نحوه بهینه سازی عکس
نوشته شده توسط : ساحل

با گذشت سررسید وب گردی زیاد تغییر کرده است زمانی ما برای لود شدن یک عکس با اینترنت Dial-Up باید چندین دقیقه به مانیتور خیره می شدیم و چشم براه می ماندیم الی عکس به صورت کامل بارگذاری شود ، ولی امروزه با اینترنت پرسرعت با سرعت بیشتری در اینترنت گشت و گذار می کنیم و حتی در گوشی های هوشمند هم می توانیم به این دسترسی داشته باشیم اما نباید فراموش کنیم که هنوز هم حجم زیادی از صفحات وب را تصاویر برپایی می دهند و برای افزایش سرعت لود وب سایت یگانه از مهمترین اقدامات بهینه سازی تصاویر می باشد و موتورهای جستجو گر نیز به این حجم عکس توجه گزیده تر ای دارند.
بهینه سازی عکس ها و کارایی آن بر سئو سایت : انتخاب تصویر مناسب یکی از مهمترین مسائل در طراحی تارنما است و در این برگزیدن باید هم تجربه کاربری را در نظر بگیرید و هم رهنمود های موتورهای جستجوگر.

برای یافتن عکس پسندیده خویش می توانید از قسمت Image وب سایت Google.com آن را با هر اندازه و فرمتی پیدا کنید البته وب سایت های محبوب دیگری هم برای این کار هستی دارند همانند وب سایت :

Public Domain Archive Unsplash Freeimages

در این‌جا نگاهی به مزایای اصلی بهینه سازی عکس‌ می‌پردازیم:

سرعت لود صفحه شما را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مایه سئوی بهتر و نتیجه ای موفقیت آمیز در موتورهای جستو می‌گردد، البته بارها در ارتباط با اهمیت عکس در مقالات اشاره کردیم و در سئو داخلی گفتیم که گوگل چه میزان در سرعت سایت و بهینه سازی عکس ها اهمیت می‌دهد. ناچیز شدن دیدگاه‌ها ، کمتر شدن بازدید کنندگان روزانه و … می‌تواند به علت کم بودن سرعت و بیش از حد چشم براه ماندن کاربران برای لود تارنما باشد. اگ شما منظور دارید سرعت وب سایت خود را بهبود بخشید می‌توانید از خدمات منحصربه‌فرد افزایش سرعت سایت میزفا کاربرد نمایید.
فایل‌های بک آپ (پشتیبان) خیلی سریع تر ساخته می‌شوند.
باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود. تارنما شما نسبت به پیش رنک بهتری در صفحات موتور جستجو می‌گیرد. فایل‌های سنگین مایه کاهش سرعت وب سایت شما می‌شوند و موتور‌های جستجوگر از وب سایت‌های کند متنفر هستند. گوگل برادر دارد که عکس ها شما را هرچه سریع‌تر در تقسیم تصاویر خویش مرتب و نمایه کند. الی به حال کنجکاو نشدید که چه مقدار از شدامد وب سایت شما از طریق بخش عکس ها گوگل می‌باشد ؟ وارد گوگل آنالیتیکس تارنما خویش شده و بر اساس این تعلیم ، شدامد ورودی از دسته عکس ها گوگل خود را رسیدگی کنید.
تصاویر مختصر حجم ، شدامد اقلیت مصرف می‌کنند که شبکه اینترنت و مرورگرها از وانگهی تصاویری پیشباز می‌کنند.
حجم اقلیت از سرور شما را اشغال می‌کند. (بستگی به شمار عکس ها شاخص بهینه شده شما دارد)
نحوه بهینه سازی تصاویر برای وب و عملکرد بهتر وب سایت
هدف اصلی در بهبود عکس ها سایت ، پیدا کردن تعادل بین کمترین حجم و بهترین کیفیت پذیرفتنی است. نزدیک برای روش‌های بهینه سازی اغلب از یک راه وجود دارد. احد از بهترین راه‌های موجود انجام بهینه سازی در عکس ها ، فشرده سازی عکس پیش از آپلود در سایت می‌باشد که در بیشتر اوقات در نرم‌افزارهایی مشابه Adobe Photoshop و Affinity Photo شدنی است. بعضی از بهینه سازی‌ها نیز توسط افزونه‌ها انجام می‌شوند که در پیوسته مقاله به آنها می‌پردازیم.

دو نکته اصلی که در بهینه سازی عکس ها باید به آن توجه کنید ، فرمت فایل و نوع فشرده سازی که کاربرد می‌کنید، می‌باشد. با گزینش بهترین نوع ترکیب بندی فرمت تصویر و بهترین نوع فشرده سازی ، می‌توانید به میزان قابل ملاحظه‌ای حجم عکس ها خویش را تفریق دهید. شما باید هر تصویر یا هر فرمتی از تصاویر را آزمایش کنید تا متوجه شوید که کدام نوع فشرده سازی بهترین نوع برای آن نوع از فرمت یا تصویر می‌باشد.

انتخاب فرمت فایل تصویری صحیح
قبل از شروع به اصلاح تصاویرتان ، باید بدانید که کدام گونه از فرمت تصویری برای عکس ها شما مناسب است و از انتخاب بهترین فرمت اطمینان یابید. در ذیل با فرمت‌هایی که می‌توانید در وب سایتتان استفاده کنید آشنا می‌شوید :

فرمت PNG – با کیفیت‌ترین گونه تصویر را به شما تحویل می‌دهد اما با حجمی زیاد بالا. برای فشرده سازی فقط از lossless کاربرد می‌کند. البته گاهی فرمت PNG از بقیه فرمت‌ها حجم کمتر و کیفیت بهتری دارد و باید آزمایش کرد، مخصوصا در تصاویری که دارای شمار رنگ کمتر هستند.
فرمت JPEG – از فشرده سازی lossy و lossless استفاده می‌کند . شما می‌توانید سطح کیفیت تصاویرتان را لغایت دریافت کیفیتی خوب و حجمی قابل قبول کنترل کنید.
فرمت GIF – تنها از 256 رنگ کاربرد می‌کند. بهترین انتخاب برای تصاویر متحرک است و فقط از گونه فشرده سازی lossless کاربرد می‌کند.
فرمت‌های دیگری نظیر WebP و JPEG XR نیز هستی دارد ، اما بدبختانه شوربختانه توسط همگی مرورگرها حمایت نمی‌شوند. در حالت ایده‌آل، شما برای عکس ها حجیم و پر از رنگ بهتر است که از فرمت JPG (JPEG) بهره‌گیری کنید و برای عکس ها ساده، شفاف (Transparent) و یا عکس هایی با تعداد رنگ کمتر از فرمت PNG کاربرد کنید.

کیفیت و سایز فشرده سازی
تصویر ذیل مثالی از فشرده سازی بیش از حد می‌باشد. تصویر نخست ، تصویری با درجه فشرده سازی زیاد ذیل و دریافت بهترین کیفیت (ولی با حجمی بالا) می‌باشد . تصویر دوم ، تصویری با درجه فشرده سازی بیشینه و گرفتن کیفیت بسیار نامناسب و مختصر (ولی با حجم کم) می‌باشد.

نکته : تصویر اصلی پیش از فشرده سازی حجمی بالغ بر 2.06 مگابایت را داشته است





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: