اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

اینفلوئنسر کیست؟
اینفلوئنسر به کسان تاثیرگذار یا مشهوری گفته می‌شود که مخاطبان بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارند که مدام آن‌ها را پیگیری می‌کنند و از نظراتشان کارایی می‌گیرند. اینفلوئنسرها ممکن است در عالم راستین سرشناس و محبوب باشند (مثلا بازیگران)، یا این که مخاطبان خود را تماما از محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند به دست آورده باشند. در حوزه‌ی تبلیغات اینفلوئنسرها به چند دسته دسته می‌شوند که به شرح پایین است:

سلبریتی‌ها (افراد مشهور): این افراد شهرت خویش را به خاطر حرفه‌ای که در دانشمند راستین دارند به دست آورده‌اند. بعضی از این کسان ممکن است در شبکه‌های اجتماعی هم در پهنه خاصی تولید درونمایه کنند، برای مثال ورزشکاران. معمولا طیف مخاطبان این کسان گسترده و متنوع است و همکاری اینفلوئنسری با آن‌ها در کمپین‌های برندآگاهی یا تبلیغ محصولات عمومی مناسب است.
واینرها: واینر به کسانی گفته می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای سرگرم‌کننده منتشر می‌کنند. این افراد به نوعی کمدین یا بازیگران دنیای مجازی به حساب می‌آیند. معمولا مخاطبان این افراد علاقه‌ی زیادی به آن‌ها دارند و پای صحبت‌هایشان می‌نشینند، بنابراین آن‌ها می‌توانند پیام برند را به طور کامل به گوش مخاطبان خود برسانند.
بلاگرها: بلاگرها معمولا بیشتر دست به تولید محتوای متنی در حوزه‌های ویژه می‌زنند و مخاطبانشان از آن‌ها چشمداشت نقد و بررسی تخصصی دارند. برای مثال بلاگرهای حوزه‌ی سفر و توریسم به شهرها و مناطق توریستی سر می‌زنند و نظر و تجربیاتشان را با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند. بلاگرها به احسان می‌توانند در کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ در باره ویژگی‌های ویژه و شیوه به کارگیری محصولات توضیح بدهند و مزایا و معایب آن را بگویند.
میکرو اینفلوئنسرها: این کسان اینفلوئنسرهایی هستند که نزدیک ۲ لغایت ۵۰ هزار فالوور دارند و در یک حوزه‌ی خاص، علاقه‌ی مشخص و یا بازار کوچک دست به فرآوری و انتشار محتوا می‌زنند. به انگیزه این که جامعه مخاطبان میکرو اینفلوئنسرها کوچکتر و تخصصی‌تر است، معمولا پیوستگی نزدیک‌تری با فالوورهایشان دارند و تاثیرگذاری نظرشان بر آن‌ها اغلب است.
مایل به اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ هستید؟

تماس و مشاوره رایگان
مراحل اجرای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ
تعیین هدف کمپین
تعیین پرسونای مخاطبان
تعیین بودجه
انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب
اجرای کمپین
گزارش‌گیری
انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب و مذاکره با آن‌ها درباره‌ی قیمت و نحوه‌ی اجرای کمپین کاری تخصصی و گاه دشوار است. به همین علت برای صرفه‌جویی در زمان و خرج بهتر است این فرایند را از طریق آژانس‌های تبلیغاتی اجرا کرد. کارشناسان دیما با داشتن تجربه‌ی اجرای کمپین‌های متنوع می‌توانند بهترین مجری برای کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ شما باشند.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: