وردپرس چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

اربرانی که پا به عرصه طراحی سایت می گذارند با سیستم های مدیریت محتوا آشنا می شوند. در این میانی وردپرس با محبوبیت زیاد بالا توانسته میزبان سایت های بسیاری باشد. ولی وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ چطور روی هاست نصب می شود و اصلا آن را چگونه جاسازی کنیم؟ اگر با حجم عظیمی از سوالات درباره وردپرس مواجه شده اید اصلا نگران نباشید. در این تعلیم از پایگاه نزاکت میزبان فا قصد دارم تا به معرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بپردازیم، البته احتمالاً در پیش درآمد که عنوان نوشتار را مشاهده کنید چیز تازه ای برای شما نباشد، ولی عموما این سوال که وردپرس چیست؟ چه خاصیت هایی دارد؟ چه سایت‌هایی با وردپرس می تاب تاسیس کرد؟ کدام افزونه وردپرس کاربردی تر است و آیا سایت را سنگین می کند؟ و از این قبیل سوالات همواره برای کاربران پیش می آید.

در این مقاله قصد داریم موضوعات زیر را باره بحث و رسیدگی پیمان دهیم:

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس
آموزش کامل نصب وردپرس روی هاست
آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست
طراحی ظاهر و قالب وردپرس
ایجاد بخش‌های گوناگون در وردپرس با به کارگیری افزونه‌ها
توابع وردپرس چیست؟
وردپرس و روابط خوب آن با موتورهای جستجو
امنیت وردپرس
پشتیبانی وردپرس و کثرت آن در وب پارسی
واقعا باید به وردپرس اطمینان کنم؟!
وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر در مجلس های متنوع عضو شده باشید گاها با موضوعاتی روبرو می شوید از قبیل اینکه آیا با وردپرس می تاب یک سایت با موضوعات (فروشگاهی، خبری، شرکتی، موزیک و…) راه اندازی کرد؟ عموم کاربران که به تازگی قصد دارند الی وارد دنیای بزرگ وردپرس شوند همواره چنین سوالاتی را از سایرین می پرسند الی بتوانند یک سیستم مدیریت محتوای پسندیده برای سایت خود گزینش کنند.



قبل از اینکه بدانید وردپرس چیست بهتر است درکی از مفهوم سیستم مدیریت درونمایه و انواع CMS ها به دست آورید. بر همین اساس رهنمود می نماییم نوشتار انواع سیستم های مدیریت درونمایه و بهترین CMS را مطالعه نمایید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

✔  وردپرس به زبان ساده: اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی وردپرس بپردازیم، وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود الی به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید. با اطمینان بر پای بست، تجربیات شخصی و نمونه های  نگریستن شده به جرأت می توانم این اطمینان را به شما بدهم به علت انعطاف فوقانی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با به کارگیری آن توانا خواهید بود الی اقدام به تاسیس هر گونه وبسایت با وردپرس کنید.


اگر بخواهیم با یک زبان حرفه ای تر اقدام به معرفی وردپرس کنیم و پاسخ این سوال را که وردپرس چیست؟ را بدهیم می نا گفت، وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن باز و مجانی تحت وب که در دسته CMS ها (Content Management System) قرار دارد. همانطور که اشاره شد وردپرس به صورت رایگان و متن باز می باشد که می نا آن را جزء بخش نرم افزارهای دنیای آزاد  پیمان داد.  به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود تا هر گونه شخصی سازی بر روی وردپرس اتمام داده و سایت دلخواه خویش را با استفاده از آن  طراحی و پیاده سازی کنید.

✔ وردپرس چیست به زبان پیشه ای: وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و توسط Mysql نیز پشتیبانی می شود، در ضمن نسخه ای برای پست گرس کیو ال نیز موجود می باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.

تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس
مت مولنوگ پایه‌گذار وردپرس است که در 27 مِی سال 2003 آن را به چهره رسمی عرضه کرد، نرم‌افزار کدبازی که در ابتدا به طور گسترده از جانب وبلاگ نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد کاربرد پیمان می گرفت ولی حالا با گذشت چند سال از انتشار آن و بروزرسانی های مختلفی که در آن برپایی شده و از طرفی همان نرمش پذیری که در بالا به آن اشاره شد توانا خواهید بود لغایت علاوه بر وبلاگ با به کارگیری افزونه ها و طراحی های اختصاصی در پوسته های وردپرس هر نوع وبسایتی را با آن تاسیس کنید.

آموزش کامل نصب وردپرس روی هاست
برای راه اندازی وردپرس بس است تا پسینیان نسخه از این سیستم مدیریت محتوای محبوب را دانلود کرده و سپس با جاسازی هاست پسندیده اقدام به نصب و راه اندازی آن کنید، که در مقالات آموزشی میزبان فا به تمام روش های نصب وردپرس پرداخته ایم و به شرح پایین می باشند. شما بر بنیاد بیچارگی خویش می بایست طریق پسندیده را انتخاب کنید.

روش های نصب وردپرس روی هاست

آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل
آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین
آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین سی پنل
آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین
آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین سی پنل
نصب وردپرس روی ساب دامین دایرکت ادمین
آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست
وردپرس به قدری با سیستم های مختلف تعامل دارد که حتی می توانید آن را روی سیستم خانگی خودتان نیز نصب و تاسیس کنید! برای این شغل باید برنامه ای روی سیستم نصب نمایید الی سیستم کامپیوتری شما به میزبان تبدیل شود و بعد می توانید بدون دربایستن به هاست و دامنه، وردپرس را نصب و سایت خویش را طراحی کنید و در فرجام این اطلاعات را به یک هاست واقعی منتقل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 31

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: