیت: امنیت از موارد بسیار مهم در انتخاب سیستم مدیریت محتوا اختصاصی یا عام تلقی میگردد. امن ترین cms ها دارای مواردی همچون بروزرسانی های مداوم، رفع باگ های امنیتی و امکان توسعه عملکرد امنیتی سایت هستند.
5 ویژگی مذکور از موارد کلیدی و بسیار مهمی هستند که در انتخاب سیستم مدیریت درونمایه (cms) باید در عقیده گرفت.
در ادامه، به رسیدگی برترین سیستم های مدیریت درونمایه خواهیم پرداخت. جوانب مثبت و منفی هر کدام را کالبدشناسی می نماییم تا در پایان بتوانید با توجه به نیاز خود برگزیدن ریزبین تری به عمل آورید.
معرفی گونه ها cms
سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress)
سیستم مدیریت محتوای جوملا (Joomla)
سیستم مدیریت محتوای دروپال (Drupal)
نیوک1. سیستم مدیریت محتوای وردپرس WordPress
سیستم مدیریت محتوای وردپرس
wordpress
سیستم مدیریت محتوا وردپرس بی گمان گرد از بزرگترین و پیشرفته ترین سایت ساز های دنیا می باشد. این سایت ساز تحت php طراحی و بهینه سازی شده است توانسته نگاه های بسیاری را به سمت خود جذب کند.

به گزارش احد از منابع تازه گزاری این اسکریپت محبوب موفق شده بیش از 60 درصد از تارنما های جهان را که لغایت به حال طراحی شده اند به خویش اختصاص دهد.
طبق نظرسنجی های اخیر وردپرس به عنوان بهترین سیستم مدیریت درونمایه برای فروشگاه شناخته شده است.
این بحران را در عقیده داشته باشید که بعضی کاربران درباره میزان امنیت وردپرس با پوشیدن روبرو هستند و آن را به عنوان امن ترین cms نمی شناسند ولی باید گفت به طور مداوم گزارش هایی از بروزرسانی و رفع باگ های امنیتی این سیستم منتشر می گردد. از سوی سایر تقسیم اعظمی از برقراری امنیت سایت بر دوش صاحبان سایت ها و اقدامات مربوطه می باشد.

مرجع رسمی پارسی زبان این سیستم به آیت www.wp-persian.com و مرجع اصلی آن به آیت www.wordpress.org می باشد.

امکانات سایت ساز وردپرس:
پلت فرم نرمش پذیر
دسترسی سریع و آسان
سهولت نصب و گذرگاه اندازی
بروز رسانی اتوماتیک
اپن سورس
شامل ابزارهای کامل جهت راه اندازی انواع سایت ها
دارای پوسته و تم های متنوع
و…
برای نصب و راه اندازی این سیستم مدیریت محتوای دوست داشتنی روی هاست، مراحل ذیل را دنبال کنید:

ابتدا می بایست این CMS را از سایت رسمی وردپرس یا پشتیبان رسمی پارسی آن دانلود کنید.
بسته مربوطه را روی هاست خود آپلود نمایید.
پس متعلق به از طریق تعلیم ها و مستندات وب نسبت به نصب و پیکربندی آن اقدام نمایید.
2. سیستم مدیریت محتوای جوملا Joomla
مرجع رسمی پارسی زبان این سیستم به آیت www.joomlafarsi.com و مرجع اصلی آن به نشانه www.joomla.org می باشد. با مراجعه به هرکدام از این سایت ها می توانید پسینیان نسخه این سیستم مدیریت محتوای محبوب را تعبيه نمایید.

سایت ساز جوملا یگانه از کهنه ترین اسکریپت های تحت PHP می باشد.
با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا یا CMS و پیاده سازی آن روی هاست خویش می توانید به راحتی فایل ها، متون و عکس ها خود را به چهره سازماندهی شده نمایش دهید.
یکی از محبوبیت های جوملا که مایه شده طرفداران زیادی داشته باشد این است که با چند کلیک می توانید اسکریپت مربوطه را نصب کنید.
پس متعلق به بدون داشتن هیچگونه نزاکت فنی از برنامه نویسی وب سایت خویش را در اینترنت طراحی و پیاده سازی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 51

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: